Pages

Birthday Expectation from love one?


Cakap pasal birthday expectation

Aku pernah cerita kat sini
sini

Bagi aku, aku takde la harapkan suprise birthday party ke apa, dan aku pun tak prefer sbb nanti pening every year nak pikir surprise berbeza. 

Aku lebih prefer hari tersebut a little bit special dari hari2 biasa, which means going out celebrate kat tempat2 makan just so ada moment utk diingati. Takde la celebrate apa pun just makan2 sempena birthday gitu. Padahal kadang tiap2 minggu makan kat luar kan, apa salahnya birthday pun makan kat luar kan? (with additional sepotong kek bertulis Happy Birthday Nadia. Ada masalahkah? hahaha bye)

Bagi aku, dalam perkahwinan, kene ada some appreciation which translated sebagai ‘spark’.  Which both pihak buat something yang menggembirakan pasangan. Benda yang sedikit berbeza dari normal routine life. Something yang sedikit extra daripada tanggungjawab biasa sebagai suami&isteri. Kebetulan birthday date kan tarikh bermakna buat pasangan (setahun sekali pulak tu), apa salahnya kt buat mereka gembira pada tarikh tersebut, gembira dgn cara berbeza. Aku teringin nak membudayakan budaya appreciation dalam my little family. Every birthday date suami/isteri wajib makan2 kat luar dengan my little family.  Sebab family aku bukan jenis celebrate2 sgt pun just wish je so aku teringin nak di appreciate mcm tu mungkin? Birthday anak pulak buat makan2 ke panggil kawan2 dia sekali celebrate if mampu dengan niat bersedekah makan jugak utk orng lain.

Bdw ini angan2 aku je la. Tak semestinya apa yg kt nak kt akan dapat kan?

0 voice out: