Pages

Awkward Situation



Tadi aku berada di situasi yang sangatlah awkward (tapi aku berjaya cover supaya x nampak awkward). Ianya situasi di mana someone tegur aku dengan ramahnya tapi aku sumpah tak kenal pun siapa orang tersebut 🙊 Masa tu dia tgh kat kaunter nak byr aku pun kat situ tunggu turn. Aku nak tanya serba-salah sebab gaya dia macam kenal betul la dengan aku. Tapi dia kenal aku sebab aku selalu bersama dengan orang yang dia selalu deal/kenal baik la.. 


Beliau: Eh, ko bukan orang lab ke?

Aku: Eh, kenal eh?

Beliau: Selalu nampak dekat HIVE (tempat umum macam Dewan Makan tu. Selalunya mmg tempat ni lah aku terserempak dengan orang2 yang aku tak kenal)

Beliau: Ko housemate dengan Johana kan?

Aku: Aah

Beliau: Mana dia? WFH ke

Aku: Dia cuti

Beliau: Yeke cuti.. Ke WFH

Aku: Eh taklah. Memang dia amik cuti.

Beliau: Makan sorang je?

Aku: Haa la housemate semua takde, makanlah sorang.


Di belakang dia ada perempuan tunggu, aku main senyum je la maybe bini dia ke awek dia ke tatau la.


Tapi perbualan di atas gaya sembang macam kenal betul tu hakikatnya sepanjang berborak aku cuba recall siapakah beliau. Memandangkan dia macam kenal betul dengan Jo kawan aku tu makanya balik rumah aku mesej Jo tu dia ada kenal tak sape2 gelap2 rambut kerinting panjang skit. Masalahnya kawan aku pun xdpt nak recall 🤣


Hakikatnya aku memang serba-salah betul kalau orang tegur aku macam kenal betul tapi aku langsung tak kenal. Adeh 🥴 Not sure kalau aku tanya “Siapa nama ko eh.. Sorry mcm x berapa cam la 😅” adalah proper question atau tidak. Last2 aku borak je as if aku kenal betul.


Inilah perangai aku. Aku susah sikit nak cam orang yang sekadar jumpa gitu2 je. Jumpa gitu2 tu contohnya macam dia datang lab sebab nak jumpa kawan aku untuk discussion tapi dia terserempak dengan aku yang kebetulan ada kat situ jugak. Haaa jangan harap aku nak cam 🤣 Lainlah kalau orang yang aku selalu deal, pernah deal, or at least pernah deal depan2 (jumpa formal masa meeting ke apa). Sebab usually aku tak pandang orang sangat pun. Means kalau pandang pun sambil berlalu cmtu je. Melainkan orang tersebut ada remark yang kawan2 aku cerita (contoh: Budak nama sekian2 ni lorat dan annoying sebab bla bla haa kalau mcm tu memang aku akan tengok sambil cam muka dan ingat 🤣🤣🤣)

0 voice out: