Pages

Tolong faham

Kalau aku kata tak nak tu, maksudnya aku tak nak. Bila aku geleng kepala/cakap tak nak lebih dari 3 kali maksudnya memang aku betul2 tak nak. Aku betul2 maksudkannya. Bila aku buat statement lebih dari tiga kali tolong simpan dalam kepala, jangan minta aku ulang lagi atau buat2 tak faham. Aku rasa macam terkilan bila kene buat statement almost 10 kali dalam masa yang sama. Nampak macam kau tak nak memahami aku. Tolong faham boleh? TQ. Bila ia berkaitan dengan prinsip (yang melibatkan budaya hidup dan agama), memang aku jenis yang tak akan dan tidak mudah terikut-ikut orang walau macam mana hebat pun cara kau mempengaruhi aku. Walau macam mana baik pun kau dengan aku (simpan statement ni laju2 dalam kepala). Jangan fikir if kau pujuk2 or desak aku banyak kali aku akan setuju dengan kau. Dan tolong jangan desak aku lagi otherwise aku 'terpaksa' mengeluarkan perkataan2 yang mungkin mengguris hati kau (dan mungkin akan mejauhkan diri dari kau). Aku taknak buat macam ni, sebab tu aku minta sangat2, tolong la faham.

Aku hormat dengan orang yang berlainan dengan aku yang tak pernah paksa aku buat benda yang dia buat. Yang memahami aku dan mungkin dalam hati mereka berkata "Owh..Dia tak boleh buat macam ni. Dia bukan jenis orang yang macam ni" "Owhh, dia tak boleh pergi tempat macam ni". Dan tak akan 'membuat muka' bila aku tak ikut diorang sebab diorang faham, tak desak aku buat benda yang aku tak kan buat dan tak desak aku pergi tempat yang aku tak akan pergi.

Aku tak suka orang paksa benda yang aku tak nak buat (dan secara logiknya benda yang aku tak akan buat).Tolong faham boleh? Aku tak suka la mengeluarkan perkataan yang melibatkan isu2 sensitivity orang ni. Nanti kau kata aku mempertikaikan kau pulak padahal kau tak sedar yang kau sedang mempertikaikan aku.

p/s: Tak tuju dengan sape2 yang baca ni. Kalau rasa bukan anda, anda tak buat, jangan terasa eh. Kalau terasa tu memang betul anda buat la tu(LOL. Joke) .Saje nak lepaskan perasaan. Eh, blog kan medium nak lepaskan perasaan lah bukan? Sebab ia membuatkan aku rasa orang yang aku tujukan benda ni sedang membaca ini padahal dia tak tahu pun blog aku ni wujud.