Pages

musim tag

*Sekarang musim orang tag-mengetag*. Tag pun bermusim jugak. Macam musim hujan. Berderet je hujan. Tag pun . ^_^. Okay, jom layan tag dari Mohd Nasri nih


7 fakta tentang saya


  1. Saya gilakan coklat, udang,sotong dan segala jenis makanan laut!
  2. Saya TAK secomey Siti Nurhaliza dan Kim Tae Hee (sudah semestinya la kan)
  3. Saya suka tempat yang ada ramai orang sebab saya suka tengok gelagat orang yang berbagai-bagai ragam (kalau perangai pelik2 boleh tolong gelakkan*wakakaka**jahat seyh** )
  4. Saya suka makan.Yummy2!!!!
  5. Walaupun saya makan tanpa kawalan tapi saya tak pernah berjaya naikkan berat badan. Tensen betul!
  6. Kadang2 perangai tak tetap. Bila berbual or bergaul dengan budak-budak automatic saya akan berperangai mcm budak2 (hanya di depan budak2 saja.Kalau ada orang dewasa tengok,saya takkan buat macam tu. Malu weyh). Bila berbual dengan orang dewasa,saya akan menjadi dewasa(Chewah!) . Kadang2 kita pun kene menyesuaikan diri dengan persekitaran jugak ^_^
  7. Kalau tengah excited@gembira terhadap sesuatu perkara,saya susah nak mengawal pergerakan tubuh badan mahupun emosi. Main lepas je. Sebab tu kadang2 bila orang tengok, diorang akan cakap saya ni 'pelik' sikit (sikit je). Bila saya sedar yang orang sedang melihat pergerakan saya tuh,mulalah saya jadi malu. Lepas tu apa lagi, saya tayang muka takde perasaan la (mana boleh tayang muka malu ok@sengihnampakgigi)
  8. Opss..sory no 8 nak menyemak sikit (sepatutnya 7 je.heheh) Saya mudah ingat url blog yang saya selalu masuk(sah2 url kat 'I read this' kat sebelah ni saya ingat kalau saya selalu masuk) So, bila dah ingat, kadang-kadang saya boleh terus direct dari browser,tak melalui blog saya ni :-)

7 perkara menakutkan saya di dunia


  1. Saya takut Allah (Okay,semua orang Islam sudah sedia maklum)
  2. Saya takut lipas. Bila nampak je lipas, saya dah jadi geli-geleman . Iyyyyyeeeeee!!! Yucckkkzzzzsss! (see..ada banyak harakat perkataan nih. Panjangnya harakat dipengaruhi oleh hormon kegelian ye.Harap maklum) Kalau lipas tu 10 meter dari saya pun, saya boleh terlompat-lompat atau lari sampai ayah gelakkan saya dan cakap “Eleh,lipas! Kecik je! Halau saja dengan penyapu. Kalau dibandingkan dengan ko,berkali-kali ganda besar ko lagi daripada lipas tu”. Memang la. Kenapa nak takut? Lipas tak kacau saya pun apatah lagi nak bunuh saya. Saya tak takut tapi saya menyampah dengan lipas. Bila menyampah, apa-apa yang berkaitan lipas saya tak suka. Sebab utama saya menyampah ialah LIPAS adalah haiwan yang UNEXPECTED. Tak boleh diramal perangainya.Lipas boleh terbang. Kalau dia terbang tiba-tiba hinggap ada kat tangan saya? Yuckzzsss!!!!
  3. Saya takut lalu kat kubur tak kira la agama apa sekali pun. Ini effectnya orang yang suka tengok citer berunsurkan seram dan hantu.heheh
  4. Saya takut kehilangan orang-orang yang saya sayang. Sedih seyh!
  5. Saya takut mati eksiden. Sebab tak pasal2 saya jadi glemer nanti. Orang kat lebuh raya yang bawa kereta berhenti kejap tengok,berhenti lagi tengok. Lagi sadis kalau muka keluar tv! Gambar passport pulak tuh.Walaupun masa kecik2 dulu saya selalu berangan nak glemer macam tu (kecik. Biasa la tak matang) tapi sekarang NO NO NO.
  6. Saya takut segala benda yang boleh memudaratkan diri . Ceh! Maggie tak takut ka? Boleh buat mati cepat jugak woo.. Err..maksud saya benda yang nyata terang lagi bersuluh la contoh macam terjun dari tempat yang tinggi tanpa apa-apa alatan. Sah2 lepas tu direct mati kan?
  7. Saya takut LELAKI ! wakahkahkahkah! Err..kenapa nak takut? Manusia jugak kan? Ayah saya pun lelaki. Tapi saya taklah takut dengan dia. Okay,serius part no 7 ni saya MAIN-MAIN saja.hahaha~

7 lagu buat masa skrg

  1. Pemergianmu-In Team
  2. Layar Keinsafan-Mestica
  3. Destiny-Witch Yoo Hee OST
  4. Sad Sonata theme OST
  5. Semua lagu Siti
  6. Semua soundtrack citer korea.keh keh keh ^_^
  7. Apa-apa lagu yang dimainkan melalui piano

7 perkara selalu sebut

  1. Ececeh!
  2. Tah ape2 tah
  3. Poyo giler
  4. Chewah!
  5. Suka hati je.
  6. Hmmm..(sambil buat muka poyo+takde perasaan)
  7. Kehkehkeh *gelak2*

7 perkara yang amat bernilai

  1. My family
  2. My best friends
  3. My Lappy
  4. Beg duit dan segala isi-isi di dalamnya
  5. Segala nasihat orang
  6. Tu je kot ^_^

7 pertama kali dalam hidup saya

  1. 1st time cellphone. 3315 nokia masa form 3 *handphone yg org kata boleh baling kat anjing je*
  2. 1st time suka orang(ehem2!). Bila? Lupa sudah…
  3. 1st time best friend –farahiyah. Then,fatihah,anura,farhana.Buat geng kat BTS dulu. Haha~
  4. 1st time keje. Promoter kat S&M lepas SPM
  5. 1st time Skool. S.K Taman Segar
  6. 1st time pergi Mall with frens. Form 2. G mid valley.
  7. Apa lagi yang first? Tak ingat dah

7 org bertuah menjawab tag ni

Cik nad (7 kali) . kekekeke

20 voice out:

nads said...

muehehe...
sungguh gigih adikku menjawab tag yer...
bagus2...

Anonymous said...

saya gembira sebab saya tak takut lipas.
KAH KAH KAH

en_me said...

kalo bukan siti, mesti chomeyyy macam farah fawzana gittewwww.. kannns

teddi said...

emm bgusnya menjawap2 tag nie...
nie mesti tgh ketandusan ilham btol x

Anonymous said...

aduhai. rajinnya budak ni sorg jwb tag. siap extra nombor lapan lagik. huhu. nadia takut lelaki? normal la tuh :p

Nadia said...

nads>--- hehehe..tak baik menghampakan orang yang mengetag sebenarnya.muehehehe

chika>--- fuyooohhh!!!(tgh buat muka kagum nih)

en_me>--- err..tak tahu la nak cakap..huhuhu

teddi>--- err..idea ada tapi tak tahu nak olah macam mana.Act tgh mengilham scheduled post sebenarnya.hahahaha

diya>--- normal ek takut lelaki? ingtkan tak normal.heheheh

Thenadi said...

bergetar mata aku baca bila de nama aku kat sana XD

Nadia said...

bergetar takpe,jangan pengsan okay? kehkehkeh

Anonymous said...

waa..rajin nye buat kerja sekolah(tag)
hehe

Nadia said...

kusu>--- kerja sekolah dah takde, buat kerja blog la..haahhaha

IamYonna said...

saya pon byk hafal link2 blog yang kerap sy masuk hahaha
ye lah masuk tiap2 hari kan :p

Nadia said...

yonna>--- hehehe..mesti banyak link yang yonna hafal tu.hehe

Cikgu Ije said...

ha3. kelakar bace impian nk glamor cepat. mati eksiden. confirm masuk paper. =P

Nadiah Suhaidi said...

wahh, bangganya nadia ingat blog kite ;) <--perasannn :P

Nadia said...

goasop>--- kekeke...jangan main2,tu impian sy masa kecik tuh.Tapi sekarang tak la. Matang sikit.hehehe

nadxoxo>--- yup! saya ingat :) 1st sebab nama kita sama :) 2nd url kamu unik ;) heheheh

Mohd Nasri said...

bgus2..mnjwab tag..haha

Nadia said...

mohd nasri>--- ............

Anonymous said...

musim tag memanjang aih uhuhu!

Nadia said...

ien>--- hehehe

farah, s. said...

haha.. big fan siti ni. hehehe

dasyatla nadia leh ingt url blog org. farah susah sket nk ingt.

frh tak geli lipas, tp xsuke kalau lipas tu terbang. scary. rasa nak bunuh2 je lipas tu. haha