Pages

Bila tak sedap badan

Aku tak tahu kenapa, bila badan tak sihat, badan lemah2, kepala pening, badan+muka+mata panas, aku akan rasa macam cepat je sensitif. Sikit2 nak touching sikit2 touching. Duduk sorang2 pastu fikir2 kejap lepas tu laju je air mata mengalir (tanpa seorang pun yang tahu air mata ini mengalir). Phewww!! Rasa nak lempang muka sendiri laju-laju sebab berperangai sebegitu. Rasa macam tak releven langsung. Bila badan dah ok, dah tak panas2 dah, baru tersedar “Hek eleh, macam tu pun nak touching”. Heh! I don’t know why.



Bila mata rasa panas, aku rasa mengeluarkan air mata boleh mengurangkan haba dari dalam badan. Bila ada air yang keluar dari badan (tak kira la air mata ke air apa ke), haba dipindahkan dari badan ke luar badan melalui medium (contoh:Air). Menggunakan teori pemindahan haba dalam proses kimia fizik (apatah nama proses tu, lupa sudah). Bila mata rasa panas, lepas tu mata dipenuhi dan digenangi dengan air mata, aku rasa macam mata dah kurang panas dah. Syok je..


Apatah yang aku merepek nih.



Agaknya memang bila orang tak sihat ni cepat sensitive kan? Mungkin. Sebab tu bila menziarah orang sakit (tak kira la kat rumah ke kat hospital ke) kita tidak digalakkan bercakap perkara yang tidak baik dan boleh mengguris hati mereka walaupun dalam keadaan normal, ia tak lah mengguris sangat pun.



Ayah marah-marah tadi sebab tak beritahu dia so that dia boleh bagi ubat ke apa ke. Heh! Terharu aku. Walaupun marah-marah, aku still nampak caringnya di situ.


p/s: Sudah kembali normal =)