Pages

Random

1.

“Perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat dan lelaki yang jahat untuk perempuan yang jahat, perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.”

Surah an-Nur ayat ke 26

Kadang2 Allah datangkan perempuan baik untuk lelaki jahat atau lelaki yang baik untuk perempuan jahat dengan tujuan untuk menyedarkan lelaki/perempuan jahat tersebut. Jika ia benar berlaku dalam realiti, perghhh lelaki/perempuan itu sungguh bertuah dikurniakan hidayah sebegitu. Tapi malangnya realitinya tak sebegitu. Kebanyakannya (berdasarkan apa yang aku baca, of course bukan dalam novel) mereka terus-menerus berada dalam kesesatan dan mereka mensia-siakan peluang yang Allah beri. Peluang untuk mereka berubah. Dan kesudahannya mereka berpisah mencari haluan masing2. Sangat rugi.



2. Kadang2 kita tak perlu terbang terlalu tinggi, nanti bila jatuh akan luka parah. Terbang rendah2 je. Sekurang-kurangnya bila jatuh, lukanya tak terlalu dalam.

3. Benci benci sayang. Itu yang aku rasa terhadap pekerjaan sekarang. Ada masa tak suka. Ada masa suka. Tapi suka itu mungkin lebih la daripada tak suka itu. Dan aku suka environment kat sini. Selesa =)

0 voice out: