Pages

Today is her birthday....

Happy birthday Farah!!!! Selamat ulangtahun kelahiran ke 22 tahun. Kali ni nice sikit, 22 Nov pada umur yang ke-22 :D


*Farah cam kan gambar ni? Tehee, gambar farah yang ni je ada dalam simpanan nadia.Sempat save :D


Diam tak diam, dah setahun lebih aku kenal dia ni. Maksudnya dah setahun lebih la aku melalui arena pertukaran layout blog dia beberapa kali mahupun pertukaran akaun FB. Dan dia jugak telah melalui arena pertukaran layout aku, zaman tulisan aku masih lagi berwarna-warni , zaman kanak2 ribena . Ceh, bunyi macam la lama sangat la pulak kan.heheh. Kira macam selalu keep in touch gituuuu.. Dia merupakan orang terawal di dalam blog aku yang kekal sampai sekarang dan orang yang ketiga sampai ke blog aku mula2. Ingat lagi kata2 sapaan aku first kat shoutbox dia dulu. “Hye farah! I’ve link u. Cantik la gambar2 kat sini (NZ). Suka tengok, rasa macam tetiba nak pergi sana pulak.hehe”. Haaa..gitulah lebih kurang. Eh, ingat senang ke aku nak start sapa orang buat kali pertama? Yang mana aku tak pernah kenal langsung pun sebelum ni, yang tak pernah berjumpa, kat alam maya pulak tu. Susah okkkk.


Tapi entah kenapa tah masa tu, laju je tetiba tangan aku menaip. Aku rasa macam magic pulak, jari bergerak sendiri tetiba. Cewahhhh. Ayat tak hengat. hahah. Mungkin salah satu faktor yang menyumbang adalah aku suka gambar2 yang dia post kat blog dia dulu. Yang pasti, itu titik permulaan aku mula 'pandai' menghargai dan menilai gambar.Pastu dia pulak Korean die-hard-fan, makin rancak la sesi berborak kat shoutbox awal2 dulu. Pasal Gong Chan, pasal cerita My Girl, cerita Witch Yoo Hee. Hahaa.. ;) Bermula dengan dia, selepas itu aku mula mengenali blogger2 lain, yang terpilih (kene bold sebab ia penting. Eceh). Dan kepada blogger2 terpilih, u know who u are right? Tak ramai pun =D


Betul kata seseorang, ingat senang ke kita nak ‘follow’ entri orang yang kita tak kenal pun before ni kalau takde ‘benda yang mengikat’. Menerusi penulisan entri, kita rasa macam berada dekattt je dengan si penulis. Menyelami isi kehidupan mereka, keluh kesah mereka, suka duka hidup mereka. Tanpa rasa bosan (ini yang paling penting). Cuba anda tanya rakan2 sebelah anda. Bolehkah?


Dan cara aku pulak, once aku kenal seseorang tu, di masa yang lapang aku akan belek2 entri lama mereka. Supaya aku kenal mereka betul2 bukan ala-ala je =D. Should I say, TELITI? Haha.. That’s why hari first je sampai ke blog Farah ni, aku boleh tahu yang dia ni sudah bertunang rupanya.



Once again, HAPPY BIRTHDAY FARAH. Semoga apa yang dicita-citakan tercapai jugaaa. Farah n blogger2 lain, jangan la berhenti blogging dalam masa terdekat ni eh.Siapa? Anda, anda dan anda yang sedang membaca entri ini la sape lagi. Bukannya ramai sangat yang sampai kat blog aku ni pun. hehehe.. Sebab dah biasa baca entri kalian kan. Kalau tanpa kehadiran entri2 kalian (dalam jangka masa yang lama dan berterusan), mampu membuatkan passion aku terhadap blogging akan berkurangan dan mungkin juga aku akan semakin lama semakin menghilang dari dunia blog jugak mengikut jejak langkah kalian.

Mungkin ada sesetengah orang akan berkata blogging adalah suatu pembaziran masa. Bagi aku TAK.Dan jawapan aku akan sama sampai bila2, walaupun suatu hari nanti mungkin aku akan berhenti blogging, tetapi aku still hormat mereka yang masih berblog. Ia ada NILAI yang tersendiri. Ada masa nanti aku elobrate. Dan aku memang setuju dengan kata2 rakan aku ni

The fact that there are some people who hates this blogging thingy and they think that telling people about what you did, how did you felt, posting pictures or whatever it is is such a waste of time make me think twice.Do they understand this whole world of blogging?Well its optional and no one force you to be a blog reader.Ever heard of journal or diary? Too bad if you never had one.Cut it off!~Syida