Pages

Changing URL

Dulu pernah aku cakap yang aku suka giler dengan url/nickname aku yang dulu (sila terjemahkan huruf hangul di header buat sesiapa yang kenal huruf hangul) dan berazam nak kekalkannya sampai ke nafas terakhir. Menukar URL blog adalah perkara terakhir sekali yang akan aku buat. But i've no choice but to break the promise. It's hard. Berpuluh-puluh kali aku fikir ok.

Sangatlahhh tak best kalau orang yang tertentu yang kita taknak dia tahu blog kita, yang taknak dia tahu segala luahan2/aktiviti/keadaan semasa aku, tapi dia tertau kan (atas kesilapan aku sendiri, such a careless) kemudian baca senyap2. Lainlah kalau blogger ni ada sistem yang boleh cam muka dia, pastu block dia je takleh masuk baca blog. HAHAHA. Mustahilll.

Private blog is not the right things i guess. Yet i still want to share somethings to stranger. As u know, aku bukan jenis yang rahsia2 sangat. Kadang2 orang tak faham. Ingat kt private apa2 nampak macam bajet kekdahnya. Bajet banyak followers sangat. Konon2 ada orang nak follow sangat. Padahal sebenarnya aku taknak orang2 tertentu yang di-target (sorang dua je sebenarnya yang memang aku tahu dia baca dan mengikuti perkembangan aku) dari membaca apa2 berkaitan aku untuk hari2 yang seterusnya. Yang lain2 aku tak kisah ok. Even stranger sekalipun. U know kan, kadang2 stranger/orang yang kita tak bape rapat sangat in a real life is better than someone u really know in real life (family&BFF terkecuali ye). Err faham kan. Memang susah kalau orang tak faham tindakan2 kita ni. Dan susah jugak kalau orang salah faham.


Yeah, i already changed my URL. Dan semua2 yang berkaitan dengan ehem2 (nick name dulu) semuanya aku dah padamkan nama itu dalam semua entri (gigih!) supaya tak muncul di google. Dan kalau muncul pun, link blog lama yang keluar kot.Pastu bila klik keluar "Blog not found"

*tepuk tangan*

Ok selesai kerja aku.

Oh tak ketinggalan ucapan tahniah kepada yang still boleh track entri2 dari link lama aku. Anda memang bijak. Tapi yang bukan blogger tegar/tak pandai IT takleh tahu kot cara ni. HAHAHA. Still mahu memberi info kepada stranger2 walaupun dah berpindah URL (haha info lah sangat! ;P ).

p/s: Kepada sesapa yang terer coding tu, kalau tengok ada yang tak kene dengan layout blog aku ni abaikan je la eh. Maklumlah orang tak habis belajar coding memang gini. Dan oh ye, header blog tu pejam mata je la eh. Tu je yang mampu aku design (konon!) buat masa sekarang ni.Photoshop pun baru nak install ni. hihi

0 voice out: