Pages

Day 1 – your favorite song

Ni aku jawab jujur gila abis la ni. Selalunya fav song aku ni agak bermusim. Kejap kang lagu nasyid, kejap kang lagu siti, kejap kang lagu kpop, kejap kang lagu ost citer korea. Tukar2. hahaha. Kalau ada sekian2 lagu yang aku minat dalam jangka masa tertentu, memang aku akan ulang2 lagu yang sama berminggu-minggu atau mungkin berbulan-bulan. Tapi bertahun-tahun takde la. heheh. Kalau diikutkan fav song agak banyakkkkkk untuk di-listed kan tapi kalau AT THE CURRENT MOMENT, aku ada 4 lagu super fav yang aku masuk dalam satu playlist dan 4 lagu ni la yang aku ulang2 sejak 3 minggu lepas sampai sekarang.

1) Appear- Secret Garden OST



Lagu jenis OST ni biasanya aku suka kalau SEDANG tengok cerita tu. Kiranya macam hari2 dengar kalau lagu biasa2 pun bleh jadi best lah camtu. Tapiiii kalau aku suka SEBELUM aku start tengok cerita tu, maksudnya lagu tu quite special lah bagi aku. Rare ok, rare. Jatuh cinta pada lagu pada pendengaran pertama gitu...

2) Let It Go- Heo Young Saeng



Tak dinafikan sebab dia ni fav singer aku. Tapiiiiii ada jugak fav singer aku tapi bila dengar lagu terbarunya rasa macam 'eh eh tak bestnya lagu baru dia'. Hahahaha. Haku jujur ok.Tak semestinya aku minat orang sekian2, semua pasal orang tu aku suka. Kiranya lagu ni pun jatuh cinta pada pendengaran pertama jugak.

3) Cuba Untuk Mengerti- Siti Nurhaliza



Berbulan-bulan aku cari tajuk lagu ni *jatuh martabat sebagai peminat setia siti bila tak tahu tajuk lagu ni.kekekek* Lagu ni kurang (atau tak pernah?) dimainkan kat radio,tv,show. Very not popular tapi aku rasa lagu ni lah yang paling best sekali. First time dengar masa jadi OST citer kat tibi1, terus jatuh cinta dengan muziknya. Dengar suara, aku sangat cam suara Siti tapi apasal aku tak pernah tau pasal lagu ni???? menggelupur cari kat youtube tajuk lagu tapi faham-faham lah, kalau tak tahu tajuk, tak ingat lirik, ingat boleh jumpaa??? Kiranya aku agak luck la sebab tetiba aku ter-klik video ni daripada beribu-ribu video siti kat youtube tu.


4) Wonder Woman- Davichi, SeeYa &T-Ara



Ni pun jatuh cinta pendengaran pertama tanpa aku ketahui siapa penyanyinya.Aku terdengar lagu ni masa lagu ni jadi background sebuah video orang main ski kat kawasan pergunungan kat korea (masa tu survey2 tempat main ski kat korea ;P ) Geram okeh bila minat sesuatu lagu tapi tak tahu dari arah mana datangnya lagu tu. Tajuk tak tahu, penyanyi tak tahu, lirik lagi la tak tau kan, semua pun tak tahu. Aku pun tanya kat twitter, sorang pun tak reply.huhuhu...sbb lagu ni tak femes kot? Last2 aku email kat sorang kawan aku ni (semangat sampai beremel ok) sebab setahu aku dia ni 'universal' dalam kpop, tanya je apa2 lagu, insyaAllah dia tahu (aku tak universal eh, jangan tanya apa2 pasal lagu kpop kat aku, kalau tanya gak insyaAllah aku tak tau). Excited aku bila dia inform tajuk lagu dengan penyanyi2 nya skali. hehehe. Bahagiaaaaa bila tahu ;)

1 voice out:

c.nad said...

nak buat jugak la.... :)