Pages

Mari kita gelakkan mereka.hahahah!!

1. Sesungguhnya perpindahan ini menyenangkan aku. Betul la, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Aku suka Dengkil daripada Bukit Jelutong. Dekat seyh,40 minit je sekali perjalanan. Ya Allah heavennya! Dan ini secara tak langsung membuatkan ayah aku happy. Ini adalah kata2 orang yang pernah mengharungi jammed 2 jam untuk balik rumah dari tempat kerja ye kawan2. Yang pergi kerja 10 minit dan balik kerja 10 minit takyah masuk campur okey, muahahaha. Okay, dah la 40 minit je perjalanan, lepas tu tak jammed langsung pulak tu, lepas tu dah la TAK ADA TOL LANGSUNG. Wahhh, perkataan takde tol tu cukup membuatkan officemate aku membeliakkan mata tak percaya. Sebab diorang punya tol je dah makan dekat RM10 sehari. Diorang semua pelik apasal ayah aku guna highway tapi tak kena tol (naik kereta ye, kalau motor sah2 memang tak kene tol). Wahaha, ayah aku kan terer+geliga otaknya (puji ayah sendiri). Dengan menggunakan otak geliga+kreatif itu , dia berusaha discover jalan baru yang untuk sampai cepat ke destinasi, takda jammed(sebab dia tak suka jammed) dan tak ada kene tol. Bukankah ini indah? Semua officemate aku tanya aku ikut jalan mana siap nak detail2. Err..aku kan tido masa perjalanan, manalah aku tahu kan. Huahuahua, takpe lain kali aku hafal jalan.

2. Aku boring giler ni weekend ni. Aku nak tengok cerita Pisau Cukur kat wayang tapi macam tak ada je kawan aku berminat dengan Aaron Aziz ni. Eh? Hahahah.. Aku dengar ramai orang cakap cerita tu unik, kelakar, dan yang penting Aaron Aziz ada dalam cerita tu.haha. OMG, aku suka giler dengan lakonan dia ni. Tuhanku, tolong wujudkan Aaron Aziz nombor dua untuk aku boleh? Yang tak hensem sangat (hensem2 bahaya,nanti tak secure) tapi nak yang perangai@gaya macam dia! Ngahahah..Aku ajak nana dengan fiza, dorang nak tengok weekdays pulak. Tak aci, weekdays aku takde, gi keje. Waaa, sape nak bawa aku keluar tengok Pisau Cukur ni? Siapa yang nak tolong angkut nadia pi tengok wayang ni? Lelong! Lelong! Lelong! KAHKAHKAHKAH.

3. Baru-baru ni aku tak tahu kenapa aku gelak beria-ia bila mendengar statement perasan. Statement macam mana?

Contoh (contoh ye, aku reka):

Situasi 1.

'Saya ni cantik jelita mana boleh jalan sorang2 nanti orang mengorat'.

hahaha. Aku gelak beria-ia seyh. Aku tak tahu aku gelak ni sebab dia perasan atau gelak sebab ia benar-benar kelakar. Ada sekali tu tengah berkumpul, ada sorang ni suka sangat bagi statement macam dia ni 'high taste' kot. Sekali-sekala mungkin nampak bergurau tapi bila dah selalu sangat, maknanya? hahaha. Setiap kali dengar mesti aku gelak sorang2. Ditakdirkan ada seorang ni ternampak aku gelak dia pi mention kat budak tu "***, tengok tu nadia pun gelakkan awak" hahaha, nasib baik orang tu takde suspect aku apa2. hahha

Situasi no 2. Cuba baca cerita di bawah (aku amik cerita ni dari blogger mana tah. Copy paste. Bukan aku yang tulis tau, korang pun mesti dapat bezakan tulisan aku dengan orang lain kan)






And there is this girl…nak kata cun sgt pun tak. But she’s a model! Wahhh….amazing the kind of ppl u met in AIC.



The reason I noticed her is because…she dressed very daringly. Very sexy! Aku yg perempuan ni pun tak leh stop tengok…I can’t imagine org lain mcm mana. And I noticed too that everytime she passes by, ada jer org tengok sampai terteleng2 kepala. Lawak sunggoh!!



And you know what…she knows that ppl look at her. And she was very plesaed, too. How did I know that? hahaha. One day, I was at the same table as her and her friend. Sebab aku mmg dah notice dier dah lama…telinga aku ni ter-tune in jer everything yg kuar drpd mulut dier. Basically, that day was the most unproductive day of my life.



She would laugh and talk to her friends and then she would say, “Did you see that? Why does he look at me? See? He is looking at me again. Now, look at that guy over there. Why are they looking at me?”



Aku bengang gilaaa ngan minah tu hari tu. What do you want your friend to say? “They look at you because you are sooo pretty. You dress to kill, you laugh seductively…that’s why.” I wanted to butt in the conversation and gave her the answer that she wanted to hear so that I could get back to my studying.



Entah kali ke berapa ratus, dier tanya kawan dier, “Are they looking at me?”



Yang lawaknya, kawan dier cakap, “Why would they look at you?” hahahhah. I guess, kwn dier pun cam aku. Dah bengang nak jawab such rhetorical questions!





Aku rasa kalau aku la berada di situasi blogger di atas, memang aku akan gelak giler2 la. Mungkin aku akan menyambut soalan model itu dengan ketawa tanpa berhenti. hahah.. Tanpa sedar, ada juga manusia yang nampak nak membangga dengan kelebihan diri sendiri tapi dia pandai sembunyikan supaya orang tak nampak sangat so that takde lah nak kutuk2 ke apa ke.hahah. Rilek sudah, orang sah2 pandang ko sebab ko cantik kan, so duduk diam2 sudah.haahah. Aku ni ada instinct sikit. Kalau orang buat statement, aku dapat 'baca' makna tersirat disebaliknya.Sama ada dia betul2 innocent atau buat2 je..hahaha..

Situasi 3:

Insan 1: Eeeiii yeee, apa ni, macam kampung saja. ****, u tengok tu, aiyaaa takut la tengok rumah-rumah kat sini. Macam kampung woo.

Aku: U ada kampung tak? Kampung u bukan macam ini ke?

Insan 1: Saya punya kampung pun takda ini macam tau. Saya ni orang bandar tau, kampung saya pun macam bandar jugak bukan ini macam. Ni rumah kat sini sangat kampung, takut la. ***, saya takut la tengok rumah kat sini.Aiyooo... Tengok2 rumah tu! Aiya..takut la saya. Aiya, apa la ini rumah.

Insan 2:U takut u duduk la rumah u. Buat apa nak takut. Bukan u pun yang duduk rumah kat sini.

KAHKAHKAHKAH!!!! Serentak aku tergelak besar(nasib baik dia tak perasan aku gelak). Hamik kau. Kene tepat kat batang hidung. Aku rasa Insan 2 pun bengang dengan budak tu so dia sound dalam keadaan gelak (konon2 gurau, aish macam taktik aku je tu.haha). Betul la kata Insan 2 tu. Bukannya budak tu pun nak duduk rumah tu, yang kecoh2, bising2 pasai apa? Duduk diam2 sudah. Aku rimas jugak asyik dengar budak tu komplen sana sini. Entah apa yang ditakutkan pun aku tak tahu la. Sepanjang perjalanan tu dia mengomel. Yang aku tulis tu aku dah cut dah(sebab kebanyakan isi diulang-ulang). Pandangan dan cara dia cakap tu macam jijik sangat (cuba bayangkan dialog di atas dilafazkan dengan perasaan jijik siap dengan gaya dan memek muka tu), dan macam dia ni high taste sangat. Annoying kan?


Sepanjang budak tu cakap aku dok senyum sorang2 je. Geli hati. dengan dia. Aku tengok rumah2 tu tak ada la macam sikit lagi nak roboh ke apa ke, ala standard rumah kampung biasa la. Takde la daif pun. Tu belum lagi dia tengok rumah area Hulu Langat dekat dengan Sungai Congkak ataupun rumah orang Asli kat Genting Highlands. Aku rasa kalau dia tengok confirm dia menjerit sakan tak pun PENGSAN sebab terkejut. Kahkahkah. Aiyoyoyo, memang sah sah tak pernah masuk kampung kot dia. Kesian. Tak pun dia tak pernah tahu rancangan 'Bersamamu' yang pernah wujud kat tv3 tu. Kesian.

Berdasarkan situasi 3 ni. Aku bukan apa, aku tak suka la orang yang memandang rendah orang lain lepas tu membangga diri ni. Ko nak bangga diri ko orang bandar ke apa ke , itu ko punya pasal tapi jangan la membanding2 kan dengan orang lain. Siap pandang macam jijik tu, muka memang tak boleh blah. Tuhan itu Maha Kuasa. Anytime je Dia boleh tarik nikmat yang ko dapat tu bila-bila masa je, tanpa dijangka, tanpa petanda.

p/s: Berhadapan dengan orang2 annoying type macam ni membuatkan aku tersenyum-senyum dengan karenah mereka. Geli hati. Kadang2 bila aku fikir2 balik, aku rasa tak la kelakar sangat tapi nape tah aku gelak pada ketika dan saat itu. Ianya spontan, tiba2 dan tanpa dipaksa. Yang mana pada ketika itu sepatutnya aku perlu bengang tapi nape tah aku gantikan dengan gelak. Aku gelakkan dia. Mari kita gelakkan orang2 yang annoying. Lawak sungguh. Aku rasa mereka kelakar. Annoying yang kelakar,hahahah.

8 voice out:

farah, s. said...

kt sini pun ade dua tiga makhluk yg annoying, memang kelakarlah mereka. haha. kdg2 terpikir, diorg taktau ke diorg ni annoying, bajet bagus eh.

err agknye ms frh blk nnt, filem pisau ckur tu ade lg x.. nk tgk T_T

en_me said...

gelak ghitewww.. ehehe

zureen @ mama said...

Manusia memang ada bermacam2 jenis...Harap2 tak tergolong dlm kelompok sebegitu..

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

HAHAAHA.. akak pun kaki perasan gak, padahal tak cute ir comel langsung.. Buktinya? Takde orang nak pandang pon kalau akak jalan.. Lalalala..

Kelakar le entry ni.. sebab teringat kan seseorang yang macam tu gak. Dah tau cantik tu, diam2 la..

Abis tu kalau tak cantik tapi mengaku cantik cam akak camne lak? Tu namanya mengada-ngada, nak kena tu.. Ahahah..

(^_^)v peace!

Anonymous said...

Hover okeh statement orang bandar tersebut. Nasib insan kedua smash dia baik punya. Kadang2 orang suka berlagak cara annoying nih, ubat dia perli jeh. Benda tu nnt makan dalam baru padan muka.

Nadia said...

farah: huhuhu, dengan orang2 annoying ni patut kita gelakkan je. ahahaa..

farah, rasanya time farah balik, cerita tu mungkin dah tamat tempoh tayangan.huhu..takpe2, nanti keluar vcd boleh tengok :)

en_me: gelak aje :D

kak zureen:harap2 tak kan kak? huhu

kak noi: ahahah, ala kak noi pun gurau2@main kan, takpe dibolehkan aje.ngehehe

diya: Tu la, kalaulah diya tengok reaksi mukanya...

betul2, ubatnya perli aje. Nadia masa tu tak berapa biasa dengan dia so tak rasa feel nak perli tapi gelakkan aje..hahaha

Anonymous said...

ehhehehehe.......
lame xlawat blog nih (sminggu jek..;p)
kahkah3x...leh gelak tak????sbb once i read this one..its remind me about somebody..perasan tp xnmpk sgt.........wakakaakkakakakkakakakak!!!

sya*

Nadia said...

sya: HEHEHEHEHEHEHEHEH (gelak ada makna ni. Rasanya sya boleh faham kot ;P)