Pages

Exam

hohoho. Setelah berzaman aku tinggalkan exam, tadi tetiba pergi exam pulak. Act, aku tak mengharap langsung pun akan dapat kerja ni sebab applicant macam ramai yaamatzz, tapi aku just saje2 pergi exam sebab nak observe macam mana feel sit the SPA exam. Tahun depan kalau dapat lagi, baru aku pergi dengan betul2 ready fizikal dan mental. hahaha. Bila aku pergi saja2 tu maksudnya aku tak prepare apa2 pun untuk exam. Sama la kalau aku kata saje2 pergi interview, maksudnya aku tak prepare apa2 la untuk interview tu. Ok, banyak nyaaaa mukhadimah.

Hasil observation aku tadi, soalan Matematiknya lebih senang daripada KPL* punya exam. hahah. Level form 3 kot, tambah tolak bahagi darab, tapi otak kene cepat pickup la macam mana nak selesaikan soalan dengan cara yang cepat. KPL* punya math, fuh, tahap form 5 okay. Bulatan, sudut2, sudut dalam bulatan, geometri semua2 keluar, jammed kejap otak aku. Berkarat daaa, soalan yang dah 5 tahun aku tinggalka dulu. Dulu, aku la heroin selesaikan soalan math tapi tyme exam kpli tu tetiba jadi HEROIN.

muahahaha

Nasib baik yang SPA ni takde soalan bertahap koma macam dalam KPL* tu. Soalan analitikal ke apa tah. Bukan math. Aaah, analitikal la tu. Gila arr, 20 soalan, semua aku blur. Sampai satu tahap, aku tutup buku soalan pastu aku hentam jawapan. Biarlah aku hentam tanpa tengok soalan. Stress aku tengok soalan tu ok. Soalan macam teka-teki yang tak ada solution. Aku rasa pembuat soalan tu syok sendiri ke apa. hahaha!

Yang SPA ni takde la stress ke apa ke tapi agak krem gak la tangan aku menjawab 200 lebih soalan dalam masa 20 minit dan 200 soalan dalam masa 40 minit. Esei lagi.

Kesimpulan: Exam KPL* lagi susah kot daripada exam SPA. Untuk soalan bebentuk objektif. Bagi aku la. Cuma yang bestnya KPL* ialah takde soalan esei. Aku malas ar nak mengarang-ngarang esei ni. hehe. Karang entry blog takpe lagi. Ngeh ngeh ngeh.

p/s:Yang manakah bukan filem arahan arwah Yasmin Ahmad?
a) Sepet
b) Papadom (muehehehee)
c) Gubra
d) Mukhsin

tersenyum aku tengok soalan atas ni. Tak sangka pulak soalan bebentuk hiburan pun ditanya jugak. Tapi satu tu je la yang berunsur hiburannya pun.

update:
Banyaknya keyword 'kali terakhir malaysia menang piala thomas' . Tetiba macam ramai betul nak tahu. Mungkin sebab piala thomas nak dekat kot kan. Harap2 malaysia menang kali ni. Kali terakhir malaysia menang adalah pada tahun 1992 ye. Moga Piala Thomas 2010 Malaysia mampu melakar kejutan. Aja aja fighting!!!!!!!!!!