Pages

Tak rela

Live dari tempat kerja. Pc di tempat kerja juga. Bukan time lunch. Wahhh free sangat takde keje la ni sampai sempat update blog bagai ni?

Ok, hujung minggu ni aku akan ke Melaka lagi. Baru je balik ke Melaka minggu lepas minggu ni balik lagi. Anak buahku bertunang. Ya, umur sama ngan aku. Fuhhh (eh apasal kene 'fuh'?)

Mak dia: Ari tu masa fiza tunang tu sape punya?
Aku: Errr..Kawan punya (heheheeheh)
Mak dia: Kak long ada, nanti ko tolong amik gambar dak *** bertunang nanti eh
Aku: (aku pandang nana, nana pandang aku. Pandangan pelik)


Mulanya aku bermati-matian tak nak pergi sebab awal2 mak dia(sepupu aku) mark aku suh jadi photographer majlis pertunangan anak dia tu. Wahhhhhhh banyak cantik muka. Aku dengan anak dia tu taklah baik sangat. Bukan taklah, memang TAK BAIK pun, senyum pun buat cukup syarat je (aku kan profesional, welll). Sebab tak baik tu takyah la aku cakap kat sini kan, it's private la kot. Aku kalau dengan orang yang aku tak suka ni aku jadi cam pemalas gituuu. Kerja senang pun akan automatik jadi susah bagi aku. Nak bersusah-payah untuk dia? Please lah. I tak rela you. Tapi kan kalau orang tu takde apa2 hal dengan aku, dia tak payah cakap pun aku sendiri yang terhegeh-hegeh amik gambar sana-sini (coz naturally aku sebenarnya suka amik gambar tapi DENGAN RELA SAJA)


Ni mesti dia tengok aku amik gambar fiza tyme fiza bertunang ari tu posing sana sini so dia claim macam aku pandai la amik gambar (kononnya) padahal........ (isi tempat kosong dengan perkataan yang sesuai).

Ok, sebenarnya benda yang aku tulis panjang2 ni keypoint nya ialah, aku taknakkkkkkk amik gambar anak dia!!!! Walaupun mungkin kerja senang tapi aku taknak! Aaaaaaa!!!! Punya la aku nak mengelak last2 terpaksa pergi jugak. Atas dua alasan


1) Fiza pun pergi jugak. Cettt..Mula2 dia pun taknak pergi jugak(so at least kitorang tinggal berdua kat rumah. Aku punya alasan konon2 ada test JPJ, fiza plak punya alasan tak dapat cuti) tapi tetiba dia dapat cuti dan nak pergi pulak. Family tanya sanggup tak aku tinggal rumah sensorang. Bila aku kata sanggup fiza plak takutkan aku, dia kata dia pernah tinggal sensorang dulu dengar macam2 bunyi. Pintu berdegang la apa la. Ala...macam konon2 jiran kena rompak rumah gituuu. Pastu dia kata dalam hati dia berkata "Habis la malam ni aku mati kene bunuh". Ok sedikit sebanyak kata2 tu tereffect gak kat aku n family aku semua risau aku dok sorang kat rumah so suruh aku ikut gak. Kalaulah nana ada sekarang mesti dia boleh temankan aku. kat rumah ni. Apa je yang aku cadangkan mesti dia ikut. Sebab rasanya kitorang pernah dua orang bermalam kat rumah takde pun dengar bunyi2 bagai ni.

2) Family aku nak melawat nana kat UITM uruskan soal PTPTN dia. NANA SURUH AKU IKUT SEKALI. Sebab bab2 permohonan online, cetak itu ini aku je terer dalam family ni, orang lain macam tak faham sangat.

OK, 2 sebab kukuh yang mengatakan aku harus balik T__T


Ok, sudah pasti aku takkan bawa kamera aku tapi kalau mak dia suruh aku tangkap gambar guna kamera orang yang mak dia pinjam camne? Aaaaaaaa. Aku bayangkan kalau aku tukang amik gambar tu konon2 macam meraikan dia pastu of course kene banyak berkomunikasi dengan dia, bersenyum-senyuman. Arghhhhh!!!!!! Aku nak bagi alasan apa ni weh? Boleh tak kalau aku kata aku demam pastu tak larat nak berdiri so duduk baring dalam bilik je?

ATAU......

Aku amik gambar jugak. Tapi aku amik gambar buruk2 camtu. Ala-ala macam prestasi handphone aku tu. KAHKAHKAH. Tak payah fikir kreatif2, takpayah fikir suruh dia posing best2, tak payah moment2 semua tu. Sangat simple. Err...ok, macam boleh dipakai idea ni. OK set!