Pages

Tak tahu lebih baik daripada tahu

'Ada sesetengah perkara, lebih baik kita tak tahu daripada kita tahu.'

Yang mana sebaik sahaja kita tahu, kita tak boleh mengelak untuk bereaksi negatif (or even bersedia untuk situasi 'worst come to worst' ) di mana sebelum2 ini kita positif2 sahaja.

Damn. Could not agree more.

Kenapa la aku ditakdirkan untuk tahu suatu ketika dahulu? Kenapa? Kenapa? Yang mana kesannya aku dapat rasa sekarang. Kan bagus kalau aku tak tahu je. Kan bagus kalau aku ditakdirkan untuk tidak tahu.

p/s: Menjadi ignorance kadang2 amat bahagia kan. Semakin aku meningkat dewasa semakin aku tak boleh menjadi ignorance. Kadang2 aku macam mahu mengembalikan zaman2 ignorance aku tyme sekolah rendah dulu. Sangat2 mahu. Di mana tiada sesiapa mengambil tahu hal aku dan aku tak mengambil tahu hal sesiapa dan aku tak mengambil tahu apa2 pun di sekeliling aku. Macam budak hingusan yang blur2. Totally ignorance. Yang penting hati tak kacau.