Pages

addicted to takoyaki!!!!!!!!

Sekadar nak memperkenalkan makanan sedap ni.Yum2!!!



jepun Pictures, Images and Photos

Namanya Takoyaki ataupun Tako Tao. Ia juga merupakan salah satu Japanese Dumpling. Click di sini untuk maklumat lanjut. Dengar nama of course makanan Jepun mali(tapi tempat yg saya beli halal ye,xder wine@pork). Ada 5 jenis isi di dalam bebola(isi dia dok kat tengah2) tu yg boleh dipilih. Ayam,sotong,udang,daging,jagung. Yang saya pernah try ialah sotong dan udang. Sedap giler…(ketahuilah olehmu bahawasanya makanan ini sangat sedap!).First time masa my friend introduce this food to me, l feel this food look weird (my rumate ayie pun cakap macam tu). 3 ketul+bulat2+lembik2+tak pernah nampak. Yeah, kinda weird! Disebabkan my fren bagi free(means tak perlu bayar), saya saje je try(alamaklumlah benda free). Tak rugi pun kalau tak sedap. First time saya makan, saya agak tergamam dengan rasanya sampai tak terkata apa. Tak boleh digambarkan dengan kata-kata. Serius! Apa yang mampu saya cakap di sini adalah ‘rasanya sangat lembut dan mild bila ianya berada di dalam mulut’. Seolah-olah cair di mulut tidak di tangan(ececeh..macam iklan smarties pulak). Saya pun x sure apa bahan yg digunakan. Tengok cara dia buat,macam ada rupa kobis halus-halus yg dia taruk.Pastu macam ada mayonis cair yang dia letak. Pastu tepung yg dibancuh agak cair n entah la...Nanti saya keje di situ nanti saya beritahu korang ek cara2 buatnya.Ops..dah jumpa resepinya kat tenet>-- Click di sini untuk resepi n cara-cara nak buat. Rasanya dah ramai orang(termasuk melayu) pernah makan n tahu benda ni. Saya je yg kuno(selalu pergi mid valley pun tak tahu mende nih.Adeh~)

Lokasi jualan: Dalam shopping complex Mid Valley. Dekat dengan jusco aras paling bawah(LG kalau tak silap). Dekat jugak dengan kedai roti La Boheme aras bawah mid valley.Dia xde kedai yg khusus. Hanya booth sahaja. Nak tengok rupa kedai? >--- Link

Harga sekarang : 3 ketul=RM4.30

Kredit to nora yg memperkenalkan makanan ni(dan kawan dia yg memperkenalkan kepadanya).

Rasa jgn tak rasa……..SEDAPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*Saya berazam nak keje di situ sekejap. Belajar cara nak buat. Bila dah pandai, try buat kat rumah pulak. Cilok resepi pastu jual!Hahaahaha*gelak kijam*

*saje tukar kata ganti diri dalam post kali ni. Nampak best la tukar2 ni. Nanti nak guna kata ganti diri ‘nadia’ pulak.hahahaha

*notakaki: sebelum terlupa, thanks to farah for the award




Photobucket Image Hosting ~a new friend of mine. we have similar interests (^_^)

yeah,..minat gong chan jugak kan?heheheh

~amboi,banyak betul notakaki.Adeh~

11 voice out:

farah, s. said...

wah dh tuka layout..cool2.. hehe..

nadia, apsal kite nye fav same je ni..

farah pun suke gile tako2 ni..hahah

Anonymous said...

ei..ape ni ckp pasal makanan waktu bulan ramadhan..hehe..nyum2..

Nadia said...

farah>--- farah pun penah makan n suke gile kat tako ni ek? sedap kan?hihihi

khaleef>--- suggestion untuk makanan berbuka ni sebenarnya..heheh

farah, s. said...

sedap sgt.. frh suke yg octopus tu

Encik Shino said...

huihh bgusla nadia..
rajin tul cri resepi. Tapi betul la,sy ritu addict masak lemak then trus je cri.. siap test lagi..hehehe

Anonymous said...

nanti dah ada resipi kongsi2 la yer(peminat japaness food)

Nadia said...

farah>---sama la.paling suka octopus tu.sebab sos dia cm sedap.Udang pun suka jugak..
shino>-- shino rajin masak ek? bagus2.heheheh
matt>---eheee...saya cuma promote yg saya teramat suka giler2 je..heheh

farah, s. said...

yg udang nye farah xpenah mkn lg =p

Rockaholic said...

takoyaki best especially berinti sotong.. :)

Nadia said...

rockaholic>--- betul2!sotong paling best!

mun-e said...

tinggal jejak sbg bukti dh bace entry ini :D oh oh tau tako tao yg kat JJ tu. halal eh? nanti leh la try ;)