Pages

bangga jadi budak k5 upm

Aku nak buat pengumuman yg aku bangga jadi budak k5. Setiap kali naik bas berhenti kat fudcourt(bas k5,ktp,kpz mesti lalu k5 sebelum perhentian sebenar) aku rasa bangga je dengan k5. Tak tau kenapa padahal yg ada kat k5 ni aku rasa sama je dgn yang ada kat kolej lain macam kiosk ke,dewan kolegiat ke,dewan harmoni ke(kolej lain nama lain kot),blok kolej n kiosk keusahawanan. Sama je ngan kolej2 lain tp aku suka k5. Bahagia je muka aku setiap kali lalu n nampak k5 ni. Orang kata kalau kite betul2 suka,kite sendiri pun tak tau sebab kenapa kite suka.Kan?.Ekekeke…

Mungkin k5 ni bagi aku ada valuenye yg tersendiri..Tempat di mana kite mengharungi cabaran hidup di universiti. Susah payah nak stay kolej*wink*. Tempat untuk mencari pengalaman. Susah payah nak kejar n bahagi masa untuk aktiviti kolej+study. Tempat di mana percambahan idea berlaku dengan kadar yg paling maksimum. Sesuaikan diri dengan pemikiran yg berbeza-beza. Aku rasa makin banyak aku jumpa orang,makin banyak pemikiran yg berbeza yg aku jumpa dan dapat kesan. Makin banyak benda yg boleh dianalisis dengan lebih mendalam. Ini kelebihan universiti. Boleh analyze@tahu semua benda daripada bidang pekerjaan pembantu makmal, lecturer, pekerja kafe, pemandu bas, pembantu penyelidik sehinggalah kepada TNC. Isu-isu yg boleh dianalisis pun banyak. Makin banyak yg di cari dan dibincangkan bersama geng2 HIME yg lain,makin banyak yg kitorang dapat disimpulkan. Kitorang selalu bincangkan hal2 global macam ni. Cari idea macam mana nak meningkatkan ke’efision’ an pekerjaan masing2(terutamanya pemandu bas k5). Juga membezakan pekerjaan2 ni dengan pekerjaan yg ada di luar universiti ni. Dan…banyak lagi la….

0 voice out: