Pages

Saya rindu dia....

*Menjeling-menjeling , ku bertentang. Mata kita sama memandang.Bercakap, bertanya dan bermesra....*



*saliva pun saliva lah. Nasib baik kamu baby..ngeh3x *







*Comel!*









Kalau ada siapa2 yang perasan, masa design blog ni dulu2, saya ada letak gambar saya dengan budak ni kat sidebar (gambar second). Lama tak jumpa dia. Hari tu fiza balik kampong dan dia jumpa budak ni, saje je dia bagi aku jeles dengan kata “Nadia, tadi aku jumpa ngan Shahinda. Comel giler!” huhu. Aku tayang muka cool lah, padahal dalam hati=geram+jeles. Sebab saya belum jumpa dia lagi selepas pertemuan pertama dulu. Budak ni cepat mesra dengan orang, takda nangis2 pun lepas tu asyik gelak je kalau kita main cak-cak dengan dia. Ayah aku pun suka dia. Kami tiga beradik berebut-rebut nak dukung dia. Siap buat tyming lagi, sorang boleh dukung tak lebih dari 5 minit lepas tu kene pas kat orang lain. Ikut turn. hahahah! Aku la yang paling beria sekali. Asyik nak berkepit je dengan dia bajet aku mak dia pulak.Kakakaka







Oh yea, cuti raya cina lepas, saya ada tengok cerita Rob-B-Hood kat tv. Siapa dah tengok? Jackie Chan berlakon. Cerita ni dah lama dah. Baby yang berlakon dalam cerita ni memang serius comel giler!! Rasa nak cubit je pipi dia. Sepanjang cerita ni, saya dengan fiza asyik ulang2 ayat yang sama je "Eeiii...comel la baby ni! Rasa nak cubit je pipi dia!" Setiap kali baby ni ketawa, setiap kali tu la kitorang ulang ayat tu. Cerita mengenai dua orang perompak yang dipertanggungjawabkan untuk menculik baby dan menyerahkan kepada seseorang (mereka dibayar 6 juta seorang untuk tugas ini). Yang uniknya, kedua-dua perompak ni ada etika semasa merompak. Antaranya, mereka takkan bunuh orang atau mencedarakan orang. Mereka hanya merompak je. Sebab tu mereka ragu2 bimbang jika baby ni dicederakan. Sebenarnya mereka tak berapa pandai jaga baby, so diorang ni sanggup la masuk kelas untuk jaga baby. Wakaka... Yang paling aku menangis terharu ialah part Jackie Chan sanggup badannya dialirkan elektrik semata-mata nak sedarkan baby tu (dia takut baby tu mati.Ala yang macam kat hospital selalu guna untuk sedarkan orang yang nyawa2 ikan tu). Memang sayu lah.

















Part lain yang saya suka tu ialah masa baby tu sedih berpisah dengan dua orang perompak tu, dan budak tu sebut “Mummy!” dan “Daddy!” (merujuk kedua-dua perompak itu). Lepas je dengar word tu, dua perompak tu terus selamatkan baby ni (sebelum tu mereka yang serahkan walaupun tak rela). Kesimpulan, cerita ni memang best!







p/s: Sanggup pulak orang buang anak sendiri kan? Macam takde perasaan je...

9 voice out:

mun-e said...

nama baby tu shahinda?? unik nya nama die..
tomeiii3!! geram tgk.. huhu

nnt kamu balik kg, tium die utk sy eh? hehehe

nads said...

citer rob b hood tu mmg best kan dik...
geram jer tgk baby cute tuh...
huhuhu...

Nadiah Suhaidi said...

Comelnye Shahinda tu! Lawa lah mata dia.

Sy dh tengok Rob-B-Hood kat wayang lagi. Haha. Memang comel giler!

Anonymous said...

uhu. comel shahinda dgn saliva tu =D

p/s-owh. cerita jackie chan tu penah tgk kat tv3. memang comel gile baby die. lagik comel yang dok jaga diorang. bukan jackie chan, tapi kwn dia. hehe.

farah, s. said...

baby ni ke yg nadia cerita kt blog farah hari tu? hehe. kalau ye, mmg comel..

kalau mcm ni dah gayanya. kene la timang anak sendiri. nnt tak berebut dgn org lain dh. haha

Nadia said...

murni: aah..shahinda..okay, nanti saya cium dia bg pihak murni.ngeh3

nads: best kan cerita tu..huhu

nadxoxo: mata dia memang comel giler..manis je tengok.Dah la suka tergelak..hehehe..wah, tgk kat wayang..

diya: gambar tu jugak yang nadia paling suka. Macam innocent je riak muka dia tu..hehehe..

farah: Bukan yang ni farah. Yang nadia cerita tu umur 2-3 tahun dah boleh jalan. Yang ni baru 6 bulan belumm boleh jalan n bercakap lagi..heheheh

betul2. Best2, takyah rebut2 dah. Telek je 24 jam.. kekeke..

farah, s. said...

oh ingt yg ni :)

isk. tp xsure gk kn xde org nk berebut. mana tau berebut ngan hubby ke. haha

Thenadi said...

beb, aku nak gelak tgok kali ke 2 cerita ini, tapi akan dengan ramainya menonton sama dengan kepala nak tido, asigment.aku terlepas sence baby isap tot tot jecky.comel

Anonymous said...

farah: aah kan, ala kalau berebut dgn hubby bg je alasan "Siapa yg mengandungkan dia?" hehehee

nad: aku terlupa la scene tu ada ke tak..Ada ea? tak perasan la..or dia memang cut scene tu. Citer tu aku tgk sampai besar biji mata (maknanya takda ngantuk pun) hehehe