Pages

Muka kesian




kredit: Google.com (Kang Min Kyung-Davichi)

Mungkin best kan kalau mempunyai muka begini. Orang tengok nak marah pun tak jadi nak marah. Sebab muka kesian. Tak sampai hati nak marah sebab comel + kelihatan kesian untuk mendapat kemarahan orang. Yang kalau tengok, orang tersebut akan rasa nak melindungi instead of marah. Of course la 'orang' itu adalah lelaki sebab lelaki kan jantina berlawanan so mudah la jatuh kesian.hahhaha.

Kalau dah mukaku tak cun comel gini maka nampak gayanya kene lah aku mengamalkan doa2. Doa melembutkan hati orang. Supaya orang nak marah pun tak jadi sebab muka nampak kesian. Orang tengok rasa lembuttttt je hati tu. Hahaha.



p/s: Teringat kata salah seorang rakan sekerja aku (lelaki ye lelaki) sambil menunjuk kat tv muka salah seorang penyampai berita perempuan (yang aku tak kenal) "Suka tengok muka gini, muka macam ni, kalau rasa nak marah pun tak jadi". Gelak je aku. Rupanya macam ni lelaki eh. Semacam ada perasaan pilih kasih berdasarkan rupa. Rupa yang dia rasa biasa2, kalau nak marah, marah je tapi rupa yang dia rasa comel, nak marah terus lembut hati tak jadi. Dah banyak pendapat lelaki yang aku baca kat internet/dengar dari mulut diorang sendiri yang bernada sama. Ini tidak adil kepada muka yang tak mengkesiankan kan. huhu

0 voice out: