Pages

Isu adik-beradik

Nana: Kenapa mata ko merah angah?
Aku: Yeke? *tengok cermin* Biasa jek.
Nana: *buat action menjauhkan diri +muka pelik sambil berlalu keluar dari bilik*
Aku: Nana! Jangan tinggalkan aku nana. Aku masih angah kau, bukan 'orang lain'. Jangan tinggalkan aku nana... *tetiba buat drama swasta seram tv3*
Nana: Gila!!! *menjerit dari luar bilik*
Aku: *sengih2 sensorang*

Boring eh jadi 'anak tunggal' ni. Takde adik-beradik yang boleh dibuat main. Bila gaduh, memang dasyatttttt, rasa macam: kenapa la aku ada adik-beradik macam ni kan. Wakakaka. Tapi bila time baik tu memang tak boleh blah kalau bawak bergurau/main2.

Dulu aku selalu tertanya-tanya tau. Kalau orang2 yang 'in a relationship' ni gaduh2 tapi apasal boleh dan senangggg je baik balik eh? Wakakaka. Almaklum la tak pernah be in a relationship kan so macam tak faham. Rasa macam nak bertanya kawan2 yang dah in a relationship tu tapi i malu sebab rasa patutkah soalan ni ditanya? kekekek.

So bila pikir2 balik, ala2 macam hubungan adik-beradik lah kot kan? Gaduh baik gaduh baik. Bila takde, rasa kehilangan. Bila ada, gaduh baik gaduh baik gitulah ceritanya.

Ayah selalu cakap, yang dia selalu rasa kelakar bila aku ada bersama nana. Ayah kata ada satu habit pelik spontan aku ni (bila nana ada) selalu buat dia gelak terkekeh-kekeh bila tengok . Ayah kata macam budak2 perangai aku yang satu tu. Pasal apa&perangai yg mana biarlah menjadi rahsia kami satu keluarga (ko jangan memandai nak btahu ek nana.hahaha). Ayah aku memang, benda yang memalukan aku la yang dia suka gelakkan. Tapi aku rasa perkara2 ni la yang akan kekal diingati. Unik la kononnya. Dengan nana je aku gitu, tidak dengan fiza, mak, ayah mahupun orang lain. Sekurang-kurangnya bila aku dah takde dekat dengan diorang, ada la benda (pelik) yang kekal dalam ingatan diorang ye dak? Bak kata ayah "Bila ada nana je mesti nadia dotdotdotdotdot" *gelak terkekeh-kekeh sambil dibalas dengan renungan tajam aku.hahaha* Aku mula2 tak perasan tau habit aku tu tapi bila ayah aku tegur baru aku perasan. Ish maluuu tapi nak buat camne, ianya spontan. Bila dah perasan tu mulalah aku tergelak jugak bila ayah tahu taktik/habit aku tu. Kantoi lah kot? Hahaha. Ayah memang bijak ;P

Masa lepas fiza kawen tu kan, aku dengan nana ada lah bincang2 pasal masa depan kami. Ececehhhh ;P. Nana kata bila aku dah kawen nanti (huehuehue.Motif gelak gitu??? ;P ) dah ada rumah sendiri, dia kata nak duduk sekali dengan aku. Aku pun cakap la (gurau ok!) "Eh, tak boleh! Nanti ko ngorat laki aku kang". "Eh tak koserrrr nak ngorat laki ko okkkk" sepantas kilat nana jawab pastu meledak ketawa kitorang. Pastu aku cakap ngan dia, nanti boleh la dia tengok-tengokkan @ baby sitter anak aku ke. Ngehehehe. Amboiiii panjang eh angan2 aku ni kan. Takpe, berangan adalah freeeee.


p/s: tak tahu nak letak tajuk apa sebenarnya. Aku main hentam je.

0 voice out: