Pages

Check List

Subjek sem 1- sem 4


Subjek sem lepas (sem 5)


Penapisan Petroleum (Wajib)
Prinsip Teknologi Kimia (Wajib)
Kimia Polimer (Elektif tapi Wajib)
Asas Keusahawanan (Elektif)
Bahasa Melayu Saintifik (Elektif)




Dan subjek sem ini (sem 6. dug dag dug dag dug dag)



Kimia Tak Organik 3 (Elektif tapi wajib)>--- Killer subject nih!
Kimia Dalam Keadaan Pepejal (Elektif) >--- Ini pun killer subject !
Petrokimia (Wajib)
Pengucapan Awam (Elektif) >--- satu-satunya subjek ringan sem ni
Projek Tahun Akhir



Macam tak percaya je ini adalah semester TERAKHIR ku (note: Terakhir. Gembira!). Tapi saya harap2 saya tak extend sem semata-mata nak cari compound yang susah betul nak jumpa tu (projek final year). Mana boleh! Extend semata-mata sebab projek macam tak berbaloi. Saya dah tak sabar2 nak keluar dari UPM ni. Oh, GOD, please!!!



Apa yang saya akan buat bila keluar UPM nanti?



1) Saya tak sabar-sabar nak kerja, pegang duit banyak-banyak. Beli apa-apa yang diidamkan. Beli sushi hari-hari ke, takoyaki dua bungkus sekali makan ke, makan steamboat kat Johnny’s dengan lebih kerap ke, beli coklat yang mahal lagi sedap ke (Eh, kenapa semua makanan nih????) Okay, masuk lah satu barang dalam list ni. DSLR. Ngehehehe..




2) Bila kerja nanti, saya tak harap saya jumpa bos yang panas baran tak tentu pasal asyik ikut kepala dia je (nanti saya akan rasa macam asyik ‘kene tembak’ je padahal dia mana ada pegang pistol pun). Kalau panas baran yang cepat sejuk macam bos saya dulu takpe..Boleh consider (walaupun masa kene marah tu, saya rasa macam nak melawan balik je. Nasib baik kau bos aku. So, hormat sikit la. hahahah)




3) Bila saya kerja nanti, saya nak environment yang best lagi menyenangkan hati. Bersama orang2 yang best dan selalu menaikkan semangat saya (bukan men’down’kan atau membuatkan hari-hari yang saya lalui jadi tak best). Saya harap, orang yang ‘tak menyenangkan hati’ saya tidak akan muncul depan saya lagi sama ada sebagai bos mahupun rakan sekerja (Siapa???).Hahaha..Senyap Sya, senyap. Ayie pun senyap. This is not the right time to reveal. Hehehe…



4) Mungkin saya akan ada bf, tunang mahupun suami. (Nadia! Kenapa ayat macam tak malu nih? Malu la sikit, haiyyoh! Kah3x!) Ala, betul la. Ini ayat lumrah kebiasaan tak boleh lari dari kenyataan. Kan? Kan? Kan? TAPI jangan tanya saya bila, sebab takkan dapat jawapan sebab memang takda jawapan pun melainkan ENTAH, TAK TAHU.(full stop)




5) Bahagiakan ibu-bapa dan buat mereka selalu tersenyum-senyum. Macam mana? Buatlah macam mana sekalipun asal jadi. Belikan mereka barang yang mereka sukai sekali-sekala. Belanja makan besar setiap kali hujung bulan ke. Buat sesi bergelak-ketawa dengan mereka ke. Bawa mereka cuti-cuti Malaysia ke..




6) Saya nak persekitaran baru, berinteraksi dengan orang baru, jumpa orang baru (nampak sangat dah bosan menghadap muka yang sama kat UPM ni). Tapi nampak muka geng(HIME) mana pernah bosan, maksud saya orang lain la. Balik kolej muka yang sama, pergi kuliah muka tu lagi. Pergi kiosk muka itu lagi. Bosanlah. Kan bagus kalau setiap hari saya nampak dan tengok muka yang lain-lain.



Tu je la setakat ni kot...

12 voice out:

Anonymous said...

hehe!!ingatkan bosan tengok muka kite,..hah!!naseb bek tak, kalu btul xnk teman addy (sebutan org putih cket..kah4x) berbual tggu rot'vap buruk tu...hehhehehhe!!!

Admin said...

hohoho. kimia! haha. ak anti sket

farah, s. said...

wah. byk perancangan kalau dah dpt keje ye. hehehe. farah ni, x keje lg pun dh mcm2 nk beli. isk3. hehe.

best la nadia ni dh last sem. frh lmbt lg abes. adui.. haha. kalau cmtu, frh blk mesia nt, leh la nadia belanja farah eh. hahaha

Nadia said...

nasya: hehehe. Sya, tengok muka korang2 ni mana pernah bosan(maklum la bila mata bertentang mata pasti ada isu best yang nak dibincangkan pastu leh gelak dengan hebatnya.kakakakaka). Sya, bila sya tulis 'addy' tu teringat akak kat lab kita sebut tu. Kelakar. Macam mat saleh pun ada.ngeh3x. Len kali sya kene pronounce nama kita kuat-kuat depan dia..heeheh


ubey: Anti? Dulu minat giler, sekarang da berkurang sket. Minat ke arah kimia yang ala-ala ada unsur makanan sket.Bukan yang belajar sekarang. Organik la, tak organik la.Aish..hoho

farah: sama la farah. Belum keje pun dalam kepala dah fikir macam2 apa yg nak dibeli.ngeheheh

belanja? boleh3 ! Jom kite g genting ke..makan2 ke...Jom2! heheheh

miSS lyAn4 said...

hohoo tu la sya..ingt ady dah x sbar nak kuar upm sbb x moh tgk muka kita dah..(mcm org tu..erkk korang tauu kann)ekekek...ady..kite rase point ke-4 tu yang paling best..Hua hua..(igt tak lagi pengakuan tak malu kite malam tu..??hahaha) x ingat pulaih tlinga ;P

Anonymous said...

ayie: ngehehe..ingat, mana boleh tak ingat (sebab takut kene pulas telinga punya pasal.hahahah). Ayie je kan? Kita takda kan? Kan Kan? ngeh3x...

kuIna said...

blajr mana leh bosan dik...

Anonymous said...

haha..gudluck ea :D
aku tak minat kimia sebenarnya.
kalau dapat kos yan berkaitan dengan kimia pun skang ni aku akan tolak..huu..

Nadia said...

kuina jentayutiara: hehehe..kalau tak minat boleh jadi bosan jugak.huhuhu


kusu: ok la, ko dah dapat course yg ko suka :D

Anonymous said...

ye..aku amat bersyukur..hee

farah, s. said...

gi genting. haaa.. jom2. dahlah farah xpenah g sane. sedih betul :(

Nadia said...

kusu: :D

Farah: Jom2! Ngee.... :D farah balik bulan 12 tahun ni kan? hehehe....