Pages

Trauma ulat

Ya Allah, traumanya aku. Makan ayam lebih daripada separuh, sedar2 eh eh apa benda yang gerak2 kat tangan aku ni? Ya Allah, Ulat ok? Ulat yang berlegar-legar di dalam makanan kalau makanan tu macam nak basi2. Termuntah automatik segala apa yang ada dalam mulut ketika tu.

Tambah trauma bila aku selak2 ayam tu jumpa lagi ulat lagi seketul. Pastu dah aku tak sanggup nak tengok lagi.

Ok aku rasa nak nangis sekarang.

Sesungguhnya ini mungkin salah satu contoh benda yang lebih baik kita tak tahu daripada tahu. Bila tak tahu kot la aku sakit2 perut ke apa at least aku taklah syak bukan2 mungkin lah salah makan ke apa bukan tak pernah sakit perut kan. Tapi bila dah tahu mana tahu lepas ni aku trauma makan ayam/nasi seminggu apa macam? Pastu saket2 sebab tak makan bleh?

Takpun, aku beralih arah makan sushi je or takotao je. Sekurang-kurangnya memang fresh dari ladang.

Sekurang-kurangnya kalau aku taktahu takde la aku nak tersedih-sedih sekarang nangis sebab termakan ayam berulat.Logik tak sedih sebab termakan ayam berulat? Ke korang cool je ek? Imiginasi aku terlalu tinggi untuk aku let go macam tu jek.

4 voice out:

c.nad said...

ni btul2 jd ke? ke imaginasi?
kalau btul jd, satu je nak ckp.... EUUWWWWW... kt mne mkn tuh?

Nadia said...

nad,i'm telling the truth! Imiginasi tu ialah sampai skg terbayang-bayang how i can the 'ulat' go inside my mouth and go further into my stomach and memang euuwwwww!

c.nad said...

euwwww byk2 kali...
how come la blh ter...ter...termakan...
len kali kite same2 la pakai microskop bfore makan....

s.y.a.r.q said...

Ya Allah.baru je bace entry ni nadia. serious nak muntah and imagine camne nadia nk muntah tu