Pages

awal sem yg boring....

Aku telah dilanda keboringan di tahap yang serius! Seriusly. Maybe sebab awal sem kot. Lum ada keje lagi.Nak baca nota kuliah tp xde la pulak skg ni.Lum copy lagi.(ceh, skema la pulak kan nak baca nota awal2?xpa…azam baru.mueheheh). Sya ngan nora cakap time ni la kitorang nak merasa rilek2 sket. Kang bila da datang assignment+nota kuliah+projek+exam time tu mulalah pening2 sampai demam2.
Untuk menghilangkan rasa boring aku n the gang turun g dewan p tengok muka2 mtm yang baru.

Kembara…Cakap pasal perkhemahan ni, ayah aku sebenarnya x brapa nak bagi aku masuk hutan dari dulu lagi. Macam2 alasan dia bagi supaya aku x masuk hutan..Macam2 benda yang dia takutkan supaya aku x pergi perkhemahan. Aku ingat lagi masa kes anggota rela diganggu hantu masa cuti sem lepas. Walkie talkie salah seorang anggota rela yg tgh buat operasi tgkap pendatang asing tiba2 berbunyi hantu mengilai-ngilai. Yg peliknye walkie talkie yg satu tu je yg berbunyi. Setahu aku kalau walkie talkie satu berbunyi ia akan bebunyi serentak dengan walkie talkie yg lain. Ayah aku sampaikan berita tu kat aku sambil buat aksi hantu mengilai-ngilai siap dengan sound effect lagik! Bersungguh giler. Tergelak aku dengan adik aku tengok aksi ayah aku tu! Asal ada orang mati masa g kem ke, banjir masa kem ke, orang hilang masa pegi kem ke mesti dia sampaikan berita tu kat aku sambil berkempen. Berkempen supaya aku tak masuk hutan lagi. Dia saje bace berita yg dalam paper tu kuat-kuat saje nak bagi aku dengar and pay attention. Aku rasa ayah aku risau dengan keselamatan aku. Takut aku mati kat hutan. Aku nampak dari cara dia cakap dengan aku. Xselamat la,banjir la dan macam2 lagi. Maybe dia masih tak percaya dengan anak perempuan dia ni. Tambah2 lagi setiap kali cuti sem je aku mesti x lekat kat rumah. Dia naik boring alasan aku setiap kali x balik cuti ialah ‘pegi kem’ sampai dia cakap ‘Asyik kem je ko ni. Tak habis-habis dengan kem. Cuti lepas kem,cuti ni kem’. Mana taknya Cuti sem 1-CARE, sem 2-kpsm&kjr, sem 3-CARE(fasi), pegi kenyir. Setiap kali itulah aku dapat menangkisnya dengan pelbagai alasan dan alasan2 itu disambut oleh ayah aku dengan muka tak puas hati dan bebelan sket2. Aku kan degil sket. Kalau aku nak buat maknanya aku nak buat la. Tapi aku x tahu sampai bila alasan itu akan bertahan. Aku ingat lagi masa kjr dulu. Aku nyaris2 x dapat pegi coz aku dapat rasakan yg ayah aku memang sungguh-sungguh x bagi pegi. Dia siap kol aku mlm2 (ayah aku jrg kol aku kalau xde benda2 penting). Dia tanya aku betul ke aku nak pegi kem tu. Tambah2 lagi dia ada baca berita yg ada khemah sekumpulan pelajar dihanyutkan banjir besar kat salah satu sungai kat Selangor. Dekat kot dgn kem yg aku nak pegi tu. Ayah aku ni peka sket dgn isu-isu semasa ni. Xleh nak kelentong2. Aku cakap aku just nak dapatkan pengalaman dpd kem tu. Aku kan suka cuba benda-benda baru ni. Ayah aku cakap pengalaman tak terhad setakat pergi hutan je. Dia kata pengalaman boleh dapat kat mana-mana je melalui macam-macam cara. Macam2 contoh la dia bagi. Pengalamannya sama cuma mungkin caranya saje berbeza-beza. So aku tak terkata apa la. Xtau nak balas macam mana. Macam betul pulak dia cakap! So,nak tak nak aku terpaksa bagi alasan yg paling selekeh skali “Kawan orang semua pegi.Orang pun nak pergi jugak.Boleh seronok2 dengan kawan.Lepas tension”

Aku rasa ayah aku x berapa nak galakkan aku join xtvt2 hutan. Dia kata tak selamat.Maybe dia harapkan aku join xtvt yg lebih kepada kemahiran@ala-ala skema sket. Kalau kursus bahasa Inggeris ke, kursus komunikasi ke, kursus keusahawanan ke…Haa…spesis2 macam tu dia suka la. Kalau aku cakap sekali je konfem dia bagi pegi tanpa sepatah pun membantah. Galakkan ada la.. Berkempen supaya aku pegi. Aku cakap ngan ayah aku “Takpe ayah,abis u nanti org pegi la kursus2 yg ayah cakap tu. Berbayar pun takpe. Lagipun best pe sebab kalau pegi masa tu mesti jumpa orang yg x pernah jumpa dari pelbagai negeri dan pelbagai umur. Silap2 jumpe mat salih boleh cakap omputih tanpa rasa malu. Kalau kat upm terhad kepada range umur2 macam orang ni je. Xde org tua, xde budak kecik. Tak mencabar sangat”. So, ayah aku tak terkata apa la… Alasan kaw2 ape…Muehehehe

0 voice out: