Pages

tiada tajuk...



Note: Gambar di atas takde kene mengena dengan entri. Saje2 je nak letak. mueheheheheh…







Masa aku baca kata sapaan 3 orang rakanku (sya, nik n helmi) kat shoutbox ni cukup buat aku tersenyum sorang2. Sampai kakak aku pun pelik dan tanya “Kenapa senyum2 ni?” hahaha. Mana pernah nadia buat entri pasal kawen.hoho. Tu ayat common aku ucap birthday kepada mereka2 yang berumur 20 tahun ke atas lorr.hahah.







Okay, ni baru boleh kira entri kawen. Err..Ye ke? Bantai je la ! (kakakaka)







Fuh! Balik2 je rumah tyme cuti raya cina ari tu, aku ‘diserang’
Mak : Nadia, dot dot dot dah nak bertunang esok. Dengan orang Kedah .(sambil senyum2)
Aku: La…Biarlah dia nak bertunang. Apa kaitan dengan orang pulak?
Nana: Melepas ko!
Aku: Hish! Tak kuasa aku!
Ayah: Nasib baik tak jadi dengan ko dulu. Kalau tak, abis la. Tahun ni bertunang, tahun depan kawen. Ahaa…




Okay, time ni satu family aku gelak giler2 (kah3x!)






Semester lepas (sem 5), adik kawan fiza tu pernah try err err err....faham2 sendiri la ye. Ni semua kakak aku punya pasal la. Kepingin sangat nak satukan aku dengan adik kawan dia tu. Sibuk canangkan aku dengan budak tu. Sibuk dok promote2 aku dengan budak tu. Kononnya budak tu memang banyak persamaan dengan aku so kira sesuai giler dengan aku. Budak tu baik giler la, pemalu tak reti ngorat perempuan la, tak suka keluar malam la, tak pernah couple la, tak social la, bla bla bla. Tak cukup dengan tu, mai pulak mak aku promote2 lagi (ulang balik ayat kakak aku cuma tambah sikit). “Kira okey apa. Muka manis je..Dah kerja, dah ada kereta, dah siap kumpul duit kat bank nak kawen”. Fuuuh, bosan dengar…







Lepas tu masa bulan puasa, ada la beberapa kali terserempak, siap dengan mak bapaknya sekali berkirim salam semua. Huish! Mak aku, adik, ayah dan kakak aku confirm la gelakkan aku. Nak dijadikan cerita, mak bapak + budak tu datang la rumah aku konon nak ‘tengok-tengok aku’ raya lepas. Ngeri seyh! Nasib baik aku dah balik kolej. Kalau tak, terpaksa la aku cari alasan keluar pergi Mid Valley dengan kawan ke apa ke, janji aku takde kat rumah tyme tu.. Mak aku pulak paling beria-ia sekali . Katanya “Ala, kawan2 la dulu”. Ayah aku pulak bagi reaksi yang berbeza. Dia cakap ngan mak aku “Ish, awak ni. Budak tu memang nak serius, buat isteri. Bukan kawan2. Kan mak dia dah cakap. Kenal2, terus tunang lepas tu kawen. Bukan try2, kawan2. Buatnya dia nak kawen tahun depan macam mana?”. In fact, ayah aku sebenarnya tak bagi aku kawen awal. Katanya keje dulu at least 2-3 tahun. Ada pengalaman keje. Takde la jadi kes yang dia selalu baca dalam paper tu, isteri yang terlalu bergantung kepada suami, bila berlaku apa-apa pada rumahtangga (in case je la), tak boleh nak survive sebab tak pernah ada pengalaman keje semua. Lepas tu terkapai-kapai. Ni aku tengok budak tu macam err..err..spesis err..err..spesis nak kawen cepat kot. Mungkin sebab factor dia dah kerja (walaupun umur dia sama aku), so takda fikir lain selain kawen. Kalau aku dah abis study ke, umur 25 ke, macam boleh difikirkan dengan lebih lanjut. I’m only 22. Keje pun belum lagi.









Aku tak tahu la kenapa mak aku beria-ia seronok lain macam bila mak bapak budak tu datang rumah tanya2 pasal aku. Asal isu budak tu ditimbulkan masa mula2 dulu, mulalah tersenyum sana, tersenyum sini. Bukan senyum biasa okeyh. Ni dah kira senyum meleret a.k.a senyum ada makna. Sampai ayah aku pun pelik dengan ‘peel’ mak aku tu. Sampai ayah aku cakap dengan aku “Eh eh ! Mak ko plak yang lebih2 Nadiah.” Hahaha..Ayah aku rilek n cool je macam aku (giv me five!!). Tah apa yang mak aku risaukan pun aku tak tahu la. Takut sangat aku takde bf lagi. Maklum la, kakak aku sendiri dah bertukar-tukar bf sampai 3 kali dah. Itu yang mak aku pelik dengan aku kot.Umur cenggini pun belum pernah berboifren2. Dia macam tak percaya, siap tanya nana lagi (coz nana tahu semua rahsia2 aku). Bila nana geleng kepala baru dia accept. Lepas tu keep asking me dah ada 'kawan lelaki' atau tak.Siap KOMPLEN kata aku ni tak pandai ngorat2 lelaki macam fiza, kakak aku tu (Apakah?? hahaha. Gelak giler aku tyme mak aku cakap tu) Apa dia ingat aku ni tak laku ke apa ntah. Kah3x!







Aku err…tak bape suka melayan mesej2 lelaki yang tak dikenali ni tapi disebabkan family dia pernah datang rumah aku borak2 ngan family so, terpaksa je la (sampai sekarang aku tak tahu siapa yang bagi no aku kat dia. Aku tanya kakak aku dia cakap bukan dia bagi, so malaslah aku nak amik tahu sape bagi).Mula2 dia mesej aku reply, lama2 tu aku rasa macam eeiii…..Aku rasa pemikiran aku ni tak sesuai betul dengan dia. Err…susah nak diterangkan tapi pendek kata bila kakak aku terbaca mesej yang dia bagi aku, dia cakap “Wei, bapak bosan dowh mesej dia” lepas tu kakak aku gelak2 lah.hahaha.. See….Kakak aku pun cakap camtu. Lepas tu aku minta pendapat Sya , sebab dia tahu serba sedikit pemikiran aku ni macam mana. Sya pun cakap aku memang tak sesuai dengan dia, so takyah. So, lepas tu stop msg secara perlahan-lahan lepas tu dia macam tau2 je dan tak mesej dah. So, bila aku dengar dia dah bertunang tu, aku BERSYUKUR giler2..hohoho









p/s: Aku prefer lelaki (tak kisah la kawan ke apa ke) yang bila aku berborak dengan dia (berborak tentang macam-macam isu), dia mampu membuatkan aku berfikir jauh. Luar dari kebiasaan. Membuatkan aku asyik terfikir-fikir je kata-kata dia tu. So, secara tak langsung membuatkan aku rasa seronok bila berborak dan bila berborak tu rasa macam tak nak berhenti. Rasa nak borak lagi walaupun dah spend 3 hours.
*Err…To Sya n ayie (dan juga nora). Peristiwa dulu (hints keyword: 3 jam) yang lama2 tu simpanlah ye, jangan didedahkan ke dalam blog. Nanti jadi kontroversi pulak. Hahahah :D

5 voice out:

farah, s. said...

so maknanya sebelum ni mmg xnak allow comment la untuk entry ni ye? hehehe

nadia, farah ingtkan betul2 jadi nadia ngan budak tu. hehe. tup2 baca dia dh bertunang. hoho. maybe dia xnak tunggu lama2 kot. ala nnt nadia dpt la jumpe si dia yg nadia nk kan? yg "leh membuatkan nadia berfikiran jauh". hehehehe

sedar tak sedar, tahun ni umur kite dh masuk 22. mmg mude lg kan. tp mak2, biasela.. mmg excited. hhehehe

farah, s. said...

lupe nk ckp..

xkan nadia tunggu lee dong wok kot?

;p

Nadia said...

sebelum ni macam malu nak allow comment.ngeh3x.

tu la, emak2 ni kalau kita dah 20 tahun ke atas memang excited. Tanya itu ini. Takut sangat kita tak kawen.hahaha

tu la, kalau dia boleh buat kita kagum dengan dia (tak kisah la dengan cara apa sekalipun) automatik boleh minat dia punya.kakakaka..mana ada tunggu Lee Dong Wok tu. Itu tunggu bulan jatuh ke riba namanya.kekekeke

err..belum terbuka hati kot. Fobia dengar cerita kawan2 yang couple lepas tu clash.Tamau jadi macam tu.hoho.Lagipun masih terngiang-ngiang nasihat best fren masa kat Taiping "Ko nak couple? Tak yah la. Couple ni menyusahkan tau." heheheh

farah, s. said...

xperlu couple pun xpe. tp sape la yg xnak sayang dan disayangi kan?

Nadia said...

betul2! tapi nadia kene hilangkan rasa fobia ni dulu baru boleh.ngeh3x..