Pages

Unique wedding invitation card



Kak Syira, I already got ur wedding invitation card. Semalam (7 Nov) baru sampai. And yes, it’s unique.







Memang satu perkara ajaib kan bila ayah akak yang tak berapa suka bangsa Melayu tiba2 boleh berubah sebaik sahaja jumpa bakal suami akak buat kali pertama. Itu kuasa Allah kan. Dan semoga perkahwinan ini menjadikan hubungan akak dengan family akak bertambah erat, insyaAllah. Doa banyak2 ye kak. Selamat pengantin baru =)


cuma saya terfikir kad jemputan kahwin Melayu Muslim kebiasaannya ada Jawi wording seperti "Assalamualaikum" ataupun "Bismillahirrohmaanirrohiim". Orang bukan Muslim sudah tentu tidak faham tulisan Jawi itu, dan apabila selesai majlis...selalunya orang akan buat apa dengan kad itu? Simpan untuk kenangan? Ataupun hanya masuk ke dalam tong sampah? "Bismillahirrohmaanirrohiim" itu bermaksud "Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang" dan sepatutnya kita tidak boleh membuang kad itu ke dalam tong sampah dengan sewenang-wenangnya melainkan kita mengguntingkan tulisan Jawi itu dan hanya membuang bahagian kad yang lain. Actually ini bakal mak mertua saya yang cerita, so saya masih ingat sehingga sekarang. Saya sendiri pernah melihat bakal mak mertua saya menggunting apa-apa ayat yang tidak boleh dibuang ke dalam tong sampah sebelum membuang bahagian kad/kertas yang boleh dibuang. -Kak Syira



p/s: Kagum dengan akak yang sentiasa menjaga hati ayah akak walau apa pun yang berlaku. Dan design kad ini juga salah satunya kan? Nadia rasa, sikap bertolak ansur akak la yang membuatkan keluarga akak dapat menerima sedikit demi sedikit keputusan besar yang telah akak buat tak lama dulu =)


p/s: Jika jemputan ini berjaya kuhadiri bermakna inilah kali pertama aku berjumpa dengan blogger.Yang mana selama ni aku hanya kenal dan berinteraksi di alam maya, tak pernah bersua muka. Lepas ni turn sape pulak ye? Yana sudah tentu. Adakah Farah dan Mr A? HEHEHE (saja psiko Farah :P)


p/s: BNM punya training telah ditangguhkan ke tarikh yang belum ditentukan. Sepatutnya 6-9 Nov lepas . Minta2 lah bukan pada tarikh 14 Nov dan tarikh akak ni punya majlis. Tapi hati aku macam kuat mengatakan yang salah satu tarikh di atas. Aaaa 14 nov tarikh wedding best friend yang aku nak sangat pergi dan wedding akak ni pun aku nak sangat pergi jugak =(

Selingan yang tak berapa nak penting: Aku suka nama Insyirah (sejak baca novel apatah yang heroinnya nama Insyirah dan heronya nama Ilham) dan in future aku berhajat nak namakan nama anak aku dengan nama Insyirah. Eh? Eh? HEHEHE