Pages

Impian tercapai dan.....???

Akhirnya tercapai impian nak beli External Hard Disk. 160G RM175. Beli kat Plaza Low Yatt. Quite murah kan? Lepas ni bolehlah mengsave cerita2 korea untuk ditonton bersama nana kat rumah nanti :grin: Khamis lepas (new year) saya pergi jalan2 kawan2. Sungei Wang Plaza ,Plaza Low Yatt,Times Square dan Sogo. Hahaha 4 tempat sekaligus(tapi barang tak beli banyak pun. Jalan je lebey sampai sakit2 kaki). Dari Sungei Wang Plaza nak pergi ke Low Yatt memang pening gila nak cari jalan. Last2, kawan2 saya yang jumpa jalan dan ketiga-tiganya berkata serentak kepada saya sambil gelak2 “Aish…Siapa orang KL sekarang ni? Aishh…” Saya pun apa lagi,blushing2 la(:grin:). Saya ni nama je orang KL, tapi kesemua plaza-plaza itu saya mana biasa pergi. Jalan2 kat KL tu pun saya tak berapa biasa sangat (sebab jarang berjalan.Rumah lebih heaven :D).


Saya teringat masa ada satu kejadian form 4 dulu(masa skool kat taiping). Masa saya balik rumah, bus dari Taiping ke KL tak berhenti betul2 kat Puduraya. Sebab tyme tu ramai pelajar2 asrama balik untuk cuti Hari Raya, jalan sesak kat KL tu.Dia berhenti kat kawasan mana tah (saya tak tahu). Dah la saya balik sorang2 masa tu. Saya jalan dan terus berjalan (konon2 nak pergi Pudu sebab family saya tunggu di sana). Masa tu saya stuck kat ada satu bus stop nih.Saya sesat! Oh no!! Saya macam tak percaya (tapi terpaksa percaya).Lepas tu saya nampak banyak orang-orang asing (note:Bangla). Mestilah saya menggelabah! Manalah tahu mereka nak culik saya ke,rompak saya ke. Dahla mereka pandang saya semacam. Saya jadi macam takut la.Segera saya telefon ayah saya suruh amik. Tapi disebabkan saya tak tahu lokasi saya masa tu, saya bagi tahu segala papan tanda yang saya nampak at that tyme (Mc D, tulisan Yang DiPertuan Agung). Kakak saya yang angkat phone tu dan kata “Apa? Kat mana?” banyak2 kali. Berbuih mulut saya beritahu, dia tak dapat tangkap apa yang saya cakap.


Disebabkan saya tension(plus takut) saya TERmenangis kat dalam telefon. Actually bukan menangis tapi suara yang sebak(sebab geram dengan dia,cakap banyak2 kali pun masih tak faham2.Hee!). Kakak saya dapat dengar suara saya macam tu pastu dia cakap sambil gelak kuat2 “Ko nangis eh?”. Boleh dia gelak2 lagi? Geram! Pastu dia pass kat ayah saya dan nasib baik, ayah saya dapat trace lokasi saya kat mana masa tu. Masa emak,ayah,nana n fiza dapat jumpa saya, abis saya kene gelakkan. Dari jauh mereka gelakkan saya. Sampai sekarang isu tu digunakan oleh mereka sebagai modal untuk digelakkan “Ada orang tu nangis2, tak tahu jalan kat KL”. Malu okeh! Hahha. And then masa saya keje kat Kota Raya lepas Spm dulu, saya take the opportunity untuk cam jalan, kenal pasti jalan2 kat situ. Sekarang saya kira dah master kot jalan kat area2 Pudu Raya, Kota Raya dan Jalan Sri Petaling tu (tapi segala Plaza-plaza yang saya pergi bersama kawan2 saya tu saya tak pass lagi.Pergi sepuluh kali baru cam kot :D )



p/s :Masa singgah kat Times Square saya nampak hiasan cantik,apa lagi amik peluang la bergambar. Ramai betul manusia yang mengambil gambar kat situ. Pokok Sakura (tiba2 teringat cerita PARA-PARA SAKURA:D )





2009..Saya macam tak percaya saya dah berumur 22 tahun sekarang. Oh my God! Entah kenapa, saya rasa masih di sweet 18 la. Kenapa agaknya ya?

13 voice out:

Thenadi said...

napa x beli yg de casing yg mcm plastik tu. 210 je cuuun plak tu. bapak korea pon leh masuk 160gb tu. haha hei tau x semakin banyak bangla di low yat

rosealley said...

hak hak, samela kita, xpenahnye nak ingat jalan, wat malu je kan;p

Nadia said...

eclipse: haha..betul tu nad. Tak sangka, Bangla pun pandai teknologi2 ni nak beli computer hardware.Rasa macam ada kat negara Bangladesh plak.hoho

err..casing plastic.Jenama Maxtor ke?

rosealley: yup2. Malu kan? saya asik kene gelak dengan kakak je sebab dia memang master jalan2 kat kl ni :D

Anonymous said...

haha..aku kalau pegi kl pun mungkin terkial-kial nak tanya orang kut..

Nadia..kena sedar..kita makin tua..huu..tp sy muda lg pada nadia! :P

mun-e said...

okie la tu 22 drpd 25?!!
uwaaaaaaa :p

farah, s. said...

sama la nadia! frh pun tak percaya thn ni dh nk masuk 22. padahal br bln 11 ritu masuk 21. hua3.

aih. kalau gtu, frh lagi terer la jln kt KL ni. haha.

dh beli external hard disk ek. wawawa... pasni penuh la ngan cite korea ek. leh la frh pinjam. ;p

Anonymous said...

yang, akak awak ni mata tak berapa nak betul sket. suka baca speed reading. kalau entry nadia kasik banyak perenggan sket mesti lagi cantik. idok le juling mata akak nak membacanya. hihi.

btw, amboii dah beli hard disk dah die. semata2 utk citer korea. huhu. nadia dah tengok perfect neighbour?

Nadia said...

kusu: aih, ni yang aku jeles kat mahsyar ni. Kita tukar umur nak? :grin: hahahah

pandang dengan mata hati: 25? uhuhuhu...takpe, dah boleh kawen da tu.kekekeke

farah: farah master jalan kat KL ? wah kagum2..heheh

nak pinjam? boleh2.Nanti nadia pos kat email.kekekeke ;)

diya: owh...ea? nanti nadia buat perenggan banyak2 ea ;) hehehe

perfect neighbour? belum tengok lagi. Dengar review kata citer tu best.Nanti nak p try cari. Dan...hero tu ensem lar diya :D

Anonymous said...

ye ye. memang hemsom. diya jadik gile bayang dengan hero die. bukan yg tua tu, yg anak CEO. hihi =D

Nadia said...

diya: alamak, nanti bila nadia dah start tgk citer tu, nadia confirm gila bayang jugak. Terpaksa melupakan Lee Dong Wok seketika. Kesian dia..whahahaha

Encik Shino said...

baik2..kan hilang kena rembatt..
:P

amatt mexes amir said...

sedeynye sesat smp tataw kt mne,hihihh :p

Nadia said...

shino: insyaAllah tak hilang. Kawan2 saya bukan kaki rembat :)

nazhirul: yup2. Saya sedih betul ketika tu. hahaha..