Pages

Sayang jugak la...




Ayah: Tak sayang ea dengan laptop?
Saya: Sayang la.
Ayah: Kalau sayang kenapa biar calar2?


Banyak kali ayah dan mak saya cakap dengan saya macam kat atas ni. Jenuh jugak saya nak jawab. Mungkin orang2 tua tak berapa faham kot yang kalau laptop calar2 tu macam perkara biasa bagi student(sebab selalu guna kan). Hakikatnya, saya TAK PERNAH dengan sengajanya mencalarkan laptop ni. Ia bercalar tanpa pengetahuan saya. Saya tak sedar pun. Ia terjadi secara tiba-tiba.


Note: calar yang dimaksudkan ialah hanya tiga garisan yang setiap satunya tidak lebih 2 cm pun.


Saya hairan, macam mana caranya nak tunjukkan kasih sayang kepada laptop? Takkan nak peluk cium muah muah muah kot! (Hahahaha!)


Tak cukupkah rasa sayang tu bila saya selalu marah nana@fiza bila mereka pegang laptop saya secara tak berhemahnya?(pegang macam nak jatuh) Tak cukupkah rasa sayang tu bila laptop ni masuk virus atau tak berfungsi, saya rasa bad mood dan sedih yang teramat sampai rasa macam nak menangis?(tapi tak nangis pun) Tak cukupkah rasa sayang bila setiap kali laptop hantar pegi format selama 2 hari je tapi sepanjang tu saya rasa macam teringat-ingat,rindu, gila bayang dan sebijik macam orang putus cinta?


Occay, cukup2! whahahaha


Saya ni memang macam ni. Kalau sesuatu barang tu selalu bersama saya, tyme susah dan senang (ececeh!), macam tak best bila ia hilang secara tiba2 atau secara tak tiba2 (walaupun sebab nak repair sekejap). Rasa kehilangan (padahal tak hilang pun). Kalau rindu dengan laptop tapi tak masuk internet, saya geledah je apa yang ada dalam laptop, tengok gambar la, tengok my document la, apa-apa la yang ada kat dalam janji on lappy. Hohoho. Boleh pulak.




p/s: Masa format ari tu , saya tukar dari Vista ke XP. Tiba2 dvd/cd dan Bluetooth tak berfungsi langsung (sebelum format ok je, sihat sejahtera). Tak tahu kenapa. Saya check kat laman web HP/Compaq. Dalam tu kata ia terjadi sebab pertukaran Vista ke XP. Tah, saya pun tak faham sangat explanation tu. Bila saya try download setting Bluetooth untuk XP nye, tak boleh pulak(saya dah try download melalui banyak pc/lappy). Tah pape tah. Dan2 tu jugak saya rindu dengan Vista. Teringat kenangan bersama Vista dulu. Rindu! Saya hantar kat budak tu suruh dia check balik, tapi dia kata dia pun tak tahu sebab apa. Tyme tu, saya rasa bad mood, macam nak marah je orang yang format tu (budak upm jugak tapi tak kenal). Tapi tak boleh nak marah sebab mengenangkan jasa dia formatkan laptop ni(dengan bayaran RM15). Lagipun dia tak salah. Saya yang salah. Sepatutnya saya hantar ke orang yang lebih pakar (HP service centre ke). Cool je saya menghadap muka budak tu masa nak amik lappy ni, buat macam takde apa-apa, macam tak kisah sangat padahal hati sedih sebenarnya =(



Kesimpulan: I love my lappy! Really!

16 voice out:

farah, s. said...

ololo sayang nye dia kat lappy. hehe. kalau farah pulak, 5bulan awal mmg sy sangat kt laptop. tapi dh beberapa tahun tu, siap main baling2 lg kalau mengamuk.hahaha. sampai skrg ni pun laptop tunggu mase je. hehe.

dh lama dh nk pakai vista. tp lum ade rezeki lg.hehehe..

Anonymous said...

farah: baling2 farah? wah...hehehe..Lappy ni baru berusia dua tahun.ngeh3..err..tunggu masa nak beli lappy baru ke farah? hihi

13may said...

tu tanda tanda nak kena beli baru tuh...hehhe heheh

Nadia said...

13 may: mana boleh. tak sampai 2 tahun pun lagi...hoho

IamYonna said...

i think..
hurm,
sebab masa awk beli lappy tu,mmg dah disetkan hanya utk vista,dats y la xleh nak adapt bila awk guna xp.

omg! u love vista? hahahhahaha
vista sgt gila berat!!!
ur lappy guna ram brape?
2gb?

better change to xp balik la utk gunakan function2 yang xleh guna tu. :)

lappy is sooo sooo sensitive! :D

Encik Shino said...

Asal awk tak cakap camni:

"Saya sayang ayah lagi dari Laptop ni"

pastu sure ayah awak beli Lappy satu lg.. hehehe

Anonymous said...

yonna: RAM 1 G je..Act, suka vista sebab full of function berbanding dengan XP sekarang. Dvd takleh, cd takleh, bluetooth takleh. So, tiba-tiba tak suka dengan XP dan terbayang-bayang dengan vista tu. tu la, dalam explanation kat website tu pun cakap camtu.. Dia kata memang set utk vista so takleh adapt kalau guna windows lain. Tapi kalau upgrade dari xp ke vista takde problem dia kata. Kalau downgrade yang problem tu..uwaaaa (menangis dalam hati). Tak dapat tengok dvd citer korea lagi dah. Terpaksa donlod dalam hard disk.wawawa


shino: ayah saya tak makan taktik macam tu.hahaha

Thenadi said...

aku kan. kalau barang beli sendiri. sayangnya mengalahkan yg lain. XD haha wueh susah nak kuarkan duit beli benda2 nie uh

Nadia said...

hehehe.betul2..tapi walaupun lappy ni tak pakai duit aku, tapi sebab ia berguna (dan mahal) so macam sayang cam nyawa jugak la.kekekek

Cikgu Ije said...

hargai apa yang ada.. =)

kuIna said...

sabar yer...

Nadia said...

goasop: Yes2! hehe

kuina jentayutiara: :)

Anonymous said...

kalau nak jaga dengan elok beli la beg getah yang balut laptop tu secara keseluruhan..hee..kurang la sikit calarnya kalau ada..laptop aku adalah sebahagian yang paling penting dalam hidup aku..huu

Nadia said...

kusu: malas la nak pasang acessori..hahahaa..yep2, agak2 cam dah parah tu baru aku akan pasang =P

Bro Framestone said...

calar 3 garis ek.. ala adidas gitu

Nadia said...

framestone: hahahaha :D