Pages

hari-hari terakhirku...


fuh! tajuk x tahan....macam org nak mati plak kan?hahahah


Ari ni,tamatlah riwayat aku sebagai pekerja ‘sementara’ kepada MPOB. Banyak juga benda baru yang aku belajar.Walaupun kimia jugak tapi actually lain daripada yang aku blaja dulu. Kimia yang aku blajar lebih kepada kim orgnk,x orgnk,pure and adik beradik dia.Erm,walaupun aku dah abis,aku terpaksa ulang alik MPOB dalam 1@2 ari sebab report lom antar lagi. Dah siap dah,cuma lom print agi je. Ye la,aku x nak wat keje 2 kali,klu print siap2 tapi sv aku check n betulkan,dah kene print balik. So,better aku bagi semua clear dulu before antar yang betul punye. Erm…cakap pasal supervisor aku ni,dia ok cuma dia seorang yang high expectation. Orang yang jenis macam ni memang bagus tapi dia nak semua complete dan lengkap tanpa memikirkan apa situasi seseorang tu. Dia nak aku wat report dengan format jurnal macam yang dah siap publish. Tu aku stil boleh terima lagi walaupun macam x logic sebab aku baru budak second year degree. Kalau dah final year x pe gak,dah biasa coz rasanya format dia macam sama ngan projek tahun akhir .Budak final year upm tu yang btau aku.Bila aku cakap aku agak susah sket tyme wat report, budak upm tu cakap “Ala,macam report final year projek la”. Pe lagi,terus aku balas “Memang la macam tu,masalahnya aku budak second year,mana tau format2 tu semua.Mana penah wat projek.”. Terdiam kejap dia. Nasib baik ada kak fati,dah macam satu tugas pulak dia kene menerangkan one-by-one format and ect. Ini terjadi sebab bila aku cakap ngan sv,aku tak tau guna (contoh: software minitab 14 @anova) mesti dia tanya aku “Fati x ajar u ke?”.. So,nak x nak kene jugak la kak fati ajar aku. Lagi satu pasal sv aku ni,dia nak sumer benda nak disiapkan dengan cepat. Aku boleh terima kalau tugasan@projek tu diberi awal-awal. Kalau diberi tugasan last minute,nak aku siapkan tyme2 tu gak,so dengan sendirinya aku berasa tension. Bila nak ilangkan tension,aku malas nak fikir coz bila aku fikir aku akan jadi lebih tension. Sepanjang minggu ni semua orang busy,x de kat unit. Diorang busy dengan TOT(transfer of technology) Buat roti la,masak kek la,buat coklat la..So,aku rasa cam sunyi plak unit ni.Aku pun nak tgk gak sket2 pasal TOT tu coz dia macam pameran. Pihak2 luar tgk hasil penyelidikan. Kot2 la diorang nak melabur ke..Aku pown nak tengok,canggih ke penyelidikan orang kat sini. Oh ye,berbalik kepada tajuk asal,aku rasa semestinya aku akan merindui suasana kat sini. Pokok kelapa sawit kat tepi jalan,bau roti…herm….

0 voice out: