Pages

Mimi adalah nama panggilan dia



Dalam banyak2 budak yang aku kenal, budak ni aku rasa agak unik sikit. Dia anak kepada sepupu aku, kiranya anak sedara kan? Namanya Mimi. Seorang anak kecil perempuan yang sangat manja. 24 jam asyik berkepit dengan mak dia taknak berenggang. Kalau mak dia tengah potong bawang di kalangan sekumpulan makcik-makcik, confirm bin sahih ada je budak ni terselit di kalangan mereka sibuk nak potong bawang jugak. Kalau mak dia tengah basuh ayam di belakang rumah, dia pun sibuk2 dok ngendeng2 kat mak dia sambil pegang2 ayam jugak. Kalau ko tarik-tarik tangan dia walaupun acah-acah je confirm dia akan menangis. Jangan harap la kalau ko tayang muka 10 minit depan dia pastu dia nak ngendeng2 kat ko, pastu asyik nak berkepit dengan ko. Sebab DIA SANGAT TAK SUKA DENGAN STRANGER. Biarpun stranger tu secantik Maya Karin, mahupun sekacak Jang Geun Suk, ataupun secomel Park Shin Hye, tetappp tak akan dilayan. Dia hanya akan senyum dengan orang hanya apabila dia macam familiar atau dah biasa dengan orang berkenaan. Bagi aku ini agak unik. Sebab aku rasa macam advanture je budak neh.

Sepanjang 3 hari tu jugak, kalau aku nampak budak ni, mesti aku tarik tangan dia. Bwahahah, memang dia akan tarik tangan dia balik. Tapi aku takda kisah apa, lagi tayang muka depan dia adalah. Entah, tak tahu sebab apa. Mungkin sebab aku rasa budak ni advanture, maka aku taknak mengalah biarpun kalau aku tanya dia, "Nak tangkap gambar tak? Nak tangkap gambar tak?". Dia hanya buat muka takut sambil menggeleng-gelengkan kepala seperti gambar di bawah.




Lepas 3 hari, baru la dia dok senyum2 dengan aku. Lepas tu macam berminat je dengan kamera aku, nak pegang2 pastu asyik suruh aku amik gambar dia. Apa lagi, lagi ligattt la aku snap gambar dia kan




Aku rasa dia lebih comel di luar daripada dalam gambar. Mungkin kejadian ini dinamakan 'makan gambar'. Budak ni sangatlah susah nak senyum. Memang 90% aku jumpa dia tak bersenyum. Maka bila dia senyum tu maknanya dia sedikit selesa.

Aku rasa aku dah banyak amik gambar dia dah tapi dia asyik nak amik gambar lagi. Owhhh sudah jadi gila kamera dah budak ni. Ada kemajuan, bagus2!

Ada sekali ni ayah Mimi pinjam kamera aku kejap try2, mungkin ayah dia ni tak perasan jarak kamera dengan anak dia tu sangatlah dekat boleh dicapai dengan sekelip mata dan mengakibatkan tetiba lens aku ada cap jari budak tu. Aku terkedu! Aigoooo... Itulah akibatnya dok ngendeng2 je kat anak orang. Sekian.

p/s: Sejak aku kecik lagi (sek rendah), tabiat ngendeng2 anak orang ni dah wujud dalam diri aku, fiza dengan nana. Berebut-rebut nak dokong budak. Mungkin sebab jarak aku dengan nana agak dekat so aku tak ada adik yang lebih kecik. Maka teraba-raba cari anak orang. HAHA! Sekarang aku dah nampak ada sorang budak ni, anak sedara ku jugak perangai sama macam kitorang masa kecik2. Aku rasa macam..... hek eleh kecik lagi dia ni dah nak dokong baby boleh ke, shoh shoh shoh jatuh baby tu kang. hahaha. Entah2 masa aku ngendeng2 kat baby masa aku kecik lagi dah tentu akan ada orang dewasa berpandangan macam aku jugak. hahaha. Agaknya kalau ada anak sendiri, so tabiat asyik ngendeng2 kat anak orang akan berkurangan la kan? Kan? Kan? Cuba fikir secara logik. Ye la, dah ada anak sendiri maka layanlah anak sendiri sepenuh masa, anak orang lain tak diperlukan lagi. Ecehhh!!! hahaha sejak bila aku dah cakap pasal anak2 ni. Isk isk isk

Kejap2, aku nak amik berkat sikit


Wakakakakaaka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

p/s: Aku dah delete entri benda alah yang pengsan-memengsan tu. Dasyat2 owh keyword manusia2 ni. Memang stok terkedu ah. Siap ada orang promote jual illegally kat blog aku ni ape kes plak kan. Saypark kang. Pegi la buat blog sendiri promote. Nasib baik aku perasan dan segera delete itu komen promosi. Dan aku sempat capture komen ni sebelum delete entri tersebut


LOL, Gilaaaa!!!