Pages

Kuasa Tuhan


Aku rasa seumur hidup aku yang 26 tahun ni, 13 Februari dan 19 Februari tahun 2013 telah mencatatkan sejarah yang tersendiri. Betapa hebat kuasa Allah. Aku telah lepas 2 stage interview yang bagi aku, adalah out of mind aku boleh lepas. Terlalu banyak nak diceritakan tapi terlalu banyak sampai aku tak tahu nak bermula di mana.







1) 13 Februari . Bila yang interview ada pengalaman kerja 16 tahun dan 20 tahun. Pulak tu candidate

      Candidate 1: Cakap english berabuk, power gila la english.
      Candidate 2: Pengalaman kerja 10 tahun
      Candidate 3: (Kawan aku) Pengalaman kerja 1 tahun lebih. English biasa2
      Candidate 4: Aku. Pengalaman kerja 1 tahun lebih. English biasa2

Finally candidate 3 dan 4 SAHAJA yang lepas untuk proceed ke interview stage 2, padahal sebenarnya diorang nak amik 3 orang. Masa tu aku rasa Ya Allah, besarnya kuasa Tuhan. Kun fa ya kun. Secara ringkasnya, orang yang interview tu berminat dengan pengalaman kitorang biarpun english berterabur sekalipun. Keyword paling penting, apa yang diorang tahu, kitorang pun tahu especially berkaitan basic statistic for laboratory and it happen that aku amik course tu seminggu sebelum dan masih fresh dengan all the formula dan trainer aku dengan panel interview tu adalah orang yang sama

2) 13 Februari . Speciality yang ada pada aku yang ada di lab sekarang adalah apa yang dia betul2 inginkan dan bangunkan so that's good point for me. Instrument yang aku hari2 handle ada kat sana jugak. Diorang suh lukis gambar instrument dan terangkan proses, aku pun lukis la dan terangkan.

3) 13 Februari. Salah seorang yang interview aku tu kenal aku. Dia pernah datang company aku buat witnessing sample unit aku...

0 voice out: