Pages

Sekilas dari New Moon



Balik je dari kampung tanpa berlengah aku suruh ayah singgah kat Jaya Jusco Cheras Selatan (Balakong), hantar aku dengan nana.Apa lagi, New Moon punya pasal lah. Hhahaha.. Nak wat macam mana, tu je pusat membeli-belah yang paling dekat dengan rumah aku ketika ini (kurang dari 5 minit perjalanan kalau naik kereta). Aku suruh mak dengan ayah balik rumah dulu manakala aku dengan nana memecut terussssssssssssssssss ke TGV Cinema.


1) Aku jarang eh bukan, tak pernah, tak pernah obsess dengan cerita omputih ni. Harry Potter yang semua orang dok tergila-gila tu pun aku hanya tunggu ianya keluar kat TV baru aku tengok. Eheeee.. Eh, at least aku tahu tau bila tayangan first cerita tu kat wayang Malaysia, takde la nampak ketinggalan sangat. Huahuahua. Ini first time aku rasa obsess giler2 dengan cerita mat saleh ni. Mungkin aku suka cerita ni yang menggabungkan konsep aksi dengan romantic dan juga pengorbanan. Teheeee.


2) Aku suka tengok scene Edward berjalan menuju ke arah Bella. Ia nampak sangat sangat sangat COOL. Aku dengan nana histeria dalam senyap kejap. Menjerit tapi tak keluar suara. Dah ala-ala macam orang Parkinson dah. Nasib dalam panggung gelap so orang tak nampak.

3) Aku suka konsep di mana Edward cuba untuk melindungi Bella walaupun dia tidak ada di sisi Bella pada ketika itu.

4) Aku suka tengok muka dan behaviour Jasper. Character dia sebagai pontianak baru yang belum mempunyai kekuatan sepenuhnya menahan diri daripada manusia tu nampak comel dan kelakar pulak. Melihat mukanya ketika dia cuba untuk menahan diri untuk membunuh Bella membuatkkannya dia bertambah comel. Aku dengan nana asyik tergelak je bila kamera memfokus ke arah Jasper ni (dari Twilight lagi aku dah perasan, setiap kali kamera menghala ke muka Jasper ni,mesti masa tu muka dia tengah geram dan menahan diri untuk terkam Bella. Cam kelakar pulak aku tengok reaksi muka dia)

4) Carlisle juga aku tengok quite hensem, cool dan terlalu muda untuk jadi ayah kepada Edward. Hahaha

5) Dan , dekat RM50 aku melayang hanya semata-mata untuk ini…



D.A.M.N!! HAHAHA. Nasib baik ada 10% less. Takde la nampak macam RM50 sangat. Errr boleh cenggitu?

Pengajaran: Lepas tengok cerita New Moon, jangan terus menuju ke kedai buku Popular. Buruk padahnya. HAHAHA! Aku tak sabar2 nak tengok sambungannya. Aku try cari buku Eclipse tak jumpa pulak. Tapi aku jumpa Breaking Dawn, terussss je sebat. Tapi macam tak best sangat la kan tak mengikuti sirinya betul2. Nampaknya aku kene cari Eclipse jugak ni. Kang naya je baca Breaking Dawn, tak paham jalan cerita. Nana dah sound2 aku dah “Tu lah,awal2 dulu masa Twilight baru keluar, berlambak jual satu set buku Twilight-NewMoon-Eclipse-BreakingDawn. Sekarang dah takde (habis stok) baru terhegeh-hegeh cari” Nak buat macam mana, masa tu dah lama aku tengok Twilight baru nampak buku dia, tak de la nafsu meninggi macam sekarang ni.hahha. Betul la nasihat aku tu,lain kali lepas je keluar tengok wayang New Moon ke Eclipse ke (akan datang) jangan terus pergi kedai Buku Popular. Bawa2 pergi muhasabah diri sebentar. Hahaha


6) Masa aku keluar dari Jusco tu di pertengahan jalan tu aku nampak seekor anjing besar ala-ala serigala. Masa tu aku jalan kat depan, nana kat belakang . Terusss je aku berpusing patah balik (iya, aku takut anjing).Yang sengalnya dalam keadaan takut+cemas tu, sempat lagi aku pergi cakap dengan nana macam ni “Nana, nana. Aku nampak Jacob ,nana” .Sumpah aku tak berniat nak buat lawak ke apa ke, ianya spontan dan aku pun tak sangka itu yang terkeluar kat mulut aku ni haa.. Nana ingat kot la aku nampak muka orang ala-ala Jacob ke. So dia main jalan je kedepan, lepas dia nampak anjing besar tu terus je dia pusing kebelakang balik.


Nana: Siot ko! Apasal tak cakap dengan aku ada anjing kat depan?
Aku: Kan aku dah cakap dengan ko, ko taknak dengar.
Nana: Sengal!!! Jacob Jacob mende nyer?

Lepas tu kitorang bergelak sakan. Nana nak marah aku pun tak jadi.

Silalah lempang laju2 si budak Nadia ni. Over tau, panggil anjing ala-ala serigala tu sebagai Jacob kat dunia sebenar. Ni kalau ‘Jacob sebenar’ tahu ni, maunya dia datang Malaysia saman aku kejap lagi.

Jangan pasni, aku TERnampak Cik Pon (tau kan sape ni?) lepas tu aku cakap kat nana yang aku nampak Rosalie ke, Alice ke takpun aku stay kot2 la Edward Cullen muncul selamatkan aku ke. KAHKAHKAH. Over kau Nadia. Pergi muhasabah diri sekarang!

Okay, cukup sampai disini entri ni. Aku rasa aku kene pergi bermuhasabah diri sebentar. Nanti lagi banyak aku melalut kang T_T

12 voice out:

farah, s. said...

yayyyy!!!! dah tgk dh pun dia eh. hehehe.

farah suke gak jasper. comeeeeeeel sgt. dlm new moon ni imej dia lagi comel. cute gileee!

carlisle toksah cakap. mmg hot. hehehe. suke la new moon nye movie, sbb dia betul2 ikut buku. tak mcm citer lain ;p

hahahaa. ms frh tgk twilight dulu, keluar je dr cinema, nmpk borders. terus smbr novel new moon. hehe. tp tak aci, nadia dh ade breaking dawn!!! farah nk beli ari tu, tp fikirkan takut lebih kilo pulak baggage utk naik flight nnt. grrrr

Nadia said...

Farah

1) Yeay jugak! Teeheee..

2) Kan kan kan? Tak tahu nak describe macam mana tapi imej dia tu memang comel.Tak tau kenapa comel.haha

3) Dia ikut betul2 eh? Okay, nanti nak cari new moon pulak.ekeke

4)Takpe farah,jejak je Malaysia nanti terus sambar Breaking Dawn oke..Nadia kalau tak jumpa lagi Eclipse memang baca kot Breaking Dawn ni dulu. Tak sabar nak tahu ending.Tak paham jalan cerita pun terpaksa pahamkan. LOL

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Haha.. taktau ape nak komen..sebab akak gak le tak tengok Twilight lagi..
Apatah lagi New Moon.. hahaha..

p/s : Akak salunya suka baca buku before tengok movie, but baca buku Twilight beberapa muka surat je dah stop.

Edward Cullen..

Still.. I love him as Cedric Diggory more.. ekekeke (nak jugak tu!)

Nadia said...

kak noi,yang ni akak kene tengok cerita tu before baca novel.heheh

kejap, nak google hero akak tu .hehehe

Anonymous said...

ehem sy ade empat2 novel neh. dlm komputer .. hehehe. tp movie nye xtgk lagi @_@

woh sgt teruje lah nk tgk!

Nadia said...

arina, download kat mane? akak cari yang torrent punya tak pernah la faham cara nak mendowloadnya.hahahah

takpe, nanti tengok la movie ye. Biasanya kalau dah release kat panggung akan ada volunteer yang tolong downloadkan kat internet. =)

amatt mexes amir said...

dah tgkkk.
tp sgt slow naseb x tdo,heheee.
ala volturi lg style.hahahaa.

Nadia said...

nazirul: pernah tengok twilight tak? kalau tak tengok lagi dah sah sah akan tido.hahaha. Kalau dah tengok, maksudnyaaa...tak berjiwa twilight saga la.heheheh. Standard la tu lelaki tak minat cerita romantik2.hahaha

volturi memang style tapi nampak macam tua la. Jahat plak tu. Lari2x! wakaka

amatt mexes amir said...

dah tgk 2 2 skalii(shuush jgn btaw sape2 :p) hahaaa. eh style ape rambot pjg camtu mkn darah manusie uiyoo hebat okayy.dakota fanning sgt matured jd jane kann.hahaa.okay dah fullstop nnt t'ikot2 smp eclipse plak.haha.

Nadia said...

hehehe okay la , rambut panjang, muka ganas, dia memang sesuai jadi pontianak jahat ;P

jane tu dakota fanning eh? ok, baru je google gambar dia tadi. Aiyoyo, dia memang terlalu muda untuk jadi jane.Jane tu memang sgt matured la! HAHAHA . Takpe2. Eclipse boleh cerita akan datang. LOL

Anonymous said...

Alaaa nak tengok new moon jugak. Huhu.

1. Ahah. Diya pun agak kureng dengan cerita Harry Potter. Selalunya tengok half way jeh. Huhu.

2. Beliau memang cool. Tapi, muka pucat tu diya tak berapa suka. Huhu.

3. Edward nampak sangat protective kan. Tu sebab nya diya tetiba nak dapat pakwe macam dia. Haha.

4. Jasper ni yang jahat tu eh? Tak ingat dh muka dia cemana.

5. At 1st, diya memang betul2 mistaken ayah Edward tuh adalah adik dia. Adeh. Muda dan hot betul.

P/s-Hehe. Tergelak part Jacob anjing tuh =D

Nadia said...

diya:

1)heheh nadia tengok gak sampai habis tapi nak dapat inisiati untukk tengok tu agak kureng.hehe


2)Huhuhu nadia rasa muka dia pucat yang unik (eceh. explanation yg tak bleh blah.hihi)

3) yezzaaaaa. Protective pada setiap keadaan. Nadia pun nak dapat pakwe macam dia jugak. Suka dengan sifat protective dia tu. Sesetengah orang cakap je lebih, cam poyo. Protect la apa la tapi bila tiba masanya , takde nampak protective pun.huhuhu

4) Jasper tak jahat. Dia keluarga Cullen jugak. Keluarga Cullen ada 4 lelaki kan. Ayah edward, edward, emmet (yg rambut dia macam botak sikit), jasper (rambut dia cam panjang sikit, dia selalu bukak mata dia sebesar alam.heheh)

5)Hehehe, entah2 dia sebaya edward. Saje je bagi watak ayah edward dalam cerita tu.heh