Pages

Pencarian 'Gerhana'

Setengah jam aku pusing2, tak jumpa yang nak dicari. Biar betul! Punya besar macam ni takkan takde?


Tanya pekerja kat situ dia kata habis stok. Tanya dia bila stok baru sampai, dia cakap tak tahu. So, kalau aku datang sekali lagi habis jugak macam mana? Aku tanya bila sampai stok baru “Dah habis stok dah. Ramai orang cari jugak buku tu”.---aish, bosan aku dengar statement tu. Kalau tak ramai orang cari takkan habis stok lah bukan? Tak menjawab soalan dia ni.I ni tak boleh jadi ni. Aku pergi kat counter customer service. Jumpa dengan Manager kat situ.


Aku: Encik (dia lelaki). Serius ke novel Eclipse ni dah habis stok?
Encik: Kejap ea saya cek….

Dia bawa satu kat tangan dia. Nak wat rujukan kot. Pastu aku nampak dia ada telefon2.

Encik: Kat sini memang dah habis dah. Semua store satu Malaysia dah kehabisan stok dah(Biar betul?!) . Tapi kalau kalau ada lagi kat store simpanan mungkin kita boleh bawa keluar tapi rasanya kat store simpanan pun dah nak habis jugak. So kita kene buat order baru.

Aku: Habis tu bila order baru sampai? I mean the exactly date.

Encik: Itu kita tak sure. Kita kene buat order dari US . Mungkin lepas shipping semua, dalam dua bulan lagi.

Aku: Haaa?? Dua bulan? Lambatnya… Errr.. kalau saya nak beli yang itu (tunjuk yang kat tangan dia), tak boleh ke?

Encik: Yang ni customer dah reserve. Yang ni memang kita order straight dari US terus sampai sini (aku lupa ayat dia tapi maksudnya customer tu bayar semua kos termasuk shipping dan harga buku . Fuh dasyatnya).

Aku: Since saya tak tahu exactly date buku tu sampai, so kalau nak buat reservation macam mana?

Encik: Ohh, tu kene buat weekdays. Errmm, cik dah try cari kat Borders? Cuba try cari kat sana. Mungkin ada. Borders ada kat The Garden (sebelah Mid Valley je).


Balik la apa lagi. Sambil tu sempat ambik risalah MPH (yang ada no fon setiap cawangan). Telefon cawangan JJ Maluri. Orang sana kata “Cik try cari kat cawangan Mid Valley. Sana ada 27 stok lagi.” Aku jawab “Haa saya kat Mid Valley la ni. Diorang kata dah habis stok” . Dia kata tak boleh buat apa selain tunggu stok baru sampai. Pergi Borders kat The Gardens tu. Takde jugak. Ya Ampun penatnyaaaa!! Tyme tu memang nak give up dah. Singgah McD. Belek2 no telefon MPH bookstore seluruh Malaysia tu. Tengok2 mana2 cawangan yang aku possible untuk pergi. Nampak BB Plaza, hati terus terdetik. Terus telefon


Aku: Ini MPH BB Plaza kan? Boleh saya tahu buku Eclipse yang penulisnya Stephenie Meyer tu ada stok tak kat sana?
Encik:Kejap ea.... Eclipse yang Twilight Saga ke? RM 49.90
Aku: Haah, yang tu la
Encik: Ada.
Aku: Hah, ada? (suara excited) Reserved kan untuk saya boleh? Kejap lagi saya sampai sana ambil.
Encik: Hari ni ke?
Aku: Haah, hari ni. Kejap lagi saya datang. Amik nama and no. contact saya.


Yahooooooooooo!!!!!!!! Hilang segala penat. Terus aku tarik tangan nana blah dari McD tu.



Okay , aku tak larat nak sambung dah.Nak tidur dah ni. Actually aku tengah tulis entry ni dalam keadaan pening kepala ni. So kalau rasa macam ayat atas ni bayak kesalahan ejaan ke, ayat tunggang-terbalik ke, so-so je lah, aku tak larat nak cek ni. Aku kalau berjalan terlalu lama memang macam ni la gayanya. Pening kepala! Tak tahu kenapa tah. Mungkin kepala jadi banyak angin. Memang kalau jalan lama mesti pening kepala. Kalau pening kepala mesti jalan lama. Eh? Tu dia, ayat pun dah terpening-pening dah. Chow dulu.


p/s: Mak aku cakap kitorang terer sebab berjaya pergi dari Mid Valley ke BB Plaza. Sebab before tu aku memang tak tahu apa-apa ni, main redah je. Mak pelik macam mana aku boleh pergi jugak. Mak tanya aku naik apa, naik teksi ke apa. Ceh, tak mainlah teksi beb, pengangkutan awam kan ada. Hahaha.. Mengagau ok aku cari jalan nak pergi BB Plaza dari Mid tu. Susah okay. Kejap naik STAR LRT , kejap naik Monorail, jalan jauh lagi. Haishh…Tapi..errr...Berbaloi-baloi! Teheee..