Pages

Gembira dan kontroversi

1)Semalam, bos besar dari US datang company. Sekali dengan CFO dan Global HR Director.Sempena perasmian upacara potong riben , pembukaan cawangan plant baru kat Asia (kat asia, company kitorang je satu2 nya cawangan). Company kitorang present kat diorang konsep satu Malaysia. Ada tarian India, silat melayu sekali dengan tarian Singa. Silat hebat weh, diorang pecahkan atap yang buat rumah tu. Mat2 saleh ni dah pejam2 mata dah kot kot ada sesi pertumpahan darah kat situ. Kuat giler mamat tu. Dan dan Kak N kata “Apa lagi nadia, pergi la ngorat budak tu”


Macam biasa bila mana2 mat saleh turun company kitorang, confirm ada MAKAN BESAR. Oh, puasnya hati. Dapat makan best2 secara free. Aku sekarang macam menanti-nanti bila la lagi bos besar Technical nak datang lagi sebab setiap kali dia datang sure2 dia akan bawa kitorang satu department makan besar. Yang lawaknya bila tyme makan besar, staf2 kemain order macam2, nama menu pelik2 plak tu sampai tergeliat2 lidah nak menyebutnya, sekali dia (merangkap orang yang keluar duit) makan berger&kentang goreng je tyme kat TGI Friday ari tu. Ngahaha.. Ni yang aku suka kat sini ni. Banyak kali makan besar. Memandangkan sekarang bos aku sangatttttlah okay(bos lama dah blah), training aku menjadi sangatlahhh ok, maka aku ingat nak stay lama sikit kat sini (dulu, aku rasa macam sehari pun taknak tunggu dah). Paling koman pun, sebelum pergi kerja kat tempat lain (kalau ada), aku nak pergi annual dinner company aku ni dulu .ngahaha sekian dari aku yang suka makan yang sedap2. =P


2)Tadi aku dengan Id* gelak kuat giler kat lab. Kak N ni nampak je macam garang tapi sangatlah pandai membuat lawak. Kak N ni memang rock ah, aku suka dia. Walaupun nampak kasar tapi sebenarnya kind-hearted (daripada orang yang nampak je baik tapi hati busuk).Ada sekali tu aku, Kak N dengan Id* nak pergi minum kat café (tyme tu pukul 4.40. Selalu orang minum petang kul 3.00 kiranya kitorang ni lambat la)

Pak Cik Lab: Eh, mau pergi mana ni?
Aku: Nak pergi minum
Kak N: Sudah kerja penat2 maa, mesti la mau pegi minummm.
Pak Cik Lab: Mau minum apa, sudah mau balik la weh.
Aku: Ahhhh..Lantak laaa…(senyum2)
Aku:*senyum2*



3) Terkejut aku tengok wall FB aku. Kecoh pasal seseorang (coursemate masa kat UPM) keluar paper. Kontroversi dikalangan orang2 yang kenal budak tu. Memang kontroversi abeh. Ianya jadi kontroversi sebab cerita2 dalam tu banyak yang palsu kot. Free2 je wartawan tu kene tipu


Location: Inbox FB

Rakan: www.linkceritapasaltukatpaperonline.com.my

Aku: dah baca dahhhhhhh!!!!!!!!!!!!! biar betul. Banyak cerita tipu kot dalam tu. Apa benda AJK peniti Switzerland, England, UK bla bla bla. Adoiii...Intervarsiti je kot. Ngahahahaha

Rakan: tau xpe..nak tguling2 kite baca..

Aku: hahahha biarlah dia dengan dunia dia sendiri. Tapi..berani betul dia tipu wartawan kan?

Rakan: tp ada gmbr tuh..kalu colum tuh wrtawan xgi jmpe dpn2 ke??

Aku: aah. apa2 berita yg type2 macam ni mmg wartawan jumpa dpn2 siap dengan photographer skali ada...

Rakan: pastu xkan kne tipu idup2??adooiii pelik kan dia ...
dia wat cm tuh cm nk perhatian kan...entah btul ntah tak dpt tawaran perubatan tuh..hihih

Aku: heheh wartawan nak siasat macam mana? Lain la kalau melodi yang interview dia sah2 ada sesi terjah-menerjah, mari kita menerjah.kakakakakaka...

tu la. Entah betul ke tidak tawaran medic tu. adoi, layankan ajelah, janji dia tak kaco kita. Tapi still nak gelak gak.

Rakan: ahhahhahah..kite tguling2..mmg bapak hebat gler dlm ***** tuh dia tulis.hahhaha!!kalau la dorang tau cter sbnar...kekkekekke!!

Aku:kalaulah diorang dapat tau cerita sebenar, confirm wartawan tu letak jawatan malu punya pasal.kahkahkah


p/s: Nasib baik aku bukan wartawan