Pages

Craving for Pasta Carbonara

*google image. Pasta prawn, secret recipe

Teringat masa jumpa wawa bulan lepas. Kami makan di Secret Recipe, aku confirm la order prawn spaghetti. Dulu masa masa makan dengan ex-rumate UPM minggu sebelumnya, 10 minit aku fikir nak makan spaghetti ke lasagna spaghetti ke lasagna. Last2 aku amik lasagna. Tak sedap. Menyesal T_T. So masa keluar dengan wawa tu aku order ni. Sedapppppp. Tambah2 disertakan dengan chocolate milk shake, tambah2 lagi dibelanja oleh wawa. Waaaaa.... Aku makan dengan penuh khusyuk okay. Makan penuh khusyuk tu maksudnya aku makan dengan penuh nikmat duniawi dan rasa macam nak berterima kasih kepada tuan kedai yang tolong masakkan benda sedap ni kat aku. Hahaha.

Wawa tanya, "Nadia suka ea makanan cheese2 ni?" Of course aku suka. Lagi banyak cheese lagi aku suka. Aku tak cepat muak. Kalaulah badan aku senang nak naik confirm badan aku tak macam sekarang. Semua menuduh aku sengaja tak makan sebab nak diet. What theeee....


Yang sos prego carbonara yang dijual dalam tin tu, boleh laaaaa. Tapi tak sedap sangat la. Ouch, paling sedap yang aku makan kat pullman putrajaya tu la. Secret Recipe menduduki carta no 2 . Ceh ceh macam anugerah la pulak.

p/s: aku suka pasta yang bentuk cam dalam gambar tu. Aku tak suka yang macam bentuk mi tu. Tak suka bukan maknanya tak makan langsung cuma aku prefer yang macam dalam gambar dalam gambar tu. heheh

7 voice out:

Anonymous said...

Eh boleh komen :D

Mase kat Malaysia, mmg sy jrg mkn spaghetti nih. Tp dh smpai sini, sbb mls nk masak nasi, sy pn bantai masak spaghetti.

And about the cheese, oh sedap sedap. Org sini bnyk mkn cheese. Jd kdg2 scr xsedar, sy pn terikut same huhu. Padahal dulu xsuke. :D

Nadia said...

heheh jordan pun makan makanan bercheese eh? best kan cheese. Akak kalau cheese yang makan gitu2 tak makan. Tapi kalau dalam masakan memang suka sangat. Hahaha, mostly makanan kegemaran akak yang banyak cheese2. Cam tekak orang putih la pulak. Agagagaga~

yonna said...

dah ada kotak komen!!! hahahah mana chatbox kat sebelah,yang?

anyway,dalam gambar tu macaroni :) hihi yang mee tu spageti. tapi semua tu dalam category pasta la kan? hihi. akak alergic dengan macaroni. kembang tekak kalau makan T__T tapi spageti always my favourite!

eh tapi lasagna SR mmg tak sedap T__T kuciwa sungguh. lasagna pizza blh thn hahaha. eh lasagna la yang ada cheese dlm tu? akak ni keliru lahh makanan2 pasta ni hahaha.

terliur dah ni. salah nadia la ni :( :(

Nadia said...

kotak komen kat sebelah sudah dibuang.hihi

owh, macaroni eh? Entah la nadia tak bape arif nama dia.Confius betul. Gi kedai ni nama dia lain, gi kedai lain, lain pulak namanya. Kejap macaroni, kejap pasta kejap spaghetti. haha.Tp rasanya dalam kategori macaroni tu. hihih, baru perasan ;P

aah, lasagna yang ada cheese n kepingan2 lasagna. betul2, lasagna pizza hut better daripada SR. Lasagna SR tak macam lasagna dah. Serius.Cam cair je, cheese tak banyak, kepingan lasagna ada satu keping je mana releven, kene ada banyak2 keping (macam kat Pizza hut) baru releven. hahaha

Nadia said...

kak, lasagna@macaroni kat william mesti sedap kan? wahhhh jeles kak yonna dah pernah gi sana. Nak pergi sana jugak. hahahah

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Yahuuuuuuuuuu!! Dah boleh komen, I like I like!!!
Nadia, akak ni le peminat cheese no. 1 dunia (ceh tetiba ada carta gak).
Akak suka cheese cake. Sebab akak juga seorang peminat cake no. 1 dunia.

Apa2 je lah, asal ada cheese akak suka.
Suka makan cheese ngn roti jugak. Makan ngan ayah before tdo.cane tak gemok?

Nadia said...

ye ke kak. Yeay geng! ;)

tapi cheese makan mentah2 ngan roti nadia tak makan pulak.hihihih. Tp cheese yang kat berger McD tu sangatlah sedap. Exception di situ. hahahah