Pages

Sebentar


Aku sure ramai yang jenis macam aku. Aku kalau marah, aku jenis yang agak ‘lepas’. Maksud aku dalam blog la not in a real life. Sebab aku jenis yang sensitive maka aku pun sensitive dengan perasaan orang. Aku selalu rasa aku tak patut lepaskan rasa marah kat orang lain sebab aku tak suka bagi orang terasa. Sebab tu dalam banyak keadaan, aku banyak diam, diam dan diam. Namun, diam aku banyak disalah ertikan.


Dan tempat aku luahkan rasa marah/kecewa adalah dalam bentuk tulisan. Tapi sekarang aku dah malas menulis owh, lenguh jari2 aku ni, maka aku banyak taip, simpan dalam Ms Word (lepas tu akak aku terjumpa file tu pastu baca hah amek kau orang tau dah apa yang kau rasa). Kadang2 jugak aku bawak masuk dalam blog.


Tapi percayalahhh , marah aku tak kemana pun. Lepas je aku luahkan dalam blog, tak lama tu mesti aku rasa ‘bebas’. Bebas daripada perasaan yang mencengkam diri. Bebas daripada dendam. Sebab tu sehebat mana pun aku marah kat orang, sebesar mana pun kesalahan orang (aku rasa entri ni yang paling ‘besar’ sekali. Hanya beberapa orang je tahu cerita sebenar), aku cepat melupakan dan memaafkan. Ia, maaf dan lupa. Aku dah boleh berhadapan dengannya(2 bulan lepas kot) tanpa rasa marah/dendam/tak suka lagi dah. Just neutral (aku rasa dia mesti ingat aku marah/tak suka dia punya la.)Padahal kesalahan yang dia buat agak luar biasa daripada norma. Aku pun pelik apasal eh aku rilek/neutral je depan dia. Tak macam dulu, menggigil-gigil tangan taip mesej maki2 dia (for the first time ever happen in my life) pastu rasa macam kalau dia ada depan mata rasa nak bagi jelingan maut. Tu dulu la. Oh tuhan, semoga aku tak berhadapan dengan situasi macam ni dah. Sangat seksa ok. Sangat seksa bila hati sarat dengan rasa marah tak kira la sape pun dia.


p/s: kepada yang berkenaan: I think you read my blog. Dan aku rasa kalau berkesempatan dan ada internet mesti kau baca blog aku. Tell ‘him’ that I’m not that angry to him anymore. Langsung takde. Secara rasmi. Aku sangat la sure 501% yang mesti dia rasa kekok dengan aku kan lepas apa yang terjadi? Mesti dia ingat aku berdendam dengan dia lagi kan? Hahaha. Kelakar plak bila teringat the fact yang dia cakap dengan kau apa yang aku mesej tu dengan nada yang macam pasrah ke apatah.haha(tapi dengan aku dia tak reply pape plak.LOL). Apasal aku rasa yang dia 'berubah' lepas dapat mesej aku at that night? Kau mesti terkejut@tak sangka aku berani bagi mesej tu kat dia kan. haha.Jaga diri baik2. Just remember, kau happy, maka aku pun happy. Buat apa nak simpan rasa marah lama2. =)


p/ss: kepada yang berkenaan yang lagi sorang yang everytime ada internet skodeng blog aku(haha): Kau pulak rasa apa eh dengan dia? Secara jujur please. Adakah sama macam aku? Atau kau masih membenci dia? Ceritakan dalam blog kau, nanti aku pergi sana baca. Cerita eh, tak cerita siap kau. Haha


p/sss: Nak buat entri menyelesaikan hutang tag pasni =)