Pages

A.N.N.O.Y.I.N.G



1) Kadang2 kan bila berhadapan dengan orang yang tak menghormati orang lain membuatkan aku tiba2 rasa dia annoying. Apa maksud tak hormat? Contoh yang paling senang camni la. Ada sorang tu dia buat review cerita sekian2 kat blog dia (hak dia sebab blog dia). Review kata cerita sekian2 tak best. Tapi dia rasa cerita tu best giler2 sampai tahap nak tengok panggung keluar masuk 10 kali , dia marah2 kat tuan blog sebab tuan blog buat review cerita kegemaran dia tak best. WTH? Kalau ko rasa best sangat2 pun sampai takleh nak komen langsung at least hormatlah tuan rumah skit. Blog orang tu suka hati la dia nak tulis apa pun. Apa kata ko buat blog and tulis review sendiri. Puji la tahap langit sekalipun takde sape nak komplen.


2) Lagi satu ciri annoying adalah orang yang terlalu straight meluahkan apa yang dia rasa. Kalau dia rasa menyampah, straight forward dia beritahu. Owhh straight forward memang bagus tapi berpada-pada sikitlah bai. Tengok kiri kanan depan belakang @ fikir dalam2 sebelum komplen straight. Paling utama, betul ke korang ada hak untuk komplen tentang hal itu? Simpan je dalam hati boleh? Ko kalau straight2 sangat, ko bersedia ke menerima jawapan straight forward dari aku? Nasib baik aku ni jenis tak la straight forward meluahkan apa yang aku rasa. Kadang2 aku saje je masukkan word 'hahahah' padahal aku rasa aku taknak buat lawak or aku rasa ayat aku tak kelakar pun. TAPI AKU SAJA JE CAKAP 'HAHAHA' SEBAB AKU NAK COVER2 SIKIT APA YANG AKU CAKAP SUPAYA TAK TERLALU STRAIGHT SAMPAI BOLEH MENCETUSKAN RASA TAK PUAS HATI ANTARA SATU SAMA LAIN. Sebab ayat bertaip ni bukan boleh caya sangat. Boleh ditafsir dengan cara lain. Macam kan, kita tak marah sangat tapi akan nampak macam marah gilaaa. Again seperti yang aku pernah beritahu, kalau aku marah, aku takkan mengeluarkan walau satu perkataan pun. Kalau aku mampu mengeluarkan perkataan maksudnya aku tak marah. Cuma kadang2 tu aku rasa sedikit tak puas hati dan perlu mengeluarkan pendapat aku supaya orang berkenaan faham apa yang aku nak beritahu.

Contoh situasi: (kat Facebook)

1) Orang tu sertakan klip video youtube lagu jiwang, tetiba ada kawan dia komen "Weh, apa barang jiwang2 ni. Tak main la jiwang2 karat ni. Ko ni jiwang la. Aduhh.. hahaha"
2) Orang tu suka tengok AF, tengah layan AF dan sertakan update status bercirikan AF tetiba ada komen "Ko ni layan AF ke? Aduyaiiii apa barang layan AF weh. Tak maju langsung"

Erk. Kalau tuan punya FB bermood baik takpe la. Tapi kalau tengah mood tak baik (salahkan PP,masalah wanita. lalalala~), tetiba dapat komen macam apa je, tak ke ala2 cam tak puas ati ke namanya tu? hahahah

p/s: Pernah terjadi kat aku suatu ketika dulu. Tapi contoh tak berkaitan dengan aku. Aku bagi contoh yang terjadi kat orang lain. Huahuahua