Pages

The Truth Will Prevail

Kecoh sekarang news pasal gadis cantik manis bertudung litup jadi Gold Digger. Satu persatu orang tampil buat kenyataan pasal dia. Satu persatu aib dia terbuka. 

Cakap pasal aib, aku sangat percaya Allah bukak aib orang tak lain tak bukan sebab nak sedarkan org tu. Unless orang yang betul2 dah bertaubat, memang Allah tutup aib mereka (based on kisah2 confession kat IIUM yang aku baca tu). Kuasa Allah. 

Benda2 ni buat jadi lesson learnt utk aku yang never judge a book by its cover. Gadis tu aku suka kot dulu sbb penampilan dia cantik manis dan nampak sopan. Macam idola la gitu. Rupa-rupanya berlainan dr yang aku sangkakan. Aku memang anggap semua orang baik until proven otherwise. Selagi tak proven otherwise aku memang takde nak sangka-buruk pun. 

Sedih jugak tgk orang2 zaman sekarang yang sanggup buat apa saje demi duit. Bila bertuhankan duit memang macam tu la. Halal haram tak tgk dah. Yang aku peliknya kali ni yang bertudung. Tak ke bila pakai tudung tu sekurang-kurangnya rasa tudung tu buat kt malu utk buat dosa2 besar. Malu utk cuba buat. Sebab tudung tu sendiri. 

Err aku pun taktau nak ckp camne dah kalau orang yang bertudung tp berani buat benda2 terkutuk ni. Rasa mcm contradict sgt. Aku macam tak faham. Kalaulah (again kalau!) aku di tempat mereka ni yang memang betul nak buat jahat, memang aku jahat betul la bukak tudung semua 😂 Bukak tudung tu mcm first step, second step pakai baju seksi ke apa. Tu kalau betul nak buat jahat la 😂  Unless aku nak lindungkan sesuatu dr orang la or nak nampak baik depan semua orang? Utk apa nak lindung2 dan x jd diri sendiri.. Dah mcm hipokrit la kan. Orang hipokrit ni ada potensi jd penipu in future. Sebab the fact dia berpenampilan sopan dpn semua orang pastu sanggup bukak tudung buat benda tak elok kat belakang tu kira mcm menipu dah tu. 

Again, memang tudung tu wajib dan ia dosa yg berlainan dgn lain2 tu. Dan again sepatutnya tudung tu la yang menghalang engko dr buat benda2 jahat yg lebih teruk dr itu la especially. Ada sebab Allah turunkan arahan utk pakai tudung tu. Sbb kita pakai tudung pun sebab apa, sbb nak jaga maruah diri, sebab berdosa bukak aurat setiap helaian rambut itu aurat, sebab Allah suruh.. So kalau itu kt jaga kenapa benda2 yang lagi teruk daripada tu, lebih besar dosanya kt tak jaga kan? 

Aku berdoa semoga beliau cepat2 bertaubat dan sedar akan silapnya. Tengok tanda2 sekarang macam masih hanyut 😥 Aku bukan apa, sedih dengar kisah2 begini. Kalau adik aku ke kawan ke memang lama dah aku tarbiyahkan nasihat elok2. Sedih. Sedih. 😥

0 voice out: