Pages

Bila nadia jumpa Lee Chong Wei...

Saya tak tahu la kenapa saya masih tak minat muzik dan kumpulan indie. (Ayie, jangan marah.kekeke) Aku dah berusaha untuk dengar lagu-lagu dan lirik mereka dari dulu dengan sepenuh hati tapi masih tak minat. Masih tak boleh terima. Dan saya macam pelik kenapa seluruh Malaysia macam gilakan indie tapi saya pulak tak minat. Aik? Masalah ke? Okay, takda masalah tapi saya pelik kenapa dalam ramai-ramai yang minat tapi saya macam terasing dan melawan arus , tak layan indie. Rasa macam nak ketuk2 kepala kat dinding dan bertanya kepada diri sendiri "Apasal aku tak minat?" "Kenapa aku tak minat?" "Apasal ramai betul admire gile, tapi aku hanya memandang tanpa perasaan?" Oh.....Hoho… Ok, kembali ke tajuk asal.



Bila nadia jumpa Chong Wei? Ngeh3x. Jumpa dalam tv la.











Note: Badminton adalah satu-satunya sukan yang saya amik tahu semua-semua (walaupun tak pandai main pun). Sukan lain takda..hahah


Sekarang saya tiba-tiba teringat dekat Lee Chong Wei ni. Kalau dekat rumah, bila dia join apa-apa perlawanan, Terbuka Malaysia ke, Terbuka Korea ke, Terbuka China and etc confirm aku akan ‘follow’ dia dari awal sampai akhir. Start dari dia punye preparation lagi. Setiap kali dapat paper je aku mesti cari bahagian sukan dan baca cerita pasal dia dulu. Nasib aku tak gunting dan tampal dalam scrap book je. Hahaha..






Kalau tengok tv, bila tengok siaran langsung perlawanan yang dia masuk, aku akan jadi excited lain macam. Bila agak2 dia macam nak menang tu saya dan nana (okay, nana memang selalu sama dengan saya. Dia pun minat badminton jugak) akan terloncat-loncat seolah-olah macam bagi sokongan kat dia (padahal macam tak guna je, bukan dia nampak. Tak effect!) . Dan bila dia menang je terus menjerit “Yahoooo!!!” dengan kuatnya (excited sangat kan) dan akan give me five banyak2 kali dengan nana tu (sampai kadang2 boleh sakit tangan sebab kuat sangat give me five tu).



Suka tengok gaya dia main. Macam cool je (Eh, bukan yang beregu muda Fairuzizuan itu lebih 'cool' ke?) Ehem2! :grin:



Tapi yang tak bestnya kalau siaran langsung tu clash dengan cerita Melayu yang mak saya nak tengok (Mak saya suka tengok citer Melayu,kalau tyme dia tengok tu memang tak leh kacau). Geram (dalam hati: Apasal la jadual boleh clash dengan waktu2 genting nih). Selalunya kami akan minta ayah kami back-up (sebab ayah saya confirm2 nak tengok gak). Tapi dia minat pun tapi tak die-hard fan, so dia tak kisah tengok siaran ulangan pun (Tapi kalau bola, wajib tengok siaran langsung! Lelaki dan bola bagai irama dan muzik, memang tak dapat dipisahkan) . Saya pujuk2 pun tak lut jugak.”Ala mak, boleh la. Final ni. Sekali je, sekali je. Boleh la eh? eh?” . Memang tak lut! Kadang2 mak saya macam nak merajuk, so terpaksa bagi mak tengok cerita Melayu*dan aku dengan nana pun buatlah muka sedih*. So, terpaksa kami tengok siaran ulangan je (kalau ada la, kalau takde melopong la gamaknya)




Dan sebab Chong Wei jugak, saya tiba-tiba tak suka dengan Lin Dan, Chen Jin dan Chun Lai. Hahaha . Padahal mereka tak bersalah pun(mereka bersaing secara sihat). Kesian. kakakaka




p/s: Minta-minta la dia menang juara Terbuka Korea ni. Bukan setakat sampai akhir je tapi JUARA.




*Masih tertanya-tanya apa taktik China tak join kejohanan2 besar badminton? Macam nak ‘simpan’ pemain je (tapi tak tahu sebab apa).



Updated : Baru lepas tengok2 paper tadi. Chong Wei kalah di tangan Peter Gade (Denmark punya hero). Terus saya buat muka masam dengan tiba-tiba selama lebih kurang 2 minit(tiba-tiba tumpang sedih dengan dia). Okay, takpe la. Chong Wei dah bolot dua kejuaraan besar baru-baru ni. Kalah sekali tak pe, boleh cuba lagi. Kalau asyik menang je tak bagus jugak, boleh menimbulkan riak (ayat penyedap hati).



Err…baru perasan, apasal macam gatal je entri nih? Bercerita pasal lelaki. Chong Wei, Chen Jin, Chun Lai, Fairuizuan semua tu lelaki. Haiyoh!!!! Okay masukkkan sikit nama perempuan. Dengar kata Wong Mei Chow (pemain badminton Malaysia no 1 perempuan) bercinta dengan Chong Wei tu. Bila la mereka nak kawen ni? Sesuai betul. Ngeh3x...



Err...Kita pergi isu lain sikit la. Baru tadi pergi mengundi. Guna system e-undi (pakai computer). UPM adalah antara IPTA yang lambat start pilihan raya sebab ada problem ari tu. Heran betul la Pilihan Raya Kampus kali ni. Tak meriah . Tak macam suasana dua pilihan raya yang pernah saya tempuhi dulu. Takde langsung kempen. So, calon pun tak kenal sangat la.Poster apatah lagi. Kalau ada pun tak ubah poster macam announcement yang macam menggambarkan pilihan raya macam tak berapa penting. huhu. Layan je la...

20 voice out:

Anonymous said...

hamboi..tak sangka minat badminton jugak yea..hee
bagus la..walaupun minat je tapi tak main..asal jadi mcm tu?g la main..baru boleh slim.. :P

Yana Ismail said...

Huhuhu..yana pun suka main bdminton..;P

Nadia said...

kusu: eh, main jugak la cuma tak berapa expert dan pandai. Selalu main dengan nana. Tyme main tu kitorang akan ambil sorang satu watak(berangan sikit). Contoh, aku jadi Chong Wei, nana jadi Taufiq Hidayat.Tapi kitorang taknak jadi Hafiz Hashim.sebab dia macam lembik sikit.muehehehee..

err..aku dah cukup slim la ni.Tak perlu main pun dah slim. Kalau main selalu boleh bertambah kurus. Kesian aku nanti..hohoho..


princess liyana: suka main? jom main..ngeh3x ;)

amatt mexes amir said...

alaaa,sadly die klh,hihihh :p

Nadia said...

okay, takpe lain kali dia akan menang punyer.hahaha

Thenadi said...

lee dong wok lee chong wei, memang suka org nama lee ye

Nadia said...

hahahah! Tergelak aku baca komen nad ni. Nak wat camne kan..Terkebetulan..hoho

farah, s. said...

haha nadia. entry pasal lelaki eh.haha

suke lee chong wei? farah ingt nadia betul2 jumpe dia ms bc tajuk entri tu.haha.

adik farah suke sgt lin dan. dia kate dia nk jadi cm lin dan. hoho. tp dia mmg terer ar main badminton.

farah suke tgk badminton ms zmn komanwel tu (lame dah). yg sekarang ni kureng. taktau nape. hehehe..

nads said...

akak pun jumpa chong wei...
dia main best tp, bukan rezeki la dik...
kalah maa...

Anonymous said...

ei..selamba kata dia lembik sikit..tu memang strategi dia kut..nak bagi lawan dia pandang enteng kat dia..huuu..kalau macam tu bia aku amik Hafiz Hasyim..jom fight..huu

Nadia said...

farah: ngeh3..teringin gak nak jumpa depan2. Ececeh...

Adik farah yang mana satu? Aleya tu ea? Ke yang lain?

Nadia pun minat badminton sejak Hafiz Hasim menang Juara All England. 2003 kalau tak silap. Tyme tu rasa macam best giler sebab ada gak anak melayu yang hebat kat pentas dunia.huhu.Dan err..masa tu rasa cam dia cute jugak (Gatal!wakakaka!)


kusu: OMG, ko fan dia ke? hehehe..Ye ke strategi dia? Aku tengok cara dia main nampak macam tak bersemangat je setiap kali game. Lepas tu asyik kalah je memanjang sejak All England yang dia menang tu (2003). Menang tu sekali-sekala je.hoho. Ko nak jadi hafiz hashim? Okay, jom fight. Mana tahu aku dapat aura chong wei boleh kalahkan ko.hehehehehe


kak nads: Tu la, bukan rezeki dia kot. Takpe kalah sekali sekala.huhu

Nadiah Suhaidi said...

saya kalau jumpa first page bahagian sukan dalam paper, sure tutup terus :P haha

Encik Shino said...

Kenapa ek aku tak rasa teruja bila
jumpe atlet malaysia? mgkin sbb sukan
kita tak glemer sgt hehe

Anonymous said...

memang la peminat badminton.huhu. diya suka main badminton je, tak penah amek tahu pun =p

p/s-pilihanraya kat sini pun hambar jugak. macam tak terasa apa.

Nadia said...

nadxoxo: heheh..saya pun. Lebih2 lagi pasal bola. Tapi badminton je la yang tgk beria nya pon..hoho

shino: Rasanya badminton la satu-satunya sukan Malaysia yang paling glemer sekali compare dengan sukan lain (terutama bola sepak.hahah). Sebab pemain Malaysia di antara pemain terhebat dunia dan digeruni lawan. No 1 dunia kan, no wonder la..heheheh

diya: hehe..nadia pun suka men badminton jugak :D

Owh...hambar gak ea? ingatkan kat upm je macam tu..Agaknya semua IPTA yang lambat pilihan raya memang macam tu kot...

en_me said...

me dah lamer tak tengok badminton one uoolsss..

Nadia said...

tengok lah.hehehe

farah, s. said...

isk nadia. takkan aleya pulak minat lin dan. adik farah yg lelaki tu. hehe

Nadia said...

owh...heheheh..mana la tau adik farah yang gurl tu leh wat magik minat lin dan..kekekek

miSS lyAn4 said...

ady...nak jumpe hafiz hashim!!!hehehe n heee tak marah pun pasal tu..ade ke kite paksa ady minat indie..huhu xdak kan??hehee so it`s not a big deal my fren....=)jgn ikut org..xpelik kalo org tu suka tapi kita x suka..ehehe