Pages

Kan best kalau...

Lumrah kalau meeting, kalau apa2 benda tak betul/salah/tak tepat yang dapat di-detect akan diutarakan masa meeting. Time ni la masing2 menunding jari cari salah sape.




Aku pernah bekerja dengan someone yang macam ni. Orang Cina. Suara tinggi2 siap main hempas2 pintu, 2 minit kemudiannya duk sebelah aku pastu duk gurau2&gelak2. Especially kalau dia dapat tahu salah tu berpunca dari dia (yang pada mulanya beria-ia kata ia salah aku). LOL. Bukankah sepatutnya dia malu? Memang patut la gelak kan. Dia gelak atas kesalahan sendiri, dengan aku2 sekali gelak sebab dia beria2 kata salah aku tapi rupa2nya salah dia. Cuba kalau dapat kat orang yang ego abis, seboleh-boleh nak salahkan orang lain jugak. Mula2 macam pelik je kan, maklum la tengah angin2 lagi apahal dia nak guna suara tinggi siap hempas2 pintu ni padahal salah dia. Tapi rasa macam best plak lama2. Gaduh2 pastu baik balik. Sebab rasa free dapat express opinion. Setiap kali dia berperangai begitu mesti aku patahkan hujah dia dengan nada suara yang garang abis la. Rasa best, sebab dapat luahkan/express opinion. At least. Dan dia pun sporting mengaku salah sendiri bila tahu dia salah.

Sesetengah orang jenis yang tak bape tunjuk disagreement diorang tu. Depan2 fuhhh senyap macam malaikat lalu. Tapi kat belakang, mulut cotcetcotcet. HAHAAHA. Aku rasa lebih selesa dengan orang yang terang-terangan tunjuk disagreement (tapi lepas tu no hard feelings between each other siap boleh gurau bagai ni. Yang hard feelings lebih tu tak masuk line eh), daripada depan2 tunjuk agreement tapi belakang cakap macam2. Orang melayu memang suka cakap belakang eh? Oppssss~

Apa salahnya kau bagi 'hint' sikit disagreement ko tu kan. Kalau takut sangat cakap direct, kasi hint2 supaya orang dimaksudkan faham. Ataupun dengan nada bergurau ke. Pastu boleh lah bawak berbincang dari hati ke hati ke apa ecehhhh

0 voice out: