Pages

Perpindahan=Busy

Minggu ni tempat kerja aku busy giler+serabut semata-mata perpindahan. Tarikh perasmian new plant adalah esok (isnin) tapi ada yang pergi awal sebab nak settlekan hal penerimaan barang.

Rabu:

Serabut+busy giler mengemas office lama untuk urusan perpindahan. Production plant yang selama ni punya lah bersih tetiba jadi tak terurus. Lantai kotor yang amat. Nasib baik takde production pada hari tersebut, kalau tak, tak tahu la nak cakap.hahha. Budak2 production asyik perli2 “Ni kalau Nestle datang audit ni, dia tengok lantai je diorang terus balik tak jadi nak audit. Hahaha.. See, betapa tak terurusnya.


Khamis:

“Eh, nadiah, u da salah tempat woo. Hari ni sepatutnya u kene pergi new plant.”~Manager aku cakap. Wooo aku dah salah tempat.Sepatutnya kene pergi Dengkil, aku still datang Bukit Jelutong lagi. Aku dah agak dah sebab salah seorang grup yang sekali nama dengan aku (kene pergi new plant awal) kata dia pergi hari Khamis. Memandangkan dalam jadual kata 6 Nov, aku yakin je la pergi hari Jumaat. Last2 hamik kau apa nak dikata? Nasib baik salah seorang chemist datang dulu old plant amik barang sebelum pergi new plant. Manager aku suruh aku follow dia. Faham2 sajalah aku mana ada kenderaan kan jadi tumpang menumpang aje la kan.


Sebelum pergi tu kitorang pergi sarapan dulu. Dalam hati aku rasa macam kurang selesa sikit. Sikit je tak banyak tapi tak menjejaskan pun. Sumpah bukan sebab suka ok (lagipun dia dah bertunang dan akan berkahwin so no more feeling ke apa ke) tapi aku rasa tak berapa selesa sebab aku mana pernah makan berdua walaupun sekali dengan lelaki selain ayah aku.Percaya tak? Tak percaya tak apa. Oh ye, memandangkan lori yang pindahkan barang tak sampai2 so kitorang berempat macam tak ada kerja je la. Sebab tugas kitorang kat new plant adalah menguruskan barang2 yang sampai dari office lama, tak ada lori yang sampai maka tak adalah kerja.hahaha. Kitorang hanya berborak-borak. Dah boring sangat borak , pergi berjalan pulak. Lunch pulak kat Tesco Banting. MY(nama orang) komplen harga mahal. Pelik gak aku, Dengkil pun harga makanan mahal, ingatkan boleh dapat murah.


Jumaat.

Hari ni semua busy dengan aku2 sekali busy. Tolong diorang settlekan hal2 berkenaan lab. Aku nak duduk kat lab, nak join diorang tapi Mr. Yap awal2 dah setkan tempat aku kat office. Haish… Oh ye, before ni Mr. Yap asyik bagi ‘hint’ yang aku ni bakal QC dia. Aku dah naik risau dah. Kalau boleh aku memang taknak jawatan tu (sebabnya terpaksa dirahsiakan.). Tapi dalam masa yang sama kalau dia offer takkan aku nak tolak kan? Nanti kata aku ni berlagak pulak, dah la fresh grad orang bagi kerja taknak pulak.Tapi jauh di sudut hati aku ni, aku rela jawatan tu diberi kepada sesiapa yang nak, aku malas nak rebut2. Kalau diorang nak, amik je, aku bukannya hadap sangat pun dan aku taknak atas sebab ni, aku bermasam muka dengan budak2 lab.Salah seorang tanya yang aku ada apply tak, aku cakap tak (memang aku tak apply pun). Oh… Hari Jumaat agak busy jugak la sebab semua barang dah sampai.


Oh ye, office baru aku ni besar berbanding dulu. Aku rasa 10 kali ganda lebih besar dari office dulu kot (betapa keciknya office aku yang dulu T___T), dan production plant pulak, OMG besar giler.Aku tak tahu nak explain berapa gandanya lebih besar daripada production plant office lama dulu.Dahla besar, silingnya tinggi yaamatzz, tapi aku mengakui kata2 CH yang production plant ini lebih tersusun dan sistematik berbanding dulu. . Aku dengan CH (Production Trainee) dah terjakun-jakun dah di tempat kejadian. Masa jalan kat bahagian production kitorang berangan yang kitorang adalah seorang yang power dan memiliki kuasa yang tertentu dan berjalan di planet yang asing di mana ada menempatkan alien2 asing di bilik2 dan sudut2 tertentu. Ewahhh..Memang tak boleh blah statement itu. Aku dengan CH memang gelak sakan ar. Masuk2 je production plant, sejuk giler. Menggeletar aku. Menurut pihak pengurusan, production plant yang paling banyak ada aircond. Walaupun kat sini 100% aircond tak kira di mana2, office ke warehouse ke, toilet ke, tapi memang production plant la yang paling sejuk.


Ok, tetiba jari lenguh dah tak tahu nak cerita apa lagi dah. Biarlah gambar menceritakan segalanya.







Lab. Agak luas kerana hanya ada 6 chemist sahaja bertugas di dalamnya (mungkin akan bertambah dari semasa ke semasa). Confirm kene menjerit sakan kalau nak berkomunikasi




Office..Hijau itu tenang.Aku suka.



Production plant, tempat terkandung segala mesin dan juga tempat menghasilkan product. Baru nak cat? Ceh, kitorang dah sampai baru nak cat. Terhegeh-hegeh.haha..Cat warna soft pink. comel2.


Warehouse, tempat menyimpan product yang telah siap packing.




Lawak giler. Ingat tutorial photoshop je ke ada? Tutorial tatacara menggunakan telefon pun ada okay. wakakaka... Telefon tu kompleks kot, selama ni guna telefon yang ala-ala design Telekom je. Mat salih ni la yang ajar kitorang, asyik wat lawak je sepanjang tu.



Ini dia orang jakun tersebut. Kasi canlah dia beraksi sikit. Kahkahkah!