Pages

Sungai Sendat


3 minggu lepas, aku ke sungai berpicnic bersama-sama rakan sekerja. Malam sebelum tu aku balik rumah dalam kul 12 sampai umah+cuci muka semua dalam kul 2 la. Aku berkira-kira, nak tido ke tak ni. Aku decide taknak tido. Tapi risau gak la. Kang jadi zombie berjalan esoknya kangggg.

Maklumla, tak cukup tido kan. Sebab aku pernah sekali tak tido semalaman tyme gi kem anjuran K5 UPM (MEMANG SEMUA PESERTA TAKKAN BOLEH TIDO, bukan sesaja gedik2 taknak tido eh), esok tu terus aku jadi zombie. Jalan terhuyung-hayang macam tak larat. Apa2 fasilitator cakap semua tak masuk dalam kepala pastu tersengguk-sengguk ngantuk pastu mata rasa berat je nak lelap. Hoho..

Kembali ke kisah tadi. Mak tanya tak tido ke aku jawab taknak sebab takut terlambat bangun esok pagi. Maklum la kalau tido area 2-3 pagi ni confirm2 bangun kul 7pg ke atas. Hahah.. Lepas mak brainwash2 aku decide untuk tido je dan berserah kepada Allah untuk bangunkan aku pada esoknya. Sekali memang aku terbangun sendiri kul 5:30 pg takda sape kejut. Hehehe. Magic ;P


Muka sembam & ngantuk pagi2 (kawan aku kata). Tengah menunggu kawan2 aku yg belum kunjung tiba.hoho. Masa naik kete kawan aku tu, kawan aku tegur dah la mata aku ni sepet kan, dengan keadaan tak cukup tido tu bertambah sepet&layu mata aku. Serius ke nampak 'lain' mata aku? Aku rasa sama je dengan keadaan biasa.


Biasalah apa2 pun photoshoot duluuuu. Macam tak biasa.kehkehkeh. Kitorang bergerak secara konvoi. Aku naik dengan diorang la, satu kete 4 orang.
.
Setelah hampir sejam perjalanan dari TTDI (ye, satu jam ye, jauh lah kan) akhirnya kami sampai jugak ke tempat yang dituju.
.

23 April. 207B grup was here. Pelik kan nama sungai ni? Sungai ni atas lagi dari Ulu Yam kalau korang nak tahu. Orang awam tu ada tapi tak terlalu ramai macam kat sungai congkak tu so privacy la sket kan.

.
Sungai ni menjadi pilihan utama kami sebab ada waterfalls dan area2 waterfall tu dalam la gak paras pinggang camtu. Sungai2 lain area Hulu Langat/selangor seperti sungai congkak, sungai tekala, sungai tekali dan sungai2 yang sewaktu dengannya mana der waterfall2 ni. Kalau ada pun cenonet je. Itupun air paras betis je semuanya. LOL.

Tema kami ialah berbaju merah.

.
Gambar2 sekitar kejadian




posing sket huehuehue



.

.

















Aku bukan tak sporting dengan tak join turun mandi. Tapi serius aku takde mood nak membasahkan diri masa tu. So aku jadi kameraman je la mampu. Dalam nak jaga kamera tu, malang tak berbau tetiba bola dibaling betul2 depan aku mengakibatkan air terpecik kene lens kamera aku. Dug dag dug dag rasanya. Setahu aku, lens boleh rosak kalau kene air. Huhu…

.
Diselitkan dengan gift-exchange.

.

Makanan2 yang ada waktu tu. Ayam, sosej, udang dan sebagainya. Nyum nyum!

.
Selipar aku. Hihihi. Selipar ni ada cerita tersendiri. Sepatutnya hanyut masa aku kelam-kabut turun sungai nak selamatkan bola dari hanyut (tak sempat/lupa tanggal selipar dulu). Bola selamat tapi selipar hanyut dibawa arus. HAHAHHA. Di saat aku mula mengalah dalam pencarian selipar itu (ececeh) tetiba rasa macam magic plak ada orang berjaya jumpa dan pulangkan balik selipar ni. hoho. Aku ingat dah sadaqallahulazim dah selipar aku ni.

Waktu balik.

Slack la plak gmbar ni. Tali kat belah kiri tu lupa nak ikat reben.LOL. Muahaha biaq pi, yang penting pose tu ada. Kahkahkah, pose lah sangat ;P





Gender XX sepatutnya tapi tetiba sesat sorang yg bergender XY


Gender XY


.
All of us

Kesimpulannya best lah pegi sungai ni sebab view dia cantik dan sungai dia agak dalam tak terlalu cetek sangat macam sungai2 yang aku selalu pergi before ni. View kat bahagian atas lagi dari tempat kitorang tu lagi cantik aku tengok bebudak laki upload kat FB. Hishhh rugi tak naik atas lagi kalau tak, bleh buat photoshoot sikit sebanyak. HAHA.


On da way balik tu, kami singgah di tasik (eh ye ke tasik? entah tak tau) sebab pemandangannya cantik so lepak2 sana jap berfotoshoot sambil makan aiskrim. ngehehe




indon yang jual aiskrim tu offer amik gambar kami berempat.

2 voice out:

Anonymous said...

wah seronoknye berpiknik. dah lame tak maen air. :D

Nadia said...

meh la balik malaysia arina. Leh picnic2 ;)