Pages

Alif Zafran


Last jumpa dia masa raya lepas. Sumpah 4 bulan merubah dia dengan sangat cepat.

1) Lebih gila. Kadang2 dia boleh ter-excited dengan sendiri dan tiba2. Menjerit dengan tiba2. Gelak dengan tiba2.

2) Kuat merajuk, kuat nangis. 4 bulan lepas takda pun. Sekarang ni...pantang permintaannya tak dipenuhi atau kene marah, nangis lama gilaaaa. Kalau dulu boleh sesuka hati bawak dia keluar jalan2 (tanpa mak dia ikut), sekarang ni kene fikir 2-3 kali sebab takut tengah2 tu menangis tak berhenti..huhu..

3) Lebih manja. Asyik nak bermanja-manja dengan aku. Skit2 tarik tangan ajak main pusing2, sikit2 buat2 berlari dari depan kemudian buat2 jatuh kat arah aku supaya aku sambut pastu gelak2 (2-3 kali takpe, ni dia dok ulang2 tak berhenti ok). Bila kene marah dengan atuk dia or mama dia, sikit2 lari kat aku peluk kaki aku sorok muka kat tengah2 antara 2 kaki aku ni (erk?). Ala omey2 nya!

4) Da pandai kiss2. Bila sebut "Sayang cepat, sayang" terus kiss kat pipi sambil sebut 'Muahh'. Kadang2 saje je nak suruh dia kiss banyak2, aku asyik suruh dia 'sayang' aku. har har har.

5) Pandai berposing. Tengok la cara dia pandang kamera di bawah. Sesuatu sangat! Hahaha..

6) Dah pandai cam spek mata (ungu) aku. Yang ni macam menakjubkan sikit. Dia tahu yang the fact yang spek kaler ungu tu adalah belong to me. Aku kan suka letak spek aku merata-rata. Takde la merata sangat pun. Atas meja kopi, atas meja tv, atas meja makan. Aku perasan. 4-5 kali, dia hulur spek tu kat aku dalam jangka masa yang berlainan. Asal jumpa spek ungu bagi aku, pastu aku letak balik tak lama pastu dia hulur lagi kat aku. Kiranya dia tahu spek tu aku punya so setiap kali nampak di mana-mana, dia akan bagi aku.

7) Dia suka lagu 'Untuk Dia' nyanyian Najwa Latif dan Sleeq tu. Dan dia sangat cam bunyi intro tu! Setiap kali dengar intro lagu tu dia akan pandang kami2 ni dengan pandangan yang penuh bersinar-sinar sambil senyum sambil angguk2 kepala. Ya Allah, comel gila reaksi dia. Kadang2 kitorang saje ulang part intro tu banyak2 kali, dan setiap kali ulang, setiap kali tu la dia bereaksi sama. Angguk2 kepala, senyum+mata bersinar-sinar2.

8) Kalau dia nak mende dia akan sebut 'Meh meh meh' kalau taknak dia akan sebut 'Amo ahh'.





Alif sayang, you had changed so much. And i love the way you are =)


Alif, rinduuuuuuuu ;)

0 voice out: