Pages

Hari Emo


Tak sangka aku boleh nangis bercucuran air mata tengok video bawah ni 😭😭😭





Dengan music mendayu-dayu, tambah dengan lirik yg amat bermakna, pakej lak dengan animasi lakonan yang menyentuh hati ni 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Dah la aku baru lepas baca statement Ebit Liew bawah ni haaa 😭😭😭😭😭😭😭



‘Kasih sayang itu buat seorang lelaki berani, kuat bekerja cari ilmu buat isteri dan anak-anak. Isilah hati dengan cinta dan kasih sayang. Itulah kekuatan dalam perjuangan hidup ini.”

Tambah dengan ayat ni, buat aku bercucuran air mata tadi dengar lagu Maher Zain 😭

Aku sentiasa amaze dengan kuasa cinta dan kasih sayang yang ada dalam setiap diri lelaki yang dah berkahwin. Hence why aku suka tengok sebuah keluarga yang bahagia dan sarat dengan kasih-sayang (yang pukul bini, abusive, curang/berzina dgn orang lain terkecuali eh). Macam dalam statement tu la. Dengan kasih-sayang lah mereka menjadi seorang yang bertanggungjawab terhadap tanggungannya and hence why i highlighted ‘married man’. Yang belum berkahwin tak perlu nak cinta2 sangat lah, kawen dulu tengok 😂

Dengan cinta dan kasih-sayang lah melahirkan tanggungjawab seterusnya sanggup menempuh onak-duri dan badai. Sanggup. Kagum kan? 

p/s: Sambil berangan ada lelaki yang nyanyi lagu ni untuk aku. 

0 voice out: