Pages

Suka, kekok, kahwin

1. Aku dah jatuh suka dengan Shah Alam weh. Hahaha.. Rasa nak ajak family aku beli rumah kat sini pastu duduk sini je.hahahh..Leh pulak.., Bagi aku situ seolah-olah kampung dalam bandar. Sunyi dan tenang. Jauh dari hiruk-pikuk kota. Berbeza betul dengan Cheras. Kedai makan pulakkk (hehehe aku ni fikir makan je.haha). Selalu kalau kitorang nak hang out makan, kedai mamak la yang jadi pilihan. Oh ye ada sorang mamak ni, suka sangat berkerek dan main2. Ada ke aku order mee goreng biasa, dia kasi mee goreng ayam. Harga tambah 2 ringgit la jadinya. Aku terpaksa amik .“Mamak, sudu!” aku bersuara. “Sudu tarak. Tangan makan. “ dia balas dengan serius padahal sudu ada je kat meja sebelah. “Tangan makan, putus la. Macam mana mau makan?”*dengan lagak muka serius, sengaja aku balas kerek jugak*



2. Aku masih kekok dengan lelaki melayu di sini. Hahaha… Aku pun tak tahu kenapa aku begitu ber-problem dengan lelaki melayu. Padahal aku bukan dari sekolah all girls. Susah betul nak kamceng dalam masa yang singkat. Susah betul nak berteguran atau berbual-bual kosong . Sepatah ditanya sepatah jawab. Untuk baik yang betul2 makan masa sebulan (berdasarkan pengalaman dulu2). Sifat aku yang ini sangatlah berbeza dengan fiza, kakak aku. Fiza senang betul baik dengan lelaki dalam masa yang agak singkat. Kagum aku. Hahha, tetiba. Bila dengan mereka, aku lebih rela memilih untuk diam seolah-olah ada tongkong emas di dalam mulut. Emas, kene la simpan mana boleh tunjuk pada orang. Wakakaka.... Errr....Ada tak ‘ubat’ supaya aku tak kekok dengan lelaki walaupun first time kenal?



3. Jiran nak kahwin hari ni. Dengan gadis yang muda daripada aku. Tahniah kepada mereka. Ada juga insan yang akan menjaga anak yang masih kecik2 tu. Oh ye, jiran aku tu seorang duda. Isteri dia dulu meninggal sebab kene denggi*Al-fatihah untuk arwah cik wani*. Fiza cakap, sedih giler masa mandikan mayat arwah. Darah tak berhenti-henti keluar dari liang roma. Waktu arwah kene denggi tu sama waktu dengan mak aku. Remember entri ini? Arwah masuk hospital lambat sikit je dari mak aku. Mak aku masuk pagi, arwah masuk petang, hari yang sama. Dah la masuk petang, pastu kene hold lama la pulak kat wad kecemasan. I consider my mum as a very very lucky person. Masuk je wad kecemasan terus masuk ICU (hari yang sama) tanpa berlengah dan sebab itu mak aku terselamat (walaupun koma beberapa hari). Doktor cakap, lambat beberapa minit je, mungkin keadaan tak macam sekarang. Bahaya betul demam denggi ni. So kalau ada sesiapa yang demam (yang agak teruk, sampai tak boleh nak bangun) tak sembuh lebih daripada seminggu baik pergi hospital terus. Klinik tak payah, tak boleh pakai. Arwah jiran aku tu pergi klinik la mula2, pastu klinik cakap demam biasa je. Apakah? Emak aku pun pergi klinik jugak tapi macam biasa lah mesti doktor kata demam biasa. Sampai ada satu hari tu, masa otw nak balik dari kerja mak aku cakap dengan ayah aku yang badan dia rasa macam sejuk(macam menggigil sikit), ayah aku dah rasa lain macam. Ayah pegang tangan mak, sejukkk. Kebetulan tempat kerja mak aku tu sangatlah dekat dengan HUKM apa lagi mesti la ayah aku ajak pergi HUKM . Mak aku taknak pergi (sindrom takut pergi hospital) tapi AYAH AKU PAKSA. Ayah aku macam marah mak & sound sikit2 , apa la nak ditakutkan dengan hospital tu bla bla bla. Terima kasih ayah sebab marah & paksa mak. Jasamu amat dihargai =)

7 voice out:

farah, s. said...

tangan makan, putus la.

hahahhahaaha tergolek baca yang ni

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Huh.. klinik swasta memang camtu ek??
Kak Noi jarang gi klinik swasta kat sini. Pakcik akak kat Tawau doktor, so kami semua panggil dia pakcik Doc instead of nama sebenar dia. EHEHE. Dia cakap memang tak semua klinik swasta tu bagus. Ada yang nak profit je. Huhu..
Entah le, glad to have my uncle in the family. Apa2 hal je refer kat dia.

Banyak nak komen ni

Shah Alam best kan, walaupun ada yang kata Shah Alam boring. Bagi Kak Noi cam best je dok Shah Alam ni.. tapi yang tak bestnya tak ramai kawan kat sini. Yang ada pun kenal online ;P

Kak Noi dulu pun kekok gak bila nak kawan ngan laki. Tapi sekarang tak. Siapa2 je yang baru masuk company tempat akak keje ni, tak kira le laki ke pompuan ke, mesti akak yang introduce diri akak dulu kat dorang. AHAHA..

Nadia said...

farah: Geram dengan mamak tu, tu yg saje main2kan gaya percakapan diorang. LOL

kak noi: hhuhu..betul2, tak semua klinik swasta bagus. Tp banyak yg nadia jumpa tak bagus kot.hahaha

kakak nadia pun cakap boring (sebab sunyi kot) tapi nadia rasa best je, tenang.shah alam akan jadi best kalau ada ramai geng.Kan kan! :D

nak kenalkan diri kat lelaki buat first time tu yg kekok tu kak. hahaahah...

Anonymous said...

Uihhh. Bahaya nya demam denggi yek. Lambat sikit je, dah boleh bawa maut. Kira mak Nadia bertuah la dapat ayah Nadia yang bertegas orangnya. Huhu.

Diya pun tergelak baca part Nadia membidas mamak tuh. Line baik punyaaa =p

Nadia said...

betul2. Bahaya betul, boleh bawak maut kalau lambat bertindak.huhuhu...

nadia geram betul dengan mamak tu. Selalunya kalau orang kerek dengan nadia, nadia kerek dengan dia balik. Suka menjawab punya olang.hahaha ;)

amatt mexes amir said...

(angkat tgn)saye pnah kene!.thank god nothg serious happened.exc kne cek darah everyday :p hehe.

Yana Ismail said...

Alhamdulillah mak dear selamat. hmm btol tu, kalau bab2 sakit ni sorang mesti kena ada yg tegas. kalau tidk, hmm tak ke hospital la jawabnye..

huhu comel je..nadia ni pemalu orgnya. mstilah take time nak biasakan diri btgur sapa ..heeee

p/s : ada jejaka hensem tak kat sana?ahaha