Pages

Pandai dah wartawan cari makan sekarang

Macam tahu2 je sekarang ni fenomena artis korea.



Aku ingat lagi zaman2 aku minat artis korea tyme Form 3 ke Form 4 dulu. Zaman baru nak naik la katakan. Fikiran pun tak berapa rasional lagi. Macam comel lawak pun ada jugak. Ada ke patut aku beli majalah bahasa cina tulisan satu apa pun tak faham semata-mata gambar artis feveret aku ada dalam tu? Dah la gambar tu kecik giler 5cmx5cm je kot. Ye la, zaman tu kat Malaysia ni baru nak start fenomena korea2 bagai ni, maka sumber berita pun terhad. Internet pun aku belum terdedah lagi. Walaupun tak faham apa2 cuma ada gambar yang kecik je pun, tapi hati cam gembira gituu.. Balik rumah mengendong buku sambil tersenyum-senyum.



Tak lama pastu tetiba aku ada nampak ada satu majalah tu ada poster besar ada satu artis korea ni. Dalam fikiran aku, aku plan nak lekat kat dinding bilik. Tapi aku nak letak kat fail jugak, faham2 je la zaman sekolah, zaman orang letak gambar artis kat fail masing2 kan. So dua-dua pun aku nak letak gak, nak letak kat dinding, nak letak kat fail, so apa macam? Kesudahannya aku beli dua. Hahah. Majalah yang sama, edisi yang sama aku beli dua semata2 nak dapat poster dua.


Bila tahu majalah artis korea2 ni ada dalam edisi bahasa malaysia, aku macam teruja sedikit.Ni kalau nana tahu ni aku pun tak tahu apa natijahnya kepada dia. Hari tu ada gambar SS501 (kecik je gambar tu) kat majalah cina mana tah kat 7e, terjerit-jerit panggil aku "Angah!!! Cepat Angah!! Angah!! Cepat sini Angah!! Angah!!!!!!!!!! Aaaa!!!" Ala-ala menjerit macam nampak orang mati lemas kat laut je gayanya. Ni kalau dia nampak poster besar SS501+Kim Hyun Joong kesayangan dia ni, silap2 pengsan apa..




Aku dah tengok gambar2, video masa Lee Min Ho ni datang Malaysia oktober lepas (pandai2 ler aku cari sumbernya). Dan aku rasa dia takde lah seputih tepung-gomak macam gambar di atas. Oh peliknya gambar di atas. Ni sure editor majalah kasi editting terlebih ni. Up sikit skill editing tu ok? ;P


Kalaulah anda faham perasaan bahagia apabila kita rasa 'attached' dengan sesuatu mesti korang akan faham perasaan aku. Itulah perasaan aku setiap kali menonton drama korea. Attached dengan lagu, attached dengan jalan cerita, attach dengan pelakon, attached dengan macam2 la




At a first aku rasa a bit annoying (ampunnn) dengan hero atas ni. Dah la rambut pelik, muka & gaya pulak memanjang je beraksi stone cold.Cam kerek pun ada juge gayanya. Pakai celak plak tu, tak ke pelik? (part ni memang nana kutuk gila2 masa awal2 dulu. Aku cakap dengan dia rilek2 dulu, tengok dulu mana tau nanti suka) . Last2 aku tetiba cam suka plak dengan dia. Nana pun. Aku akui dia takdelah hensem mana tapi aku nak suka jugak. Kalau aku kata cerita You Are Beautiful ni ada 'aura' boleh? ngaahaha.. Kesimpulannya, janganlah menyampah dengan seseorang selagi anda tidak mengenali dengannya. Ewahhhh... Kenal la sangat kann.

Tu la kelebihan cerita korea aku rasa. Mereka pandai mengolah dialog, jalan cerita supaya orang yang biasa2 je sebenarnya tapi dalam cerita nampak macam wahhh wahhh wahhhh gitu. hahah. Alamak. Curang pada Lee Min Ho sudah. Tk tsk tsk T_T

p/s: Azam sepanjang hidup aku, aku nak pergi korea tak kisah la melancong ke, kursus ke apa2 la janji jejak ke sana. muaahahah. Eh, walaupun aku gelak, ini azam serius tau. Kalau tak 2010 mungkin 2011 atau 2012 atau 2013 atau 2014 atau....selagi aku hidup =)

pic: SEMUA aku google aja..