Pages

Lelaki akan nampak menarik bila... [1]







1) Senyum nampak gigi (seikhlas hati ok)

Senyum. Kalau senyum nampak gigi lagi dabel triple bagus. Secara jujurnya aku suka dengan orang yang suka senyum. Nampak ceria je mukanya. Secara tak langsung orang yang memandang pun turut rasa tempias ceria. Cuba kalau tengok muka masam 24 jam berkerut-kerut, dengan kita2 pun rasa macam tak bersemangat kan. Tapi kalau dengan orang yang jenis suka buat muka masam ni pun aku bantai je senyum biarlah dia tak senyum pun. Saje je nak suruh diorang pun senyum jugak. Sure diorang ingat aku tak bape betul sebab dia tengah buat muka masam, yang aku pulak tersengih-sengih dengan dia (ni kawan perempuan la, lelaki belum ada yang cukup rapat yang membolehkan aku buat perangai gini.haha).


Guys, if u wanna attract girl that u set ur eyes on, u don’t need to buat bunyi2 tikus (paham2 aje lah bunyinya macam mana yek) or panggil2 bising2 kecoh bagai ni. Just keep watching her and when her eyes suddenly notice u, u just SMILE ok! Aku rasa 90% perhatian girl tu akan terarah kepada anda =D Wahhh ini dah kira taktik mengorat dah ni.kihkihkih

2)Fokus dengan kerja

Dia seolah-olah tak menghiraukan benda lain sebab terlalu focus dengan kerja yang sedang dibuatnya. Contoh mata menghadap computer tak beralih, ataupun arkitek yang sedang sibuk menyiapkan lukisan atas kertas, ataupun pelukis yang sedang melukis atas kanvas. Pendek kata apa2 kerja yang dia buat di mana memerlukan focus yang tinggi la. Rasa macam tertarik nak tengok lama2. hahaha. Aku selalu terfikir kalau kawen kan, bila husband bawak balik kerja kat rumah (malam) time dia busy buat kerja tu, aku nak sediakan minuman panas untuknya pastu duduk sebelah/depan dia pastu nak ushaaaaaa je dia buat kerja tak berkelip sampai la aku tertidur(eceh ingat burung hantu ke tak berkelip mata sampai berjam2? kihkihkih). Amacam, sweet tak? *muahaahha* berangan kau nadia. ‘Calon ada dah ke?’~ ni ayat feveret mak aku bila aku cerita pasal kehidupan kawen2. Apasal, kalau takde bf takleh nak berangan keeeee?

Susah aku nak jumpa gambar yg aku nak cari dalam google. Gambar tahpape yang keluar. Selalu yang aku citer dalam point ni yang aku selalu nampak dalam tibi je. Tapi aku belek2 entri lama terjumpa gambar ni. Lebih kurang la ni. Tyme ni dia tengah fikir pasal heroin. Pikir pasal pompuan. 'Kerja' la jugak tu. Yang penting FOKUS itu ada.kehkehkeh.

3) Berkeyakinan bila bercakap time presentation

Aku rasa orang yang berkeyakinan ni ada style. Especially kalau cakap fluent English tapi tak beria pun slang. Lagi la aku suka tengok. Ada beza tau berkeyakinan dengan poyo. Berkeyakinan tu dia cakap dengan penuh yakin dan ada isi dalam percakapannya. Paling utama tak loyar buruk. Bila presentation yang berbentuk ilmiah kalau loyar buruk ni aku rasa tak berapa professional. Lainlah kalau ceramah kan. Poyo ni macam orang yang nampak berkeyakinan giler tapi macam takde isi dalam percakapannya (time presentation yang berbentuk ilmiah). Err…korang takkan faham kalau korang tak pernah jumpa orang macam ni.hhahaha

Sebenarnya ada lagi. Tapi takda idea/mood nak sambung. Kalau aku simpan entri ni sampai semua idea keluar baru nak post, alamat berminggu-minggu la entri aku tersimpan dalam draft jadi perkasam. Ada mood nanti aku sambung.hehehee

p/s: Rasa nak tukar signature gambar bawah ni. hehehehe

0 voice out: