Pages

Awan Nadia

Sah! Konpem!

Saat ni aku rasa aku sedang berterbangan di awan. Tuhan, berikan aku sayap. Supaya aku boleh terbang. Terbang…terbang…terbang… Jalan2 jumpa burung yang beterbangan. Jalan lagi jumpa kapal terbang. Di awan biru. Yeah!


What the fun! What the fuh fuh fuh! What the fewwwiitttttttt! What the…okay, semput dah


Aku rasa macam aku pernah ada tulis pasal benda ni kat entri dulu2. Siapa ingat lagi salah satu wishlist aku yang aku nak capai sebelum hujung bulan 12 tahun ni? Siapa ingat? Siapa ingat? Sila cakap ‘saya ingat’ tapi jangan cakap apa dia itu di tempat umum, kita2 je yang tahu ok?


Yang aku nak cakap adalah ½ daripada ayat wishlist itu akhirnya terlaksana jugakkkk!!!Ya Allah aku happy giler2 ni weyh. Dah 3 hari berturut-turut aku bernyanyi sakan. Mak aku pun macam pelik apasal aku macam happy sakan. Kejap2 senyum sorang, kejap2 sengih. Kejap2 tersipu-sipu malu macam ada orang meminang aku jek(kahkahkah). Bila nana tegur apa kena dengan aku, aku boleh cakap “Muah muah muah” kat dia (gaya gedik). Mak tanya kenapa dengan aku, aku boleh jawab kat mak “Nyiau nyiau nyiau” berulang-ulang kali serupa macam kucing betina gatal. Tu diaaaa. Kalaulah korang bersama aku sekarang, ada depan mata aku, konpem2 korang kata aku dah giler dan layak untuk masuk Tanjung Rambutan. KAHKAHKAH!!!!


Sebagai petunjuk happy, aku nak menyanyi kat blog ni sekarang. Mari menyanyi!

Laju, lajuuuu
Buaiku lajuuuuu
Pohon beringin, dahannya rendanggggg
La la la la la…..
La la la…. La la…..

Hoi nadiah! Itu lagu Bawang Putih Bawang Merah ok? Yang ko pergi nyanyi buat apa? Hahaha, aku tak tahu kenapa kalau happy perlu nyanyi lagu tu. Mungkin sebab ada “La la la la” tu kot. Sebab part tu aku boleh buat suara ala-ala saprono makin lama makin meninggi. Suara semakin saprono merupakan meter penunjuk kegembiraan. Teheee
Okay, lagu ni baru lah betul







i-reol jul ar-ass-eo neo-ui yae-gi
cheo-eum deud-neun sun-gan-bu-teo
si-keun-dung-han neo-ui-geu pyo-jeong
mal-tu-e-seo neu-kkim-I wa


i-mi ne ma-eum-e ja-ri jam-eun
ddo da-reun geu-nyeol chaj-ass-eo
deo i-sang al-go-neun sip-jin ahn-a
geu-nya jo-yo-hi neol ij-eo-jul-ge

Oh! happy happy day
Oh! happy happy smile

na-do da-reun sa-ram man-na-do
ji-geum-bo-da deo haeng-bok-hal-ji-do mol-ra


ga-seum-I dam-dam-hae-ji-go hwa-ga na-go nun-mul-I na
nae-ga mwol jal-mos-haess-neun-ji-do jeong-mal mo-reu-gess-eo
a-ju tae-yeo-seu-reom-ge naeng-jeong-han cheok ha-go ddo ha-ji-man
nae mam-eun i-mi ji-ok-e ddeol-eo-jin neu-kkim-i-ya

Oh! happy happy day
Oh! happy happy crazy tonight

o-neul bam da-reun sa-ram man-na-myeon
neo-reul geu-nyang ji-ul geo-ya

eo-ddeon neu-kkim-in-ji al-ass-eo
da-reun sa-ram man-na-neun neu-kkim
sae-ro-un sa-rang man-na-myeon
neo-bo-da deo jal-hae-jul-rae

neo-reul ij-gin him-deul-gess-ji-man
si-gan-I hae-gyeol-hae jul geo-ya
eo-di-seo deul-eun ae-gi-cheo-reom
jong-eun gyeong-heom-i-ra-go mid-eul-rae

Oh! happy happy day
Oh! happy happy smile
na-do da-reun sa-ram man-na-do
ji-geum-bo-da deo haeng-bok-hal-ji-do mol-ra

ga-seum-I dam-dam-hae-ji-go hwa-ga na-go nun-mul-I na
nae-ga mwol jal-mos-haess-neun-ji-do jeong-mal mo-reu-gess-eo
a-ju tae-yeo-seu-reom-ge naeng-jeong-han cheok ha-go ddo ha-ji-man
nae mam-eun i-mi ji-ok-e ddeol-eo-jin neu-kkim-i-ya

Oh! happy happy day
Oh! happy happy crazy tonight

o-neul bam da-reun sa-ram man-na-myeon
neo-reul geu-nyang ji-ul geo-ya

Oh! happy happy day
Oh! happy happy crazy tonight

mo-deun geol da ij-I beo-ril geo-ya
neo-reul ji-wo beo-ril geo-ya –


Bila aku dengar lagu ni je mesti rasa happy membuak-buak. Ni aku bagi lirik lagu ni sambil2 aku promote cerita korea yang super funny bertajuk My Girl ni. Sape tak tengok lagi cepat tengok sekarang atau anda akan menyesal suatu hari nanti sebab menyedari keterlambatan anda menonton cerita ini. Hahaha. Kalaulah ada anugerah drama korea paling kelakar memang aku dah bagi kat cerita My Girl ni haaa…Eh, Philipino version pun ada okay. Nampak sangat cerita ni best sampai negara lain sibuk nak tiru2 cerita ni. Apa kes nak tiru2? Tak jadi okay?


Masa heroin cerita My Girl (Lee Da Hae) berlakon drama korea Sweet 18 ni memang aku tak suka betul dengan watak dia ni. Menyampah pun ada (maklum la, second heroin kan).Dan bila tengok dia berlakon dalam My Girl , aku macam shock jugak sebab tak sangka dia boleh bawa watak funny macam tu. Okay tak pasal2 aku boleh terpromote cerita My Girl pulak kat sini. Happy punya pasal la ni.


Okay, dah, aku nak melayan mood happy ni sampai lebam

Nana: Angah, we’re going to crazy Angah
Aku: That’s right nana!


Aku: La la la la la...la la..la... la la....(nada lagu bawang putih bawang merah)
Mak: Amboi, sampai menyanyi-nyanyi
Nana: Itu wishlist dia sebelum hujung tahun bulan 12 ni mak. Sebab tu dia happy
Mak: Oh yeke…Patut la happy semacam. Suka la tu..
Aku: Eh, mestilah suka. Nyiau nyiau nyiau *tu dia, nada gedik dah keluar. Sebelum aku menggedik lebih2 kat blog aku yang suci-murni ni (eceh, konon), baik aku blah dulu.Anyungighaseyo!!*