Pages

Tentang trip...



source picture

Petang ni, kami satu course (dalam 70 orang) akan pergi ke Petronas Gurun Kedah. Dan trip ini diwajibkan sebagai satu component wajib dalam subjek Petroleum Technology. Semester lepas kitorang pergi Petronas kat Port Dickson. Itu ok, dekat.Pergi pagi balik petang. Kali ni kitorang pergi yang jauh sikit nun di Kedah. Sebab Loji Petronas kat Gurun tu ada related dengan subjek yang kitorang belajar kali ni. Pasal production of petrochemicals product. Kat PD tu lebih kepada proses penghasilan minyak. Petang ni (Khamis) bertolak. Sampai maybe malam dan yahoooo!!!! Tidur kat hotel Swiss Inn.Dan pagi Jumaat tu barulah melawak loji Petronas kat Gurun tu.



Trip ni tak diiringi oleh lecturer.




Mula2 bajet untuk trip ni diluluskan oleh Ketua Jabatan Kimia (Prof Halim). Ada la dalam ribu2 jugak(Oh!Saya terkejut dengar jumlahnya, boleh pinang anak orang tu). At the end kitorang dapat tahu daripada Prof Taufiq (lecturer subjek ni) memaklumkan ada pihak yang tarik balik kelulusan ni separuh. Maknanya, penginapan takde peruntukan. Oh my god! Pakai duit sendiri duduk hotel? Hahaha. Dah la ‘diwajibkan’ (satu spesis dengan dipaksa la tu), takkan nak keluar duit sendiri kan..haha..Lagipun bukan semua orang sanggup keluarkan duit sebab tu. Kalau misal kata memang tak ada peruntukan untuk penginapan dan terpaksa diabaikan (err…tido dalam bas la tu), takkan nak bertolak malam lepas tu sampai pagi Jumaat terpisat-pisat bangun tidur dan lepas tu terus pi dengar penerangan orang Petronas tu.hahahah. Tak dapat bayangkan. Bak kata Prof Taufiq, “Kita bawa nama UPM, takkan kita nak pergi sana dengan muka tak mandi dan gigi tak bergosok?” Satu kuliah gelak masa tu.hhahaha. Dan Prof Taufiq kata dia nak ‘fight’ untuk dapatkan balik peruntukan yang ditarik tu dan…He really did it! Hehehehe..




p/s: Jauh di sudut hati, saya pergi dengan perasaan risau sebenarnya. Penat memikirkan projek final year yang belum siap (kalau trip ni takde, boleh buat projek kat lab seharian hari Jumaat tu). Kenapa la banyak masa dihabiskan kat lab (siap terpaksa korbankan cuti sem), tapi masih belum jumpa ‘compound’ yang dicari. Ramai yang dah dapat. Cuma beberapa orang saja yang belum dapat ‘compound’ tu. Tiba2 rasa bad luck yang amat :(

9 voice out:

farah, s. said...

yeay first. haha

nadia dh penah pegi petroleum site kt kerteh?

err.. apsal lak tetibe lak tarik blk ni. huhu. sian la pulak kene kuar duit sendiri. tak patut. huhu

Lovely Emy said...

U hv been tagged by me:

visit tis link: http://lovelyemy.blogspot.com/2009/02/ive-been-tagged-by-nurul-nadhirah.html

Anonymous said...

walah. bestnya aje pegi trip ni. tapi, yang tak best nya bila banyak lagi projek tak siap kan. huhu.

Thenadi said...

x besh an.fikir kerja tak siap agy.cuti x de.duit kuar banyak.masa kurang.esh~!!!!

Nadiah Suhaidi said...

ish ish ish kenapa sume org bz sy je tak bz nih? isk isk isk tabah lah ye!

Nadia said...

farah: belum lagi farah. Yang pernah pergi setakat ni kat Shell PD je (tapi dalam entry ni tersilap tulis Petronas punya pulak..heheh). Peruntukan tu dah dapat balik means tak perlu bayar (kalau farah perasan ayat last kat perenggan second last tu.hehe)

aimi liyana: ok, will do it :)

diya kamaruzaman: yup2. Tapi trip ni bosan la diya. Part bestnya yang tido hotel je la. Yang lain bosan..huhuhu

nad: tapi trip ni free nad, nasib baik tak keluar duit..huhu.Itulah, macam membazir masa jugak..huhu

nadxoxo: hehehe..nadxoxo pun bz jugak, bz persiapan nak kawen..hehehe

farah, s. said...

oh. mmg tak perasan yg he really did it tu. hehe.

ingtkn prof tu masih nk fight lg :)

13may said...

gurun kedah...lama tak pi sana...byk jagung bakaq depa dok juai kat tepi2 jalan nun...

Nadia said...

farah: dia dah berjaya fight dah. Dia terer dalam bab fight2 ni.hehehe

13may: ala, tak perasan pulak jagung2 bakar kat tepi jalan. On the way, banyak tido. ;P