Pages

With bear ~tag~

Saya ditag oleh Aimi Liyana. She is one of my college’s friend (Kolej Kelima UPM).


Tag ni, saya pass kepada (ceh, awal2 lagi dah bagi nama)



1) Farah (main or second) (kalau laptop dah ok ;) )


2) Diya (CK or TD) (jika berkesempatan ;) )


3) nadxoxo


4) helmi (macam spesis tak layan tag je budak ni. Ah, takde. Sebagai ex-classmate, ko kene buat jugak tag ni helmi.hoho)


5) cik nad


6) Sam


Instruction

1)Go to your photos folder in your computer.
2)Go to the 6th folder of photos.
3)Go to the 6th picture in that folder.
4)Put the picture on your blog and description of it.
5)Invite six friends to join the challenge.
6)Link them in your blog and let them know they have been challenge.










Rupa-rupanya folder keenam adalah gambar2 kem yang pernah saya sertai hujung tahun 2006 lalu (Kem Pembangunan Sahsiah Mahasiswa K5 UPM~KPSM 06/07). Dan kebetulan gambar yang terkena adalah gambar ini. Oh, saya tak suka gambar ini. Sebab? Sebab ada orang interframe saya dalam pict ini (Can you see, saya adalah yang bertudung hitam itu yang tak nampak muka tu). Tapi saya simpan jugak gambar ni. Siap rename nama gambar ‘bear tak nampak muka’ lagi.hahaha





Oleh sebab dah letak tu, alang2 saya letak la gambar ni . Meh saya explain gambar ni. Anggap saja gambar ini adalah gambar yang dimaksudkan~folder keenam,gambar keenam~.ngehehehhehe










Gambar ini saya suka giler. Sebab? Gambar muka saya amat jelas di samping bear yang besar itu. Puas hatiku. Tengok, tengok! Dekat tuuu...Lagi sikit mau cium itu bear.ngeh3x..(silalah faham perasaan orang yang first time jumpa bear real). Walaupun saya ni tak berapa selesa orang yang saya tak berapa rapat amik gambar saya, tapi tak kira, saya asyik nak masuk je dalam kamera masa kat Kuala Gandah, Pahang ni. Sebab utamanya, saya teruja jumpa binatang2 ni (kalau terserempak dengan Rusdi Ramli kat pasar Ramadhan pakai seluar pendek ka, itu takda heran punya). Bukan setakat dapat tengok dan lihat macam kat Zoo Negara dan Zoo Taiping yang saya pernah pergi tu, tapi BOLEH PEGANG-PEGANG TU…Tu yang syiok tu..Lagi satu boleh berlagak dengan nana “Aku jumpa bear depan2, besar nana,aku siap pegang2 lagi. Bear tu siap jilat2 tangan aku nana, geli giler lidah dia.” Haha..Orang yang jaga bear tu ada kat situ. Dia siap tuang susu F&N kat tapak tangan kitorang dan suruh kitorang hulurkan tangan ke mulut Bear tu dan sepantas kilat Bear tu jilat susu tu. Wah, geli okay!haha





Perkara yang paling saya kesal ialah tak dapat bergambar dengan ular sawa yang besar gedabak tu (ular ni confirm jinak, takde belit orang sampai mati punye). Jeles giler tengok gambar diorang2 yang bergambar dengan ular tu. Ialah, ular tu macam ramai ‘peminat’ pulak. Semua berebut-rebut nak amik gambar dengan dia. Lelaki2 plak tuh. Lepas satu, satu. Saya pun apa lagi, pi lah tengok binatang lain. Bila datang tengok ular balik, kameraman pergi mana tah, tak dapat nak bergambar kenangan dengan ular tersebut. Fuuuu…sedih woo..Tak dapat nak eksyen2 dengan fiza “Aku amik gambar dengan ular fiza. Geli giler! Bla bla bla dot com dot my” Kakakaka. Kecoh je nadia ni (bajet dia sorang je kat muka bumi ni yang pernah jumpa ular). (note: Bau badan ular sangat busuk. Memang tak boleh blah. Banyak kali saya pegang dan gosok2 badan dia semata-mata nak cam bau busuk itu.haha)




Alang2 meh saya letak lagi beberapa gambar lain yang ada dalam folder ni




Saya tengah bagi rusa makan








Ahli kumpulanku sepanjang kem ni . Masa kem ni memang saya selekeh giler la. Tudung pun asyik senget2 je (saya tak suka penampilan tak kemas macam ni). Biarlah, lagipun semua pun macam ni. Mana taknya, memang rush giler masa yang diperuntukkan. Makan pun kasi 5-10 minit je (padahal nadia kalau makan MESTI lebih daripada 20 minit). Itu baru part makan, belum masuk part lain lagi. Seluar pun masing2 kotor je kat bahagian bawah (sebab kat sana banyak lecak). Sampaikan masa kitorang buat persembahan masa malam BBQ, ada urusetia yang bersuara “Itu dia pesawah-pesawah yang baru keluar dari bendang” kah3x…Siut jer..Tyme tu aku tengok bahagian bawah seluar semua ahli kumpulanku, ok, memang betul pun. Semua pun macam tu..Sebab tu tyme tu macam tak berapa nak kisah. Cuma bila tengok balik gambar2 ni terdetik dalam hati “Apa la nadia ni, tudung senget2, kotor2 ni. Eeeiii, malu jer..” hahaha








Peserta kem bersama urusetia yang terlibat (Hari terakhir kat Kuala Gandah atau nama tipunya Tasik Kenyir ke apa tah.hahaha)


p/s: Err...dah macam entri pasal KPSM la pulak. 2 in 1. heheheh

p/ss: Trip dalam entri lepas yang saya ceritu tu sangat2x tak best. Fuuuhhh. Nasib baik takda keluar duit. Tak la rasa menyesal sangat.

18 voice out:

Nadiah Suhaidi said...

wah. menarik gak tag nih. tapi kenapa enam? sy suka number tujuh!! haha.

mkn 5-10 minit je? mana sempat..alamatnye br abes baca doa + gaul2 nasik je haha. pssst..sy pun makan slow gak (menikmati makanan..hehe)

farah, s. said...

hehe. ni kali kedua farah kene tag yg sama. hehe. mmg nk buat. tp skarang pakai laptop aliff, so takkan nk gune gmbr dlm folder dia lak kan.hehe. nnt farah ade ms, farah bukak external hd ok.

err.. tu bear ek? ya allah. farah ingt binatang ape td. yelah, tak penah tengok bear secara dekat.hihi. scary pun ada gk. actually farah ni mmg jenis penakut dgn binatang. hoho

er.farah kalau g kem pun selekeh. siot betul. yelah, mana ade masa nk bersiap2 bagai. hihi

Cikgu Ije said...

ayokkk!! lupa nak buat tag ni. dah kena last week. uwaa~ da mantok da ni...

Nadia said...

nadxoxo: betul2. Kalau tak menikmati makanan macam tak best je nak makan..huhuhu

nombor 7? gambar sape tu?muehehehe

p/s: sempat baca bismillah je la, lepas tu makan laju2.hahaah

farah: takpe2, take ur time ;) aah bear farah. Dia punya tinggi sama dengan nadia tapi lebar dia 3 kali ganda.haahah

nadia pun takut ngan binatang tp at the first je. Lepas confirm binatang tu jinak@selamat, apa lagi, makin giat la.hahah

tu la, rasa macam nak bersuara je dgn urusetia2 tu tp takut mereka ckp kurang ajar plak. Serba salah je..huhu

Nadia said...

ijechan: kalau dah kene dua kali tp terlupa tu tandanya suruh buat cepat2 tuu..ngeh3x

farah, s. said...

huhu yeke. besar nye. at least ok la nadia dpt thn dgn binatang. hihi. '

bear tu spesis ape ek. mcm lain sket dpd yg frh bygkn.hehe

en_me said...

bestnyerrr gambo kawan2 lamer ghitewwww.. kannns

uncle sam said...

wei... 1 kpg jer.. ni letak 100.25 keping lak.. hak3..

Nadia said...

farah: hehehe...tak tahu la spesis apa tu farah. Tapi rasanya bear memang saiz besar.Lain kan? nadia bayang bear tu macam patung2 yang comel2 yg jual kat kedai tu.hihi

en_me: kawan lama? kawan sekarang en__me. heehehe

sam:yup, 1 keping je..yang lain tu saja gatal nak letak.kakakaka

Anonymous said...

nadia, nanti diya jawab tag ni. insya Allah. thanks anyway =)

Nadia said...

diya: ok diya :)

farah, s. said...

nadia, hutang tag dh settle. hehe.

kt blog ke2 ok

Nadia said...

farah: ok, dah tgk dah ")

Anonymous said...

nadia, diya dah jawab tag di TD =)

owh. tentang gambar nadia yang kat ats ni. mata diya macam terpaku pada seorang lelaki. hahaha

Nadia said...

diya: dah tengok dah..hehehe

Yana Ismail said...

huhuhu...cantik pics tu;)wah wah rusdi ramli di pasar ramadhan.alaahai..tp dh kawin..huhu..gelak gtal ;P

Encik Shino said...

wey.. serammm ah tgok beruangg huhu

Nadia said...

princess liyana: minat rusdi ramlee ea?ngeh3x

shino: seram? beruang comel la.hehehe