Pages

10 perkara yang orang tak tahu?~tag~






Jom layan jap tag dari nadxoxo ni



10 perkara tentang diriku yang orang lain tak tahu


SATU
Aku tak peramah dengan semua orang. Hanya orang2 tertentu saja (Memilih ke apa ni?hahha). Entah la, kalau bab tegur-menegur orang ni , aku mengikut gerak hati . Kalau kene dengan situasi dan mood tertentu aku boleh jadi peramah yang amat giler2. Kalau tak kene dengan situasi dan orangnya, aku lah yang menjadi orang paling pendiam di dunia. Tapi kalau dah baik tu, memang baik giler la. Semua rumate aku cakap mereka ingat aku sombong mula2, last2 takda sombong pun. Hoho. Mungkin sebab aku tak peramah awal2 sebab aku fikir aku ada banyak masa untuk kenal mereka, so takda la tergesa-gesa sangat ..Slow2..heheh





DUA
Dua benda yang biasa (orang selalu buat. That’s mean saya tak kisah orang lain buat, takde cakap apa) tapi saya rasa macam menjatuhkan maruah kalau saya sendiri yang buat





1) Orang lelaki berkumpul ramai2 sambil bising2 lepas tu aku berjalan ‘masuk di kalangan mereka’(join mereka sekali). Tak kisah la nak borak2 kosong ke apa ke..Lepas tu ber hoi hoi hoi. Entah, aku admit yang aku ni bukannya social sangat. Kalau takde keperluan betul2 penting jangan harap la…BUT , it doesn't mean I'm antisocial. Jangan rasa bila saya tak berkomunikasi @ bermesraan dengan kamu, I know nothing about you. I use my other way to learn which is "see, think more over and remember" . Cuma, kadang2 malas nak tunjuk yang kita tahu sesuatu perkara. So, don't judge a book by its cover =)




2) Orang bagi ayat “Hai, boleh berkenalan?” atau “Hai,leh kenal?”( Err…bukan perempuanlah, lelakilah) dan aku menjawab “Boleh je..” Pang!!! (rasa nak tampar pipi sendiri sebab jawab macam tu) . Dulu masa sekolah menengah saya selalu jawab macam ni (kat MIRC.ahhaha). Sekarang bila ingat balik, macam apa je jawab macam tu (eiiii). Rasa macam jatuh maruah. Entah, aku ni pelik sikit, tak suka merespon ayat2 macam itu. Bagilah ayat yang berilmiah sikit contoh “Hai! Ermm..awak belajar kat mana ye?” atau "Minat bla bla bla ea?" atau bagi salam ke atau apa-apa lah ayat yang sewaktu dengannya.




TIGA
Kalau dilandam sindrom PMS (tau tak apa ini? Boleh cek kat google.ngeh3x), aku akan cepat sayu dalam apa-apa perkara je. Kadang2 boleh dengan tiba2 keluar air mata. Cepat sensitive.Hati jadi sentimental. Teringat kenangan bersama kawan lama pun boleh nangis. Hahahaha. Pelik gak, orang lain biasanya akan cepat marah dan mengamuk, aku terbalik pulak. Err..tapi jangan harap la aku menangis depan orang ye kawan2. Tutup lampu dan nangis dalam selimut la okay.muahaha.(Aku tak suka nangis depan orang)





EMPAT
Selalu status ‘INVISIBLE’ dalam ym. Banyak sebab. Kadang2 sebab wireless yang hampeh kejap putus kejap ada. Kadang2 sebab malas nak bertegur dengan orang yang perangainya annoying (ada some boy ni). Dengan rasa tak bersalahnya, INVI dengan semua orang.Marahkan nyamuk, satu kelambu YM kene bakar ! hahaha. Yang tak boleh blah tu, bila dah invi tu siap komplen2 dengan Sya (tyme cuti sem ari tu) “Sya, apasal la tak de orang nak chat dengan kita ni? Bosan giler ” kah3x. Aku yang invi, masih mau complain takde orang nak chat dengan aku. Masih harapkan miracle, walaupun offline, akan ada manusia2 yang buzz dulu. Konfom2 la aku kene sound dengan Sya “Ady, kalau nak chat,buat status online jangan buat INVISIBLE.” Lepas tu kitorang gelak2 lah apa lagi. Heran betul. Orang macam ini pun ada ka? Komplen2 tapi still taknak visible. Kah3x! Tah apa2. Okay, dalam HAL NI, perangai memang macam budak2, tak matang. Tau boring mau chat tapi buat status invi sape suruh kan. Lepas tu kene tegur dengan kawan pun masih tak serik2.Invi lagi, invi lagi dan invi lagi .Ehee






LIMA
Bila jumpa orang yang disukai@diminati (ececeh…of course la yang berlawanan jantina kan) , aku akan selalu tiba2 rasa berdebar-debar dug dag dug dag (Eleh nadia nih, part ni semua orang tahu sebab naturally perempuan selalu macam ni kan) Paling tak bleh blah, berdebar-debar sampai tak bleh telan makanan tuuu. Sampai tak lalu makan. Seriusly, walhal makanan tu punya la lazat depan mata (makan feveret contoh:Udang ka sotong ka). Padahal orang tu bukan ada depan mata pun. Nampak dari jauh je dah menggelabah. Takut sangat dia datang ke apa ke. Sikit2 menggelabah, sikit2 menggelabah. Wakakakaka! Ya Allah, jauhkanlah aku dari orang yang aku sukai selama-lamanya supaya hati aku jadi tenteram. Amin ya rabbal Alamin. (Eh, boleh ke doa macam ni?)





Err…5 je? Kata sepuluh? Hahaha.. Saya sambung lain kali la (Ada jugak orang yang main jawab tag separuh-separuh ea...)






Dan ini dia tag dari miazai dan kak ijechan (Fuh, sebulan lebih terperam)




Jenis Tag - Tulis Tangan ( handwriting)


Tulis -


1.Nama / nama Samaran kat alam maya ( net)
2.Tulis guna tangan kanan atau kidal (tangan kiri)
3.huruf yang suka ditulis
4.huruf yang tak suka ditulis
5.Tulis " The quick brown fox jumps over the lazy dog"
6. Nama orang yang di tag.




Ni dia ... (alamak, terlupa tulis nama kak ije dalam kertas tu pulak.heee)


err...akhir2 ni dah jarang praktikkan tulisan yang lawa2 dan berseni-seni. Maklum la, zaman teknologi sekarang, blog pun sudah menggantikan diari type sudah.kehkehkeh :D

12 voice out:

Anonymous said...

nadia, apa kata block je budak laki yg annoying kat ym tuh (dh pernah mengalami situasi ni). hehe. takyah la lari2 dari dia lagi kan? :D

nnt sy buat ek tag handwriting tu :D

Nadia said...

nadxoxo: dah block dah tapi...tah(tu yang pelik tu, nampak je nama dia terus menyampah nak sign out.hoho), tapi tu mula2 dulu la. Sekarang cool sikit...ngeh3x

Encik Shino said...

tak menyampah2 kat org..
nt org buat gtu balik kat kita ..

:)

Nadia said...

shino: Kalau ada sebab yang betul2 kukuh tak apa rasanya.Semua benda pun ada batasannya yang tersendiri . Mungkin kamu belum pernah jumpa orang yang sebegini, kamu tak faham :D

p/s: Jika saya invi dengan semua orang, it doesn't mean saya menyampah dengan semua orang. Semuanya berkaitan dengan mood dan mungkin sebab saya bukannya rajin chatting sangat, tak jadi masalah kot.hoho =)

farah, s. said...

nadiaaa!! u know what. frh tulis komen sampai leh buat satu entry, pastu tibe2 laptop hang! erghhh!! abis ilang seme komen tu T_T
3 kali pulak tu... last2 give up pastu g tido.haha.

kebanyakan yg nadia tulis tu sama ngan farah. hehe.

isk pelik kan kalau kite block pun nama user tu still keluar. annoying gile. sbb tu frh pun selelu invisible. huhu

frh still tulis diary. tp bukan tulis ttg perasaan ke ape. cume perancangan. hehe

Admin said...

Hai, ley kenal. hahaha

Anonymous said...

farah: wawawawa..Sayangnya 'entri' itu...huhuhu..Betul2 farah, nak delete kang dia kata apa pulak. Kot la YM antar email kat dia kata kita delete dia ke..huhu..Farah, nadia kalau tulis diari yang pasal perasaan je.ngeh3x..Sebab takkan nak tulis perasaan kat blog kan. Tapi pasal perasaan dah malas nak tulis kat diari dah akhir2 ni. Azam baru, tak nak main dengan perasaan dah.kehkehkeh

p/s: Nadia kalau taip komen, selalu highlight n copy dulu. Kalau internet hang or jammed nadia just bukak page tu balik macam biasa lepas tu paste balik.Sebab tu komen2 panjang berjaya dipublish walaupun internet selalu hang..muehehehe

ubey: Boleh je... (Pang!!!!~tampar pipi sendiri.Abis, maruah jatuh sudah.kahkahkah)

farah, s. said...

hahaha. selalunya mmg frh copy dulu. tp td excited sgt nk post komen, smpai lupe.takpelah T_T

owh nadia suke tulis diari psl perasaan eh. frh xleh la tulis diari psl luahan perasaan ni. nnt org jumpe n terbaca, awhh malunye

nadia ngan ubey satu u ke.hihihi

Nadia said...

sama jugak. Malu tapi tulis jugak (sebab nak ingat, takut terlupa) lepas tu sorok betul2 jangan bagi adik ngan kakak terjumpa. Bahaya woo..hohoho

eh, tak farah, tak kenal pun dia sape. Sudah terang lagi bersuluh tak suka ayat tu, lagi dia mau bagi. Main2 je la tu dan ayat nadia tu saje nak kenekan dia balik..whahahaha

13may said...

jom berkenalan :D

Anonymous said...

13may: errrkkk...(hahahahah!)

farah, s. said...

yeke.hehe. ingtkn satu u ;)