Pages

Perempuan zaman sekarang

Sebelum baca entri ini, sudilah kiranya anda klik link ini dulu >--- LINK.


Aku malas nak embeded kat sini. Its quite embrassing actually.


Perasaan aku bercampur-baur bila terlihat video ni. Sempat jugak melakukan aksi ternganga seminit dua. Fuuuhhhhhyooooo!!!!! Bangga giler mereka menjadikan arak tu macam air biasa! PEREMPUAN PULAK TU. Bangga giler sampai sanggup rakam. Itu yang aku simpulkan bila tengok video ni. Nampak sangat nak tiru orang Barat. Pakai seksi, pasang lagu English lepas tu tayang beer, tiger n bla bla bla WTH???


Bagi aku, mana-mana negeri pun sama. Tak kisah lah datang dari negeri mana-mana pun , yang haram tetap haram. Pernah satu member tanya aku


Dia: Nadia asal mana.
Aku: Asal sini la.
Dia: Lahir kat mana?
Aku: Hospital Kuala Lumpur. Kenapa?
Dia: Takde la. Orang kata , orang KL ni jahat-jahat..
Aku: Tak payah lah buat penilaian macam tu. Tak semua macam tu.



Pernah jugak ada lelaki yang cakap perempuan KL ni tak boleh nak percaya sangat. Katanya pakai je tudung, sopan bla bla bla tapi belakang buat kerja jahat(buat @#$%^&* dengan bf). Bernanah jugak telinga aku mendengarnya. Nak sangkal pun tak boleh sebab kata-kata dia ada betulnya. TAPI TAK SEMUA MACAM TU. Dia menjadikan seseorang yang terdekat sebagai contoh. Aku kenal dia dan seriously aku pun tak sangka dia macam tu. Nasib baik la aku pun tak berapa rapat dengan orang tersebut, kalau tak maunya aku ‘basuh’ dia cukup2. Haha.. Tapi seriously aku tak boleh terima orang terdekatku (kawan baik) melakukan perkara terkutuk dan menghinakan. Aku jadi macam automatic tak suka dan menyampah dengan orang tersebut. Huhu. Tak baik kan macam ni? Sepatutnya kasi nasihat sebijik ke apa ke. Tapi kalau kene kat aku la, reaksi first bila aku dapat tahu adalah menjauhkan diri dari orang tersebut. Masa menjauhkan diri tu la aku akan fikir sehabis baik. Fikir apa tindakan aku seterusnya. Nak nasihat dia macam mana n bla bla bla.

p/s: Ada jugak lelaki yang nak serkap jarang(dengan cara bergurau) kata aku pernah ‘ringan2’ dengan bf. Ewah ewah sedapnya berkata-kata. Eh jap jap. Sape bf aku nih? KAHKAHKAHKAH!!!!


p/s: Aku tak kisah orang nak kata aku ni kolot ke, kuno ke atas sebab aku tak boleh terima benda2 yang aku state di atas. Arak, zina, pergaulan bebas, disco bla bla bla.. Pernah jugak orang kata aku ni kolot sebab tak bersosial dengan lelaki, tepuk-tampar, berhoi-hoi hoi semua, tapi…Ada aku kisah? HAHAHHA. Bagi aku rapat dengan lelaki ada batasnya. Kat tempat aku ni, aku memang baik dengan lelaki2 kat sini, borak2 sakan, sharing2 cerita . Tapi rapat pun takde la sampai berkumpul ramai2 kemudian bertepuk-tampar, terjerit-jerit, pukul-pukul manja ewah ewah..hahaha.. Lagi satu, mereka hormat aku. Kalau mereka (lelaki2 dan ada jugak perempuan seketul dua) duduk berkumpul ramai-ramai lepas tu aku tak join, takde la diorang nak cakap aku sombong ke apa. Mereka pun faham aku ni macam mana.Mereka tahu aku tak suka environment yang macam tu so that diorang takde nak paksa2 aku bersosial macam mereka. Aku hormat orang yang hormat aku.


p/s: Untuk video di atas, aku tertarik dengan komen ni

"gler bangga sial...kononnye la..bjet jer...kalo nk bjet sgt stakat guiness,tiger watpe...layan la arak mahal bodoh..nie arak murah watpe..hahaha"


Tergelak kejap aku baca komen ni. hoho


p/s: H1N1 dah menyerang UPM. Selamat bercuti seminggu pelajar2 UPM!

12 voice out:

farah, s. said...

tulah bc kt fb kwn farah ktp diorg kt upm kene start kuarantin dah. dasat gak eh virus ni kt sn?? scary plak rs nk blk mesia T_T


huhu farah tak tgk vid tu. rs seram je. hoho. tp mmg tak elok la pompuan kalau minum2 camtu. haih. bukan pompuan je, sesape lah. hehe

tak patutla member tu main serkap jarang. tak semestinya seme org KL mcm tu. aduss. kadang2 ade budak2 remaja negeri lain yg berhijrah ke KL yg wat perangai tu. xleh nk slhkan negeri. sbb bende ni depends pd diri sendiri. kaalau nak buat mende2 jahat tu tak kira la org mana2 pun kan. T_T

Nadia said...

rasanya bnyk pusat pengajian tinggi n sekolah yg tutup seminggu sebab virus nih. Aiseh, cam dasyat gak la..huhu

waaa...betul kata2 farah. Tak kisah la dari negeri mana2 pun, kalau dah memang diri tu macam tu, campak la kat mana2 pun tetap macam tu jugak..huhu

Muhammad Farihiin said...

respek same luu~

Nadia said...

awien: welcome awien. Thanks for coming :D

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Mengucap akak tengok video tu.
Entah apa nak jadi lah budak-budak sekarang ni.

Nadia,
Akak ada gak lah kenalan yang datang dari kampung tapi bila dah datang sini dah macam culture shock tau. Lelaki takyah minta no fon dia, dia yang bagi. Baru kenal sehari, dah berani kuar. T_T
Dah tegur, tapi kena balik! Lantaklah janji dah tegur. Entah apa khabar budak tu sekarang.

Mudah-mudahan dorang insaf lah sebelum terlambat.

Anonymous said...

First baca entri Nadia ni, ada jugak diya bukak link tu. Tapi, bertahan ebberapa saat je. Huhu. Tak sanggup nak tengok lebih2.

Kawan diya yang asal KL pun "kena" macam Nadia jugak. Orang tend to pandang serong kat dia. Kesian pun ada, sebab diya tahu dia bukan jenis yang macam tu. Erm. Nadia takyah hirau sangat lah diorang tu. U know who u are kan =)

Yana Ismail said...

hm..biarla apa org nk kata dear..sume tu fitnah smata2..ecewah..tiba2 ayt mcm dlm ayt2 cinta..kiki..;)

erm..tau tkpe..ritu tsrempak dgn junior..bdk upm..tgh cuti..huhu..ramai katanya kena h1n1..alaahai..

Nadia said...

kak noi:wah beraninya kenalan akak tu. Baru kenal sehari dah berani keluar :0

betul2 kak. Biasalah, zaman remaja kan. Mudahan2 nanti dia sedar..huuhu

diya: haha..Nadia macam dah lali dah diya. Banyak kali dengar dah. Kalau mereka tak percaya pun its okay. Nadia just cakap "Tak nak caya sudah". Takkan nadia nak paksa diorang percaya kan..huhu

princess liyana: heheh.. Biasa la tu. Diorang saje nak serkap jarang nak kantoikan kita. Diorang bajet2, nadia dah biasa buat tapi tak mengaku..hahah..Lawak lah. Serius kelakar...

zureen @ mama said...

Dah semakin rosak umat2 akhir zaman ni..

Buat dosa bagai tiada takut hukuman diakhirat nanti..hmmm..

Nadia said...

zureen: betul kak. Dah akhir zaman ni..huhu

Yana Ismail said...

dear, abaikan aje..mereka itu yg losers...huhuhu memang sgtt serious kelakar ok! hihi

IamYonna said...

tipikal betul mind budak itu. sumpah! hahahha. dia ingat KL ja ka banyak sosial. meh la turun penang, semua kain baju x cukup 2 meter kot kat badan tu!98*&^%$@!

akak kesian pada mereka yang meneguk air setan tu. air setan dengan air teh pon xleh nk beza kah> hahahha kekurangan kasih syg betoi la.

tapi dik, seriously kalau lah kawan baik akak sendiri mcm tu, minum ke, clubbing ke, berpelok cium dengan laki dia ke ape ke, akak ttp terima dia sebagai kawan baik akak :) and akak ada sorg kawan baik mcm tu. itu life dia. but in friendship, beliau tiada galang ganti :)

kalau adik ada lah kawan baik mcm tu, nadia jgn lah terus avoid. try advice slow2 ok :) i'allah dia berubah. tak byk, sikit pon dah kira pengorbanan kan?