Pages

Persatuan Salah Cakap

Woahhh, asal aku rasa macam dah lama tak update blog ea? Meh cek rekod sikittt. Ceh 2-3 hari je. Itu pun nak kecoh. Agagaga~

Lately aku busy giler. Entah, apa yang dibusykan pun tak tahu la, busy tengok drama online kot. HAHAHAH. Kira busy jugak wut =D


Ok, aku nak citer sikit pasal karenah mak and ayah aku ni. Ni yang aku cerita yang aku ingat la, paling lattest sekali

(dalam kereta)

Emak: (sedang berbual dengan seseorang dalam telefon)
Ayah: Nadiah nadiah, ko dengar tak apa mak ko cakap tadi? (sambil gelak2)
Aku: Apa die?
Ayah:*ajuk cakap mak* Helo! Helo! Haaa, one way one way! One way la ni (sambil gelak2)
Aku: *Muka blur*
Ayah: Sebenarnya 'on the way', mak ko pergi sebut one way. Kihkihkih*gelak*

Serentak dengan tu, ketawa aku dan ayah bergabung menjadi satu. Aku ketawa terbahak-bahak dalam kereta okay.

Mak aku selalu tersilap cakap. Kadang2 tu pulak dia tak sure nak sebut sesebuah perkataan, tapi dia main sebut je tu yang selalu tersalah tu. Pulak tu masa cakap, memang confident abis la. Dan setiap kali tersilap cakap tu, cepat aje kitorang2 ahli keluarga yang lain ni mengesan ke-tersilap-an itu. Lepas itu melaporkan kepada ahli keluarga yang lain pastu akan gelak beramai-ramai. Tak dinafikan mak antara banyak jadi bahan ketawa di kalangan ahli keluarga. Mak la yang selalu menimbulkan situasi 'fun' untuk gelak2 (orang kedua ialah aku. Ciss~). LOL. Ayah aku la selalu ajuk mak aku. Kitorng takde la sangat, sikit2 je.hehehe. Ayah aku ni jenis agak 'playful' dan gemar bergurau. So mak aku memang sedia maklum dengan perangai ayah aku ni.

p/s: Antara perkataan yang masih aku ingat. Background. Selamba je mak aku sebut 'backgown'. LOL. Kakak aku yang laporkan word ni kepada aku. Ulang banyak kali gown gown gown pastu gelak2. HAHAHA!


Kalau mak aku ada FB, boleh aku suruh dia masuk group 'Persatuan Salah Cakap' . Ngeh ngeh ngeh

3 voice out:

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Hihi.. Nadia tak teringin ke nak bagi mak ada facebook? Ngeeeeeeeeeeee~~~~

Nadia said...

hahah tak la kak noi. Cuma terfikir, kalau dia sign up FB, nak suruh dia masuk grup tu.

Tapi mak nadia tak pandai IT. Mana mungkin.hoho

Anonymous said...

Haha. tergelak jap diya. Punya la confused kenapa la mak Nadia dok sebut one way tuh. Rupanyaaaaaaa, haha comel jeh